Forfatter Emne: Batteri: blågrønt snask ved plus.  (Læst 1273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Batteri: blågrønt snask ved plus.
« Dato: 21. Juni 2012 kl: 23:46:03 »
Hej.
Jeg har et begynderspørgsmål!
Mit batteri var helt dødt i søndags. Og har dette blå-grønne snask ved plus.
Er det et faretegn, eller er det bare sådan det går med dårlige batterier?
Jeg havde ikke bemærket noget inden, og den startede fint med et nyopladet batteri.
mvh Rasmus
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Batteri: blågrønt snask ved plus.
« Svar #1 Dato: 21. Juni 2012 kl: 23:55:57 »
Det er almindeligt forekommende ir. Tag batteriet ud og vask det med rindende vand. Rens polerne med en stålbørste eller lidt sandpapir. Smør lidt syrefri vaseline e.l. på inden du samler, så er problemet klaret.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Batteri: blågrønt snask ved plus.
« Svar #2 Dato: 21. Juni 2012 kl: 23:59:16 »
Tak
Men så har det måske ikke noget at gøre med at det var helt dødt.
Nu ser jeg vel imorgen tidlig om det næste også aflader.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Batteri: blågrønt snask ved plus.
« Svar #3 Dato: 22. Juni 2012 kl: 22:06:33 »
hvis et batteri ikke er rent, kan der forekomme en såkaldt "krybestrøm" imellem polerne, det kan foresage afladning af batteriet..
så derfor bør du i første omgang gøre som aran siger og rengøre batteriet og lade det helt op!

evt. lav en syremåling, der skal du vente til 2 timer efter opladning, hvis vægtfylden har en difference på mere end 0,02 målt på alle 6 celler, så er batteriet dårligt og klarer nok ikke en vinter mere...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Batteri: blågrønt snask ved plus.
« Svar #4 Dato: 22. Juni 2012 kl: 22:23:10 »
Rens godt af - jeg var ude for i sommer at jeg fra den ene dag til den anden ikke kunne starte, den var helt død. Jeg rensede +Polen og så kunne den igen :) og batteriet er stadig super
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Batteri: blågrønt snask ved plus.
« Svar #5 Dato: 23. Juni 2012 kl: 12:21:34 »
super, tak.
Det havde regne meget dagen før, så krybestrømmen har vel haft gode vilkår...
Bilen er nu glad igen, med et opladet batteri ;-)
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina