Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - coldhawaii

Sider: 1 [2] 3
16
WBX/LBX Fora / Går kun på tre cylindre :unsure:
« Dato: 09. Juni 2013 kl: 10:49:10 »
Hej derude :)

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Jeg har endelig besluttet at nu skal min kære camper på plader og jeg skal have lidt fornøjelse af den her i sommerperioden :cheer:  Jeg gik derfor i gang med at gennemgå bilen. Fik bestilt dele hjem og gik i gang. Nu er jeg dog rendt ind i et problem. Bilen går kun på tre cylindre og jeg har fundet ud af at det er den i højre side bagud (kender ikke nummeret) der halter. Jeg har skiftet alle tændkabler, tændrør (tiltrængt...!) og fordelerdæksel, så delene er nye!!? Jeg har en mistanke om at det er en ventil der hænger da man kan høre en mekanisk hamren når den går i tomgang.

Er der nogen der har ideer til hvordan jeg kommer videre...?

Jeg har tænkt mig at prøve at køre den varm og se om den sidste cylinder kommer med.  

Det er forresten en DG motor...

17
Motordele / køb af dele
« Dato: 20. Maj 2013 kl: 21:22:27 »
Jeg tilslutter mig tråden i håb om at få en masse gode råd om hvor man finder stumper til billige penge.

Hvor køber folk ind til deres T3?

18
Interiør / Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Dato: 22. Januar 2013 kl: 09:14:03 »
Jeg tænker det er noget man skal arbejde lidt med og danne sig sine egne erfaringer. I hvert fald hvis man starter fra bunden og selv skal skære til osv. Det ville være fedt med noget der var skåret og klar. Jeg står selv med de samme tanker i forbindelse med renovering af min gamle camper, så jeg kigger lige med på sidelinjen :)

19
R4i Fora / Motor konvertering fra diesel til bensin
« Dato: 12. August 2012 kl: 15:17:30 »
Hej Søren

Det var synd!!! Hatten af for et fedt projekt og god pionerånd. Kunne have banet vejen for andre fede projekter.

Der må iøvrigt have været godt med smæk på!!!!!!!! :)

Mvh
Rasmus

20
Generelt / Vægtafgift kan det være rigtigt?
« Dato: 30. Maj 2012 kl: 08:53:14 »
Tak for svar Jarl. Det var en god forklaring. Og nej, jeg har ikke tænkt mig at køre til nogen synshal for at ændre min vægtafgift i opadgående retning. Var MEGET lettet da jeg fandt ud af at bilen faktisk er billigere end den Golf jeg havde før :) :)

Mvh
Rasmus

21
Generelt / Vægtafgift kan det være rigtigt?
« Dato: 29. Maj 2012 kl: 22:53:29 »
Jeg har nu ikke tænkt mig at gøre noget med de "fornuftige" tal jeg har på min :)

Der må være nogle typegodkendelser der giver et mere præcist billede af hvad de vejer i forskellige chassiser og motorvarianter. Men det lyder nu ikke så tosset det Jønne Ukendt siger. Det har helt sikkert kunnet betale sig for 10-15 år siden hvis man skulle have en billig vægtafg. på sin camper.

Jeg tror dog ikke man kan lave om på de papirer når de er lavet.

22
Generelt / Vægtafgift kan det være rigtigt?
« Dato: 29. Maj 2012 kl: 21:43:20 »
Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg vil give dig ret i at det er svært at hitte rede i alle de forskellige løsninger der er og at de alle vejer noget forskelligt. Min er en wbx camper med pop-up tag fra 91 og den vejer 1300 kg på papiret. Det er jeg selvfølgelig ovenud lykkelig for mht vægtafgift, men jeg forstår ikke hvorfor den ikke vejer 15-1600 kg ligesom mange af de andre. Kan der være forskel på om det er en transporter eller en caravelle. Tænker på at udstyr og lydisolering vejer en del?

