Forfatter Emne: Skift af udstødning  (Læst 1593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

  • Gæst
Skift af udstødning
« Dato: 09. Juni 2009 kl: 13:37:20 »
Hey alle,

Jeg skal hjælpe en kammerat med at skifte udstødning på hans Subaru i aften.

Det er da vel lige til ikke? Jeg har aldrig pillet ved så nye biler men jeg formoder da at det er ligesom på vores mere modne biler ikke?

Er der noget man skal være specielt opmærksom på når man roder rundt med nye bilers udstødning?

Mange tak : )

 PS: Det er hele molevitten - ikke bare bagpotten.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Skift af udstødning
« Svar #1 Dato: 09. Juni 2009 kl: 18:27:58 »
Ja, hvis du skal bevare bolte f.eks. i katalysator.
I nogle tilfælde kan de bankes ud, såfremt de knækker, men det er ikke specielt morsomt (slet ikke hvis det kræver yderligere adskillelse )

Men ellers er det altid en god ide, at hænge hele systemet op "løst", inden i begynder, at spænde sammen.
Vær sikre på, at det ikke slår imod - eller hviler mod karrosseriet. Har kørt i en Volvo hvor udstødningen lå og hvilede på en tværvange (travers) bagi. Det er til, at få fnuller og røde knopper af .....
Evt. smør samlingerne med gastæt udstødningspasta, og vær omhyggelig med, at montere gummiophæng korrekt.

God arbejdslyst.....

PARKHAVE

  • Gæst
Skift af udstødning
« Svar #2 Dato: 09. Juni 2009 kl: 19:17:38 »
UDSTØDNINGSPASTA ER NO GO !!!!!
Hvis der er tale om katalysator er det dælme bandlyst FØR katalysatoren.
I guder hvor er der mange hjemmemekkere der ikke gider læse instruktionen på en ny kat, og efterfølgende kommer og klager over den ikke duer og ikke kan synes.
I 99,98 tilfælde er der brugt udstødningspasta for katten.

I samlinger efter er der ikke noget problem.
Men det er jo egentligt kun til den gamle type rør-i-rør det skal bruges, alle andre kører med flange eller konus og der skulle det ikke være nødvendigt.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Skift af udstødning
« Svar #3 Dato: 09. Juni 2009 kl: 22:17:05 »
Fuldstændigt korrekt Parkhave, men i 99,9 % af tilfældene skiftes der også fra kat`en og bagud.

Herr_Jensen

  • Gæst
Skift af udstødning
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2009 kl: 22:49:19 »
Er hjemvendt efter succesfuld skift.

Der sidder 2 kats på sådan en fætter og den fik sgu al den pasta den kunne trække. Nu håber jeg da ikke at vi har ødelagt noget...

Checkede for utætheder og fandt ingen og det ser ud til den spillede 100%

Nu bliver det spændende om han dukker op på arbejde i morgen... : )

 Tak for jeres svar.