Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - kommandøren

Sider: 1 2 [3] 4 5
31
Generelt / type??
« Dato: 25. Januar 2012 kl: 20:47:43 »
også syncroer, og dem med lad, kabine osv.

32
Generelt / type??
« Dato: 25. Januar 2012 kl: 20:07:05 »
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171&newwindow=true hvilke type skal man vælge hvis det er en t3 udover caravelle ?
Mvh Sebastian

33
Dine Projekter... / her ser de
« Dato: 20. Januar 2012 kl: 09:50:57 »
Hvad ville den koste af få på hvideplader?

34
Dine Projekter... / Beklædning af sider indvendig
« Dato: 15. Maj 2011 kl: 23:12:23 »
er billederne blevet slettet?

35
Diesel Fora / Oliekøler
« Dato: 24. April 2011 kl: 23:36:45 »
Er der nogen der har prøvet at monterer den i en af de bagerste luftindtag.
Har selv en intercooler i venstre side og tænkte at man kunne udnytte højre til olie køler
Mvh Sebastian

36
Diesel Fora / turbo
« Dato: 24. April 2011 kl: 15:08:37 »
indtil vidrer er det et SUPER køb .....  :D

37
Diesel Fora / turbo
« Dato: 23. April 2011 kl: 10:50:35 »
Hej gutter tak for jeres hjælp kunne lige så godt sælge min t3 hvis jeg ikke havde dette forum. i er alletiders, kom ikke vidrer med det igår der gik bajer i den :)
så på den igen idag.
Mvh sebastian

38
Diesel Fora / turbo
« Dato: 22. April 2011 kl: 16:33:34 »
Hej igen Mølle.
Nu har jeg hentet den er spændt på om den virker. Du skrev noget med at jeg skulle vende udstød og indsug 180 grader , men når jeg holder dem op mod hinanden er de 100% ens er det noget man ikke se?  det med at vende 180 grader
mvh Sebastian

39
Diesel Fora / turbo
« Dato: 22. April 2011 kl: 14:09:12 »
Hej Mølle.
er der ikke noget i en  turbo der kan udtørre så der vælter olie ud når der kommer tryk på ?
tænker herpå de 10 år den har ligget stille.
mvh sebastian

40
Diesel Fora / Fra aaz 1.9td til kun azz 1.9d
« Dato: 22. April 2011 kl: 14:06:07 »
Tak :) var ellers lige på vej til en overspringshandling :)

og vil egentlig helst køre uden efter jeg har læst om jarls erfaringer.
lige et spørgsmål mere passer jx udstødnigsmanifold over på azz motoren
sebastian

41
Diesel Fora / turbo
« Dato: 22. April 2011 kl: 13:21:32 »
http://www.dba.dk/aarg-1987-kkk-k14-turbo-o/id-73480963/ er det penge ud af vinduet.
mvh sebastian

42
Diesel Fora / Fra aaz 1.9td til kun azz 1.9d
« Dato: 22. April 2011 kl: 13:10:58 »
Hej
Tusind tak for svarende :)
Tror det er en original turbo fra aaz, Hvis jeg bare triller vidrer uden turbo og uden at ændre timing og dysetryk, skader jeg så motoren ? har det iøvrigt inflydelse på om den forurener mere? (tænker på syn)

43
Diesel Fora / Fra aaz 1.9td til kun azz 1.9d
« Dato: 21. April 2011 kl: 21:57:38 »
Hej har læst i en del tråde for at få svaret, men er stadig i lidt forviring . Min turbo er stået af og er  ikke specielt intresseret i at få en ny på. har skruet den af og overvejer at forlænge udstødningsrøret op til udst,manifolden. proppe olie retur og fremløb af. og køre vidrer.
Diesel pumpen er en aaz. har hul i motorpladen for at der er plads. vil ikke bekoste en udskiftning.
Er der noget problem i at gøre det ovennævnte ?.
mvh Sebastian

44
Diesel Fora / Turbo ??
« Dato: 07. Oktober 2010 kl: 08:06:22 »
Citat fra: "Jarl"
Ja, jeg beklager, at jeg ikke lige har fået den noteret i min sirlige logbog over T3-stumper, der skifter hænder. KKK K14 6000 er den oprindelig til JX. Der findes forskellige til AAZ, men med en JX-manifold på udstødningssiden, så passer Lagonis helt sikkert.

Nu vil jeg så ikke dryppe malurt i bægeret, men erfaringsmæssigt så skal man være lidt forsigtig med en turbo, der har ligget på hylden så længe. Jeg har ofte oplevet, at har tage en velfungerende turbo af en bil - så har jeg lagt den på reolen i ½ år, og når jeg så har monteret den igen, så pisser den olie ud. Det har jeg også beskrevet i tidligere indlæg. Ikke at det rager mig, men det burde I måske tage med i overvejelserne i jeres handel, og samtidig vasker jeg mine hænder, for ellers så risikerer jeg bare at blive udstillet som en fupmager, der "fucking ikke kan finde ud af at renovere turboer".

Et andet halvflabet spørgsmål kunne være: Hvordan ved du, at din turbo er defekt? 90% af alle tilsyneladende turbodefekter har en anden forklaring - desværre ofte at motoren har så meget underkompression, at turboen ikke kan komme af med sin returolie i bundkarret, og så hælder den det ud i skovlhjulene i stedet for.

Nå - så fik jeg rigtigt sat lus i skindpelsen - I kunne bare lade være med at blande mig ind i det ;-)


Hej Jarl tak for din indblandning :)
tror nu hverken lagoni eller jeg ville kaste beskyldninger din vej , ikke for at skam rose dig , men du virker af en eller anden grund som en der har meget godt forstand på T3 ;)

det med at om den virkelig er stået af , der er jeg ret sikker i min sag den hyler som et udrykningskøretøj når den slår til såååå.... det kan næsten ikke være andet, men nu vi er ved det ville de være rart hvis nogen der har forstand på det kunne måle min kompresion herinde for en fornuftig penge eller kasser øl :)
nu vil jeg så kigge på min manifold og kigge på nettet efter jx manifolder og se om der er indentiske.
tak for hjælpen og rigtig god dag :)
Mvh Sebastian

45
Diesel Fora / Turbo ??
« Dato: 06. Oktober 2010 kl: 18:44:24 »
tak :)

Sider: 1 2 [3] 4 5