Forfatter Emne: nye gløderør  (Læst 3407 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

moeller2008

  • Gæst
nye gløderør
« Dato: 27. September 2009 kl: 21:45:36 »
Hejsa.

Ville lige høre hvad i synes er en fair pris på udskiftning af gløderør på værksted?


Mvh Møller

PARKHAVE

  • Gæst
nye gløderør
« Svar #1 Dato: 27. September 2009 kl: 23:17:50 »
Hvad har du givet ?? 2600 ved VW ?

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
nye gløderør
« Svar #2 Dato: 28. September 2009 kl: 02:27:05 »
En time plus rørene ........ 4 x 80 plus 650  det er Max.  Ved godt man kan få rør til 30 Kr.    meeen.....

Hvad gav du   ?
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
nye gløderør
« Svar #3 Dato: 28. September 2009 kl: 07:22:33 »
Muligheden er jo, at han overvejer om det er ulejligheden værd at gøre det selv. Noget der er relevant for alle med store hænder. Jeg kan da ikke forestille mig at VW har rør til 80 Kr.

Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
nye gløderør
« Svar #4 Dato: 28. September 2009 kl: 07:28:05 »
Næhh, jeg tager også udgangspunkt i rør til ml. 160-180 + moms i udsalg + 2 timer til den høje sats, fordi lærlingen tager den første time uden at kunne få det gløderør bag pumpen ud. et kvarter til 20 min for at snakke om det og en svend den sidste halve time til at skifte det sidste rør.

moeller2008

  • Gæst
nye gløderør
« Svar #5 Dato: 28. September 2009 kl: 18:14:18 »
Hej igen og tak for jeres svar jamen jeg tager 1200kr på vores lille værksted inkl moms og rør, snakkede bare med en som synes det lød dyrt , hvor jeg synes det er meget rimeligt...
Men der er jo bare vores pris... så ville bare høre hvad andre mener.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
nye gløderør
« Svar #6 Dato: 28. September 2009 kl: 19:51:10 »
Citat fra: "moeller2008"
Hej igen og tak for jeres svar jamen jeg tager 1200kr på vores lille værksted inkl moms og rør, snakkede bare med en som synes det lød dyrt , hvor jeg synes det er meget rimeligt...
Men der er jo bare vores pris... så ville bare høre hvad andre mener.


..Så bliver vi vist næsten nødt til at høre hvad det er for et lille værksted som har de rimelige priser....  :wink:
Der er jo af og til nogle opgaver på bilen man godt kunne finde på at betale sig fra....
Bliver der eksempelvis lavet noget pænt pladearbejde på værkstedet, så kunne det jo være der dukkede et par T3ere op en gang imellem.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

PARKHAVE

  • Gæst
nye gløderør
« Svar #7 Dato: 28. September 2009 kl: 19:57:19 »
Der er vel ikke mange værksteder der kan få noget dækningsbidrag af betydning, hvis man ikke som minimum kan tjene 30% på reservedele + en timeløn før moms på 300 som absolut minimum.
Og her snakker jeg kun et lille værksted uden omkostninger til nyere bygninger, high-tech måle udstyr og andet fordyrende.

Det kan godt være det er hyggeligere kun at tjene 10% + en timeløn på 150 - det får man mange venner af, men desværre ikke engang rugbrød til at putte under det pålæg der heller ikke er penge til :lol:  :lol:  :lol:

Problemet er nok bare at rigtig mange får ondt et vist sted over at andre tjener penge. Og det er helt klart er der er en afgrundsdyb forskel på hhv. kunde og værksted mht. forventninger om hvad der er rimeligt.

Godt råd til kunden: Sørg for at få et skriftligt tilbud og giv besked om at man vil kontaktes ved uforudsete reparationer.

Godt råd til værkstedet: Sørg for at lave en skriftlig aftale med kunden om hvad der skal laves og hvad det max. vil koste. Bed om et kontaktnummer og ring ALTID før man påbegynder en reparation, der ligger ud over det aftalte.

Hovsa - undskyld - hvad var det lige der blev spurgt om ?? :lol:  :lol:

ps. jeg har selv være på begge sider af skranken

pps. 1200 lyder sgu' meget rimeligt for at slippe for dårlig ryg og smatsorte fingre i bagenden af en gammel diesel transpeter

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
nye gløderør
« Svar #8 Dato: 28. September 2009 kl: 20:32:01 »
@ PARKHAVE.
Altså Kenneth, jeg syntes stadig du skulle oprette "midtjysk GDS og T3 lager" i stedet for at sælge værkstedet  :wink:
Tror det kunne være godt at have dig på begge sider af skranken, på én gang....du ville helt sikkert ikke kunne leve af det, men det ville være hyggeligt.  :lol:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

PARKHAVE

  • Gæst
nye gløderør
« Svar #9 Dato: 28. September 2009 kl: 21:07:31 »
@tony -  :lol:  :lol: Joe, det kunne sgi' være svært hyggeligt, men desværre har jeg ikke giftet mig med arvingen til en stor formue og det eneste vi vinder på lotto er 30-40 kr. pr. gang :lol:

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
nye gløderør
« Svar #10 Dato: 28. September 2009 kl: 21:26:10 »
Tror jeg gav lidt over 90 stykket ved Bent Bekker for et års tid siden, så der er da nogle der er rimelige, selv om de har et VAG skilt på væggen...... Jeg må jo gå ud fra at de hos VW er rimelige erfarne og har skifftet de rør til bevistløshed så to timer er lige i overkanten ,  selv synes jeg en time er virkelig god tid til den opertion !!!!
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
nye gløderør
« Svar #11 Dato: 28. September 2009 kl: 22:00:15 »
Jeg syntes 1200 Kroner er dyrt.

Hvis jeg fik prisen at vide bagefter ville jeg blive sur, hvis jeg bliver det tilbudt, skal der være en rigtig god grund til at sige Ja Tak. Mest fordi det er en operation som alle med dieselmotor bør kunne fortage.

Aner ikke hvad VW kunne formaste sig til at forlange, men det dobbelte ville ikke overraske mig.

Kurt
Kurt - 25115788

moeller2008

  • Gæst
nye gløderør
« Svar #12 Dato: 29. September 2009 kl: 17:20:25 »
Hej tony..
Jamen vi ligger i Horsens fra næste weekend vi skal så småt til at rykke ind i løbet af denne uge.
Vi har ellers gået og lavet en del type 1 og ja pladearbejde..
så ingen problemer i det..
Skal nok lige smide en hilsen med hjemmeside osv når det hele er på plads..
Mvh Møller