Taler vi om JX diesel?
Når der skiftes simmering på krumtappen nederst skal man gerne skifte til 12,9 strækbolt samtidig. Bliv først lidt klogere på det emne ... man skal skifte den bløde strækbolt ud, de gamle motorer fik ofte smadret remhjulet på tappen pga. for bløde strækbolte. 12,9 materialet kom først som "update" i slutningen af 1987 ... og husk fræser til overfladen under strækbolten, der svirrer måske en fræser rundt i T3 klubben ... og folk med erfaring der kan kontaktes ...
Så skal der skiftes den grønne O-Ring inde under tandhjulet til den såkaldte "Mittelwelle", det er den der sørger for vakuum på pumpen oppe på motoren ...
Og så en simmering der skal monteres på topstykket hhv, "Nockenwelle".
Materialet koster måske 200 kroner, men uden det specielle værktøj er det ikke muligt at fikse med 90NM + 90 grade nede på strækbolten ... jeg har svejset mig et remhjul på en jernstang for at fikse kræfter til strækboltens fiksering.
Du finder ud af det.
Jens