T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: windfinder efter 10. November 2010 kl: 10:13:26
-
Tjek link:
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1121403
Har prøvet før at finde nogle til salg uden held...
-
for 1½år siden var der en svensk indreg. kasse LT40 4x4 tilsalg i Ringsted, jeg var nede og se den og lage billeder på sitet. Det er mean MF og den er ikke lavet til at køre og parkere i byen.
-
Et Bud 20000 : ) Mvh
-
Så en kassevogn holde pakeret i Tønder.
Måske var DT63 ovre at kigge/snakke med manden ?
-
perkins diesel engine straight six :0) wroooooom
-
Står Perkins bag række-sekseren til LT'erne?
Troede det var VW til sekserne og Perkins til
de første firere diesel LT'ere i 76-77?
-
Var der ikke noget om et samarbejde mellem Volvo og VW på de seksbenede? Fik da for nylig, at vide fra en vw værkfører, at man kan bytte fra vw til volvo, men ikke modsat. Et eller andet med manglende moment, men var nok lidt koncentreret om noget andet, siden det ikke har hæftet sig bedre fast.
-
Seksbeneren er slet og ret en fembenet A100 maskine med et ekstra ben. Det er "JX-familien" med boring på 79,5 mm og slaglængde på 86,4. Det giver lige knap 400 ccm i hvert ben - altså 4 ben (JX) = 1600, 5 ben (A100) = 2000 og 6 ben (LT) = 2400. Men både 5 og seksbenede adskiller sig fra JX ved det, at de er lavet uden mellemaksel og har det sjove tandremstræk med rem mellem krumtap og knast i den ene ende og rem mellem knast og oumpe i den anden ende. Skønne maskiner.
Pis - jeg havde ellers bestemt, at jeg aldrig mere ville kommentere sådan noget dieselskrammel. ;-)
-
det er vidst nok også den samme maskine der ligge i bmw E30 og E28
-
Harald har ret, de første LT har en Perkins 4 cyl. nærmest en traktormotor, som støjede ganske forfærdeligt.
Og Jarl, vi modtager med glæde dine kommentarer du har jo en vis indsigt i det der dieselskrammel,
Mvh. KH.
-
Her har vi lige størrelsen, stor...
(http://farm3.static.flickr.com/2463/4037957040_d26b179504_z.jpg)
http://www.flickr.com/photos/14602120@N03/sets/72157622647138086/with/3526909286/
-
Sejgt - T3'eren kan hænge bagpå som "tur-bil"
-
Stor og farligt udseende - meen der er sgu' ikk' meget frihøjde dér - og så skal man hoppe rundt med stive aksler og diff-klumper mellem benene...
Mon ikke en T3 Syncro har mere frihøjde...??
http://www.youtube.com/watch?v=w-iXCLak3JA&feature=related
-
den kunne være fin på hvide plader
-
Her er lige en til.
http://www.guloggratis.dk/erhvervsbiler/vw/lt-40/annonce/9457136
-
Hmmm, 4 grumme grove dæk, 1 ton sand inde på ladet i en bigbag. det grumme slæbetov - og så ud og tjene penge på landevejene :-D
Det er ligefør der er en businesscase til vinter i at have sådan en bil - den kunne tjene sig hjem.
Ida, Ida - lytter du efter at jeg forklarer dig at det ikke vil være en omkostning at købe den?
-
er det ikke bare at købe den male kongeblå eller armygrøn og så sige til hende at det må være noget en af ambassaderne har stillet der :D
-
Og så køre vægtafgiften udenom PBS - den er ved at være der :-D
-
Nørj, en LT40 4x4 i Tysk Polizei-grün , og evt med gitre på vinduerne - trpr bare ikke at den fik lov til at holde i nærheden af 2200N ret længe før den blev brændt :-(
-
Og se lige ved 1:20 :-)
http://www.youtube.com/watch?v=GbfVDMXBmb0&feature=related
-
Hvad faen er det? Er mine øjne blevet faseforskudte eller hvad? Eller er billedet klemt lidt sammen?