Boxeren vinder 100% på lyden og fornemmelsen. Række4 vinder 100% i alltagstauglichkeit. Og jeg synes nu ikke vibrationer er et tema - både i tomgang, under acceleration og ved mange snoninger ligger ABS'en rock steady omme i brønden. Jeg har kørt med både GW (1,9 WBX 90 HK) og ABS (1,8 R4 90 hk) i samme bil med samme gearkasse. ABS præsterer efter min smag bedre - mere lydløs, mere brændstoføkonomisk og meget renere gangkultur end WBX'eren. ABS er kedelig og ucharmerende - det er Toyota også, men når bilen er pakket med feriebagage og 6 mennesker, og GPSen viser 1800 km til destinationen, så skal jeg ikke have charmerende motorhavarier, men derimod kedsommelig driftsikkerhed.
Faktisk findes der dokumenterede eksempler på, at ABS er tydeligt mere driftsikker end 20 år nyere 6-cylindrede BMW'er på strækningen Jylland-Gardasøen retur (Internt hint ;-))