Nogen der ved noget?

Mvh
Rasmus

23
Generelt / Rustarbejde nær Maribo - Hjælp søges til vejledning
« Dato: 24. Maj 2012 kl: 21:35:29 »
@Jan. Tak, det vil jeg gøre :)

24
Generelt / Rustarbejde nær Maribo - Hjælp søges til vejledning
« Dato: 19. Maj 2012 kl: 23:47:39 »
Håber der er en erfaren pladearbejder derude som kunne få lyst til at kigge forbi i Maribo til en snak omkring min camper om hvordan jeg kommer godt i gang med rustarbejdet. Der er ikke tale om arbejde, men kun gode råd og vejledning.

Der lader til at være en masse flinke ildsjæle i dette forum ;)

25
Diverse / Spørgsmål omkring 16\" Mercedesfælge
« Dato: 19. Maj 2012 kl: 23:10:16 »
Og Hvilken dækstr. kan anbefales. Overvejer 205/55-16 eller 215/55-16.

26
Diverse / Spørgsmål omkring 16\" Mercedesfælge
« Dato: 19. Maj 2012 kl: 23:07:11 »
Kører du uden spacere?

27
Diverse / Spørgsmål omkring 16\" Mercedesfælge
« Dato: 19. Maj 2012 kl: 22:41:39 »
Jeg har et sæt 7,5x16 Mercedes fælge. Kan ikke huske ET, men jeg har set dem på en anden T3, så jeg er ikke nervøs for om de skulle passe på. Men jeg tror ikke bolthuller er tykke nok og det ser heller ikke ud som om hjulboltene/møtrikkerne har samme koniske form, hvis i ved hvad jeg mener.

Er der nogen der har erfaring med hvad man gør for at de passer bedst muligt på bilen. Også i forhold til centreringen af fælgene.

Ved i om man skal køre med spacere for at de passer mht ET? (typisk MB-fælg E-klasse)

Hvilken dækstørrelse anbefaler man til 7,5x16?
Det er ikke en syncro.

Og hvad med lastindex? Bilen vejer 1300 kg og har en totalvægt på 2400 kg. Der står ikke noget i reg.attesten omkring max akseltryk.

Håber der er nogen som har erfaringer. PFT!

28
WBX/LBX Fora / WBX - Optimering og længere på literen?
« Dato: 17. April 2012 kl: 22:35:03 »
Iba2000. Det var faktisk sådan et svar jeg ledte lidt efter. Jeg har besluttet ikke at gøre mere lige nu ved motoren, men det ser spændende ud det du der beskriver. Der må også være kommet lidt mere krudt i maskineriet efter sådan en tur.

Sådan en udstødning må da larme lidt mere end standard eller hvad?

29
WBX/LBX Fora / WBX - Optimering og længere på literen?
« Dato: 13. April 2012 kl: 10:23:06 »
Som du får det sagt Hinze :)

Det var jo sådan set også det der lå til grund for købet. Og så er der grobund for en masse fede surf-ture og hygge med kærsten :)
Først vil jeg koncentrere mig om at få styr på rust og mekanik og ikke mindst fælge. Så må vi se hvad der skal ske med motoren på et senere tidspunkt.

Tak for alle de fine svar

30
WBX/LBX Fora / WBX - Optimering og længere på literen?
« Dato: 12. April 2012 kl: 19:34:48 »
Nu var tanken ikke så meget hvad en teknisk beregning jeg ville ud i. Jeg kan sagtens følge dig Aran, men jeg tænker mere om man skulle forvente 140 eller 120. Den har fladt tag af typen Reimo, så jeg vil ikke tro den har mere modstand end en standard bus/kasse.

Det skulle give mig en indikation af om min motor går godt eller skidt. Den accelererer fint men ud fra den ene gang jeg har kørt i den virkede den til ikke at køre så stærkt...

erfaringer?

Sider: 1 [2] 3