Forfatter Emne: Hvadf vejer en 1,6 Td & 5 trins gearkasse?  (Læst 1549 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FlarupN

  • Gæst
Hvadf vejer en 1,6 Td & 5 trins gearkasse?
« Dato: 13. December 2013 kl: 12:31:15 »
Hej, min bror havde en ubehagelig oplevelse med en Dansk autohjælp-mand forleden dag :angry:

Bror Mick skulle transportere en Motor/gearbox til Vejen ( Jønne) fra Hobro, tar den "Gamle,s" Peugeot Partner, som er  læsset med forskelligt til den tredie bror, der har "gods" på Fyn.

Trailer er læsset med motor/gear, skæbnen vil så at Mick punkterer på traileren , heldigvis var der om formiddagen tegnet autohjælp igennem Alm Brand, både på bil OG trailer:-)

Første "SURE mine" fra Auto-hjælp, jamen den er jo ikke spændt fast ( Naturligvis en fejl, men da ikke noget at gå i det RØDE felt for ( Mick måtte så låne en båndstrammer fra det han havde på taget, forstår nok ikke at autohjælpen ikke havde en selv), næste vredesudbrud var så at ifølge ham, skulle trailer være VILDT overlæsset = 500 kg's trailer, med lastevne 375 kg:-)

Er i færd med at indsende en officiel klage over hans ubehagelige fremfærd, men vil i den forbindelse gerne vide havd nøjagtig vægt på motor/gear er??

Offline T3sen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 277
    • Vis profil
Hvadf vejer en 1,6 Td & 5 trins gearkasse?
« Svar #1 Dato: 13. December 2013 kl: 13:02:54 »
Motor under 100 kg
Gearkasse under 50 kg

Men det er jo ikke særlig præcis.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Hvadf vejer en 1,6 Td & 5 trins gearkasse?
« Svar #2 Dato: 13. December 2013 kl: 13:28:15 »
mit gæt er maks 200-250kg, jeg har aldrig haft en motor spændt fast når den ligger i en trailer med sider, og slet ikke i en 500 kgs...
Den eneste måde en motor/gearkasse kan falde ud af en trailer med sider er hvis traileren vender på hovedet, og så kan det være lige meget om det er spændt fast eller ej..
Den eneste gang jeg har spændt en motor fast, var da jeg transporterede den på min autotrailer liggende på den ene af siderne, der fik den til gengæld selskab af to stropper, jeg har kørt med trailer i 15-20 år og aldrig tabt noget...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650