T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: CarstenAS efter 25. December 2010 kl: 22:35:13
-
Jeg kan ikke måle noget strøm på ledningen til pindsvinet, der er strøm op til det relæ der sidder i den sorteboks men hvad styre relæet?
Skal der være strøm til pinsvinet hele tiden eller er det kun under opvarmning?
1,9 DG
-
"It is controlled by a thermal switch located in a nearby coolant pipe (early models) or in the thermostat housing (later models). The switch breaks the heater circuit around 60 degrees C."
-
Tak for forklaring!
Fik set på det idag. Der kom aldrig strøm til bimetal v chocker og til pinsvinet, en ledning var knækket, så der kom en ny på op til relæet, er spændt på om det giver lidt flere km/literen. Det burde det gøre da chokeren sikkert først er slået helt fra når kølevandet har været +60 g
-
Hvordan har den opført sig indtil nu Carsten?
Har den været træls i kold tomgang og svær at få til at tage gas eller??
-
Nu ved jeg ikke, Krogsgaard, om du spørger af hensyn til noget R4, men i givet fald kan jeg sige, at min erfaring med ABS er, at den starter og "tomganger" helt perfekt uden strøm på pindsvinet - også i minus 15 grader.
-
He he Jarl, ja det gør de jo som regel de kære R4 motore, men jeg spørger nu godtnok i forhold til DG.
-
Den køre sådan set fint nok, men bruger temlig meget benzin! Da der ikke komn strøm ned til pinsvinet kom der hellerikke noget strøm til det bimetal der varmer choker huset op så den lukker! Så hvis Chokeren først lukker nå køle vandet når de 60 grader, køre den med choker lidt åben lang tid.
Jeg håber det er forklaringen på mit benzin forbrug!