Forfatter Emne: Generator.....90A eller 65A  (Læst 3095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Generator.....90A eller 65A
« Dato: 18. August 2005 kl: 21:26:37 »
Hej

er netop hjemvendt fra en køretur og ser til min ærgelse at min batterilampe lyser variabelt når jeg gir gas går næsten ud og i tomgang lyser den skarpt. Jeg synes den rumler meget i etc lejerne når den står tomgang og når slækker kileremmen kan jeg bevæge akselen op og ned! Jeg har en 90A på nu og har en 65A liggende - kan jeg montere denne uden problemer . Jeg har 2 batterier.......Den generator jeg har på nu er under 2 år gammel og mener stadig der er garanti!
jeg har el-ruder- ved ikke om det gør en forskel for ampære tallet.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Generator.....90A eller 65A
« Svar #1 Dato: 18. August 2005 kl: 22:51:25 »
65 A er standardgeneratoren til bilen, så med mindre du har noget særligt strømkrævende udstyr, så er den fin. Jeg har el-opvarmet sæde, el-spejle, 2 varmeblæsere, dobbelte forlygter, el-bagrude, el-bagrude, stort stereo og alt det almindelige el-halløj, og min 65 A klarer det fint. 2 batterier giver ikke i sig selv et større el-forbrug - det øger bare lagerkapaciteten.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Generator.....90A eller 65A
« Svar #2 Dato: 18. August 2005 kl: 22:58:44 »
hej med dig..

det kommer an på om du køre langt hver dag eller om du køre kort pga den på 65A tager længer tid om at lade dine batt op end den på 90 A gør . så hvis du køre langt kan du godt motere den lille.. og dine el ruder har ingen indflydelse på det med mindre du også har varme i sæder og stort stereo og bruger el bagrude osv dvs om din bil bruger meget strøm så skal du ha den store gen på.. dine lejer kan godt være gået i stykker pga at du har spændt din kilerem for hårdt op. en tomelfinger regl siger at kileremen skal kunne gi sig ca 1 cm på midten mellem de 2 hjul..

Mvh Flemming  :lol:

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Generator.....90A eller 65A
« Svar #3 Dato: 19. August 2005 kl: 08:24:57 »
Nu er jeg rundforvirret....................Jeg startede den her til morgen....og nu er der intet der lyser......åhhh nej. Er det en periodiskfejl.
Jeg er træt af generator problemer de sidste 2 år har jeg haft en del problemer!

Skal jeg lade den side og afvente om den strejker igen?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Djursland

  • Gæst
Generator.....90A eller 65A
« Svar #4 Dato: 19. August 2005 kl: 11:46:10 »
hej igen..

nej du skal ikke vente da den har en fejl.. men hvis du vil undgå lade problemer fremover skal du købe en helt ny ikke en ombytter men en ny. og så lad væe med at spænde din kilerem for meget så dine lejer bliver slidt for hurtig..

Mvh Flemming  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Generator.....90A eller 65A
« Svar #5 Dato: 19. August 2005 kl: 12:28:19 »
Du kan selv følgelig også købe et sæt lejer og nye kul til det store. Samlet udskrivning <200 kr. Det tager kun 20 min, når man kan  :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Generator.....90A eller 65A
« Svar #6 Dato: 30. August 2005 kl: 09:17:11 »
Ja,nu er jeg endnu mere lost! Jeg har nu monteret en 65A,som har virket uden problemer!
Efter en længere køretur lyser batterilampen når jeg slukker alle elektriskedele - lys og blæser. Når jeg tænder dem igen holder den op med at lyse.
Er det et relæ som er itu? stelforbindelsen fra gearkasse til karroseriet? eller nogle af ledningerne fra genratoren som er istykker`?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

gulf

  • Gæst
Generator.....90A eller 65A
« Svar #7 Dato: 01. September 2005 kl: 11:06:09 »
Hej,

Jeg kan ikke give forklaringen på fænomenet, men fortælle at:

I min bil, lyser ladelampen også altid lidt, når der ikke er noget elektrisk forbrug. Den lyser meget svagt - nærmest blinker - og det kan næsten kun ses, når det er mørkt uden for. Så snart jeg tænder for noget slukker den også.

Dette har jeg kørt med i 2 år snart! og jeg har aldrig haft problemer med for lidt strøm på batteriet. Jeg har skiftet kul+laderelæ og det har intet ændret.

Så jeg synes måske du skulle se tiden an, og se om den rent faktisk "taber" ladningen på batteriet.


Mvh. Ulf

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Generator.....90A eller 65A
« Svar #8 Dato: 02. September 2005 kl: 09:41:34 »
Hej John D.

Jeg kan godt følge din teori, men når de samme symptomer sker for to generatorer.
Jeg vil lige holde med den og i såfald at den ikke lader optimalt må jeg finde en helt ny!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Djursland

  • Gæst
Generator.....90A eller 65A
« Svar #9 Dato: 02. September 2005 kl: 11:59:31 »
hej med jer...

min generator gør det sammen i begge mine biler både i den syncro jeg lige har købt og i min gamle kassevogn.. sågar i min gamle autocamper som er en 1,6 d og med en gen fra en bmw
så jeg har lært at leve med at sån gør de.. og nu går jeg meget op i at min ladning er perfekt så jeg har sat en regulerbar spændings regulator i sån at den lader med de rigtige volt dvs 14,2 voldt og at hvile spændingen er 12,7 til 12,8 voldt dvs at når der ikke har været ladet eller afladet på det i mindst 1 time og det er som det skal være så jeg har valgt at sige (sån er det jo nok) min lampe lyser svagt og blinker hvís mit batteri er på toppen og gør det ikke hvis der mangler lidt strøm på det..  det var bare det jeg lige ville sige.

Mvh Flemming   :lol: