Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mikkelpoulstrup

Sider: [1]
1
Diesel Fora / Udskiftning af gløderør+relæ
« Dato: 26. August 2007 kl: 04:29:41 »
Ja, men det er et fandens dyrt bosch-center. Og jeg har lidt blandet erfaringer derfra!!

Jeg fik monteret en generator på min w123 240D. Da de monterede generatoren, monterede de den så remhjultet var i forbindelse med en kølerslange. Gæt resultatet. Jeg sad på E20 Hirtshalsmotorvejen med en bil, hvor vandet rendte ud af OG jeg havde betalt 3700 for generator+montering. Hvis de tager 3700 for en ny generator incl montering skal det famne være i orden!!

Jeg ringede og fik rådgivning ang.gløderør til min Mercedes 240/8 fra 1970. Jeg fik anbefalet at købe de orig.gløderør. De bestilte dem og jeg havde dem dagen efter. Jeg pillede de gamle ud og monterede de nye =brændt relæ, ledningsnet +div. Bosch havde glemt at fortælle mig at der tidligere havde fantes "hurtige"gløderør. Det var sådanne gløderør der var monteret i min mercedes.

2
Diverse / Et par spørgsmål
« Dato: 25. Juli 2007 kl: 16:10:59 »
Hvad må en TD Syncro laste?
Hvad må den trække?
Hvor stort er varerummet i bilen - evt. et par tegninger?
Kan der gå en europalle ind af sidedøren?

3
Diesel Fora / Problemer med 1.3D
« Dato: 03. November 2006 kl: 16:22:35 »
Hej
Jeg ved godt dette forum ikke beregnet til andre modeller end T3´eren, men jeg prøver nu alligevel.
Jeg ejer en vw polo 1.3D fra 1987. Den starter altid når den er kold og når den forvarmer. Når den er blevet varm, starter den godt når man starter inden for 2-3min efter man har slukket motoren.

Efter 2-3min efter slukning af motoren er den svær at starte. Jeg bliver nødt til at sidde og pumpe på spedeeren mens jeg tørner starteren 15-30sek. Jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne få den i gang!.

Hvad kan det skyldes. Luft i brændstofstilførelsen? Dårlig kompression? Andre ting?

Kan man ikke lave en ombygning, så man kan styre glødefunktionen inden fra kabinen? Hvis ja, hvordan skal den så laves?

På forhånd tak?
Med venlig Hilsen

Mikkel Poulstrup

4
Diverse / Er min toppakning gået
« Dato: 21. September 2005 kl: 21:42:48 »
Hvad funktion har denne elektriske pumpe som Peter snakker om? Hvordan tester man om den virker? Kortslutter man den?

M.V.H.

Mikkel Poulstrup

5
Diverse / Er min toppakning gået
« Dato: 20. September 2005 kl: 20:45:10 »
Kølerventilatoren virker
Der er ikke olie i vandet.

Faren er drevet over. Heldigvis.
Tak for hjælp til konstatering/diagnosering af de forskellige symtomer v. en defekt toppakning

Mikkel Poulstrup

6
Diverse / Er min toppakning gået
« Dato: 20. September 2005 kl: 17:14:35 »
Jeg tror at jeg var heldig.

Jeg tørrede skummet af dækslet til den inderste ekspansionsbeholder(den i motorrummet) og der har ikke været mere.
Der har heller ikke været behov for yderligere vandpåfyldning. Bilen kører godt, og der er ikke tryk på kølesystemet.
Bilen ryger heller ikke.

Hvordan kan man konstatere om der olie i vandet? Der er ikke vand i olien!

Jeg var eller frygtlig nervøs for at motoren skulle have den helt store renovering.

Jeg vender lige tilbage med oplysninger om ventilatoren kører.

7
Diverse / Er min toppakning gået
« Dato: 18. September 2005 kl: 21:37:53 »
Jeg er ejer af en 1.6td Syncro fra 1988. Jeg var ude at køre på en bitte mark i dag.  Jeg kom desværre til at sidde lidt fast i lidt mudder. Jeg blev trukket fri og da jeg kom tilbage til min kammerats gård, slukkede jeg bilen, og kunne derved høre at vandet kogte i motoren. Jeg åbnede til motoren og kunne konstatere at der var særdeles meget tryk i den ekspansionsbeholder der er i motorrummet. Jeg åbnede selvfølgelig og jeg fik en yndig lille springvand bag i transporteren. Vandet i den anden ekspansionsbeholder b. nummerpladen kogte ikke, og der var ikke tryk i beholderen. Jeg lod den køle af, og hældte bagefter noget vand på igen. Jeg kørt så hjemad. Bilen starter stadig godt, den bliver ikke varm, og kan sagtens varme i kabinen. Men der er kommet en masse skum i ekspansionsbefolderen, og den har brugt ca. en halv liter vand på hjemturen(35km)

Jeg har ikke undersøgt den nærmere pga. at det er blevet lidt for mørkt.

Er toppakningen gået?

Sider: [1]