0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
der er foreksempel heller ikke sikring på det kabel der gør fra batteri til sikringsboksen, det er først fra sikringsboksen og ud til strømforbrugerne, der er en sikring til beskyttelse.
Citat fra: verner efter 09. Februar 2016 kl: 18:06:23der er foreksempel heller ikke sikring på det kabel der gør fra batteri til sikringsboksen, det er først fra sikringsboksen og ud til strømforbrugerne, der er en sikring til beskyttelse.Må lige fortælle om den her lille episode jeg havde for en måneds tid siden.Jeg kører også golf2 diesel. På tyveri-udsatte steder hiver jeg ledningen til magnetventilen.Spadestik på magnetventilen var så efterhånden kommet til at sidde noget løs.Så under kørsel hoppede den af, og bilen gik i stå.Og på min vogn er der åbenbart ingen sikring på den ledning,for den kortsluttede til stel, og det havde næsten startet en ledningsbrand.Alt isolering var brændt af ledningen fra spadestikket i motorrummetog ind til den tykke sorte plade hvor ledningerne samles og hvor der sidderforskellige relæer. Masser af stinkende røg.Så enten er der en ledningsfejl på lige netop min vogn,eller også er det altid sådan, hvilket kan undre.Jeg har målt modstanden til ca. 7 ohm i sådan en magnetventil,så den trækker ca. 2 ampere, hvilken jeg synes er meget.
Var det ikke en anelse bøvlet at hive stikket af på ventilen hver gang? Kør spændingen til magnetventilen igennem en skjult kontakt et sted i kabinen. Det virker.. :-)
du kan få automatsikringer til bilstereo og lign. der har en ret høj strømværdi, så du kan jo prøve at undersøge om der er noget der passer til dit projekt.men igen, det er ikke normalt at have en sikring mellem batteri og starter