T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: Hinze efter 17. Januar 2014 kl: 18:33:40
-
Hallo,
jeg har eb AAP med dieselklokke på min PF række4. Den køre såmænd godt nok, men har list mislyde og syncromessen i 2 og 3 gear er "borte" når den er kold.
anvisninger søges.
1. Skal den renoveres; Hvor og hvad koster det?
2. Skal der bare en anden på?
3. skal der en helt anden model på?
Hvad har I prøvet
-
Den skal renoveres, gerne snarest inden der opstår flere skader i gearkassen.
Vi skulle starte en "Work Shop Gearkasse" ... synes vi alle kan lære mere om det. Det er i den dyre ende, ikke noget der ender gratis. En håndfuld tandhjul og lejer koster hurtigt 700 euro ...
Her hos tyskerne regner man altid med 500-800 euro i startudgifter for at vurdere skaden, og så stiger prisen helt efter materialebehov. Hos IG16 er der 2-3 specialister i deres forum, lige som i England hos busfolket. Bernd Jaeger tilbyder også service til priser mellem 600 og 1.800 euro - så bliver den nermæst som ny.
De der baggårdsværksteder findes også, kan ikke udtale mig. Enkelte er heldige, andre har kun fået 5.000 km med i pakken ...
-
Hallo,
jeg har eb AAP med dieselklokke på min PF række4. Den køre såmænd godt nok, men har list mislyde og syncromessen i 2 og 3 gear er "borte" når den er kold.
anvisninger søges.
Jeg kan ikke give anvisninger, kun skrive hvad jeg selv tænker om det.
1. Skal den renoveres; Hvor og hvad koster det?
Den skal vel som minimum have nye syncromess ringe, og de er ikke så dyre.
Man skal selvfølgelig selv skifte dem. Det eneste der er interessant er hvad
man SELV kan gøre. Hvad andre kan gøre for et antal månedslønninger er
ligegyldigt og uinteressant i det her tilfælde. Vil selv.
2. Skal der bare en anden på?
Ja, der skal en anden på mens renoveringen pågår.
3. skal der en helt anden model på?
Det ville jo være interessant, men det er vel noget der er tænkt en del i f.eks. din tråd om
en 1.8T der løber baglæns, for at kunne bruge en anden gearkasse.
Hvad har I prøvet
At skille lidt ad.
Jeg vil arbejde på at skifte syncro-ringe når jeg får afsluttet noget golf2-arbejde.
Det er et projekt der gerne må tage måneder. Vil arbejde på det af lyst ikke af nød.
Den skal renoveres, gerne snarest inden der opstår flere skader i gearkassen.
Vi skulle starte en "Work Shop Gearkasse" ... synes vi alle kan lære mere om det.
Ja, vil gerne med på den.
-
Hvad med en Passat gearkasse ( den med motoren på langs ) ?? Det skulle jo nærmest være plug and play arbejde, og de er relativt billige. Så får du jo også en højere gearing..... :whistle:
-
Hvad med en Passat gearkasse ( den med motoren på langs ) ?? Det skulle jo nærmest være plug and play arbejde, og de er relativt billige. Så får du jo også en højere gearing..... :whistle:
Så skal den vel vendes på hovedet som med A4 gearkassen... ellers er der 4 bak og en frem ;)
-
kan ikke forestille mig det er sundt for gearkassen at vende den på hovedet, har kigget på nogle snittegninger og olievejene er bestems ikke ens i top og bund. hverken på a4 eller passat. enten skal motor og gear vendes (gearkassen bagerst) kan kan man ikke. så ser kun at vende differantialet som mulighed i a4 kassen.
mvh just88
-
kan ikke forestille mig det er sundt for gearkassen at vende den på hovedet, har kigget på nogle snittegninger og olievejene er bestems ikke ens i top og bund. hverken på a4 eller passat. enten skal motor og gear vendes (gearkassen bagerst) kan kan man ikke. så ser kun at vende differantialet som mulighed i a4 kassen.
mvh just88
Hmmm, der er nu godt nok et par stykker der har gjort øvelsen med fint resultat.
her sælger de dele til løsningen (http://www.ultimate-engineering.co.uk/) og her er en tråd om det (http://www.brick-yard.co.uk/forum/audi-a4-passat-gear-box-install_topic71714.html)