Forfatter Emne: Erfaringer med vinduesdækning/gardiner  (Læst 2226 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Erfaringer med vinduesdækning/gardiner
« Dato: 15. September 2015 kl: 18:47:05 »
Nogen der har erfaringer med disse eller andre - holder de og kan de blive siddende når ruderne dugger?

http://www.justkampers.com/just-kampers-8-piece-thermo-mat-set-for-vw-t25-1979-1992.html

Vh Jesper
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline Thomas

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 122
    • Vis profil
Erfaringer med vinduesdækning/gardiner
« Svar #1 Dato: 15. September 2015 kl: 20:04:44 »
Jeg købte dem i foråret. De virker fint. Men er svære at få til at side i bagruden pga. af varmetråde. + sugekopperne sider ved udluftningen i de bageste sideruder. Vi har klaret det med gaffatape. Min plan er at lave nye huller så de ikke er ved udluftningen. Så må vi se om det bliver til noget. Der er mange løse ender når man også vil ud at køre. Jeg mener at havde set de har dem med ekstra huller hos gowesty så der ikke er problemer med udluftningen. Ved ikke om de hjælper mod kulde men de var gode at havde i 35* i Frankrig

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Erfaringer med vinduesdækning/gardiner
« Svar #2 Dato: 17. September 2015 kl: 00:08:06 »
På vores jordomrejse så vi flere i Sydamerika, som brugte dem. Det var for at kunne holde varmen. De var også i flere forskellige udgaver, nogle indvendig og andre skulle sættes udvendig på teltdugen når taget var klappet op.
Dem vi snakkede med om det sagde alle at de virkede godt. Også når det var minusgrader og blæsevejr.

Vi syntes dog at vores løsning med oliefyr og kanongode dunsoveposer var en bedre løsning.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Erfaringer med vinduesdækning/gardiner
« Svar #3 Dato: 24. September 2015 kl: 22:02:09 »
Tak Thomas og Dennis. Oliefyr og sovepose lyder comfy, men også dejligt at kunne trække lidt fra. Udover termomodellen og de hjemmelavede gardiner er der også denne model som jeg overvejer: http://www.ebay.de/itm/VW-T3-Gardinen-Sichtschutz-12-teilig-Vorhaenge-Caravelle-Multivan-B-A-I-M-E-X-/251939630843

Vh Jesper
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Erfaringer med vinduesdækning/gardiner
« Svar #4 Dato: 25. September 2015 kl: 07:08:55 »
En let metode er at bruge det for hånden værende afdækning sat fast med nogle stærke magneter: