Forfatter Emne: Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??  (Læst 7912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??
« Svar #15 Dato: 12. Maj 2014 kl: 22:31:11 »
Prøv og kontakt Vendelbo Vans, de har stor erfaring med at isolere kassevogne til camping brug, kan helt sikkert hjælpe, og har de matrialer der skal bruges så det bliver rigtig godt. :)
http://www.vendelbo-vans.dk
Adressen er Damhusvej 23, 9830 Tårs og deres nummer er 98 96 21 88  :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??
« Svar #16 Dato: 13. Maj 2014 kl: 15:23:18 »
Hold op hvor har det allerede hjulpet på rumklangen, og så mangler jeg stadig skydedøren, begge bagdøre og loftet.

Nu lyder den jo som en rigtig bil når jeg lukker døren, og ikke som en Trabant :P

[attachment=17576]hbd0ae3b.JPG[/attachment]


@ Morten

Tak for forslag.
Jeg har handlet en del med Vendelbo, som forhandler Reimo I Danmark, men jeg tror at jeg holder mig til indpakket Rockwool.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??
« Svar #17 Dato: 13. Maj 2014 kl: 21:43:44 »
Ja, det gør sin gavn når rumleriet dæmpes. Jeg ville også holde fast i indpakket rockwool, da mange ejere af ældre Ford sikkert har erfaret, at det modbydelige skum der blev sprøjtet med i de glade 70'ere ( da mor var dreng ) havde en sjælden evne til, at holde på fugt og møg.
Resultatet var ofte, at lige på en gang brød rusten igennem fra bagsiden, og så forsvandt alt hvad der kunne minde om plade.
I min læretid blev det forebygget ved, at hive disse elementer ud og tørre dem grundigt, samt sprøjte med tynd tectyl i alle samlinger inden genmontering. Desværre havde det også en tendens til, at havne i hovedet på den der sprøjtede - det var dengang man havde hår på hovedet - og det kunne være et sandt helvede at få vasket ud igen. Men forebyggelsen var der intet at udsætte på.

Jeg kigger i gemmerne i morgen, Kim. Den omtalte bog bør være i samlingen, men jeg kan ikke lige huske hvem udgiveren er, eller hvordan den ser ud for den sags skyld.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??
« Svar #18 Dato: 13. Maj 2014 kl: 23:02:07 »
husk at "nuldre" godt på det betylplade, evt. med og lille gummirulle, ellers kan det godt falde af igen..

har du ikke også planner om at dæmpe taget?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline finnthor

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
  • By: Vejle
Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??
« Svar #19 Dato: 14. Maj 2014 kl: 08:24:30 »
Kunne man ikke også bruge indblæsnings flamingo i poser som isolerings materiale? Jeg tænkte at det har lettere ved at flyde ud i hjørne og kanter.

Vh Finn T

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Støj/vibrationsdæmpning i varevogn??
« Svar #20 Dato: 14. Maj 2014 kl: 19:33:37 »
Citér
Kunne man ikke også bruge indblæsnings flamingo i poser som isolerings materiale? Jeg tænkte at det har lettere ved at flyde ud i hjørne og kanter.

 Vh Finn T



Det kunne virke fristende, men Flamingo kan brænde, og jeg tror ikke, at det støjdæmper så godt som Rockwool.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen