0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hmmm... Virker underligt at du skal betale ny afgift for at lægge den motor i når det er samme bil og alt er det samme med en MV motor og afgiften var den samme uanset motor str så vidt jeg kan læse mig frem til...
Øv.Først kørte min motor for tyndt (eftertænding når jeg stoppede og skud i udstødningen), nu kører den for tykt (sætter ud når jeg har mormor-trillet - skal "brændes ren" for at trække).Hvordan justeret for tyndt ? uden for tomgang kan kun en dysseudskiftning ændre på blandingsforholdetJeg har justeret på det jeg mener er tomgangsskruen på karburatoren (34pict), den store skrue i førersiden af karburatoren, mit gefühl, men uden co2 sonde.Det er ligemeget med CO (kulilte) (ikke CO2, kuldioxid) måler til justering af tomgangsskruen alene, det er et samspil mellem CO skrue, tomgangsskrue og tændingsvinkel Mit tredje problem er at den ofte går ud i tomgang.Jeg tror en gennemgang af brændstof og tændingssystem vil løse dine problemer.Sæt evt. den kaburator på du fik af mig, den virkede fint og havde ikke kørt særligt langt da jeg pillede motoren ud.Jens Jakob
Jeg kender ikke det danske udtryk - hvordan er ""schliesswinkel" tændingsvinkel justeret?Hvad skal den justeres på i grader?Det er kontakterne i strømfoedeleren (Verteiler) strømfordeler på luftkølede der justeres i tiendemilimeter - sådan en må der være på den 95hestedims. Det lyder som om hele tændingen gerne skal finjusteres - bagefter med OT lampe - og så først karburatoren.Der er elektronisk tænding på en WBX'er og derfor ingen platiner (kontakter) at stille, som følge heraf er en OT lampe dermed ubruglig.Og så eksploderer den pga. kraften ...Jens