Frøken Grå er til salg
Opsamling.
1. Nysynet 24/10-2013.
2. Firkantlygter foran - giver ekstra lys
3. Ny forrude med toning i toppen
4. El-sidespejle
5. GL-rat (bedre polstring)
6. Kortbord/aflægningsbakke
7. Fjernbetjent alarm
8. Lækre ISRI forsæder med fungerende armlæn - i god stand
9. Skyderuder i begge sider
10. Bagvendt 2 personers bænk med komfortfjedre
11. Multivanbagsæde (det gode med komfortfjedre), incl original Westfaliamadras
12. Loftskab bagi - med indbyggede lamper og JBL enheder
13. Ny bagklap
14. Resonansdæmpning på alle flader
15. Nye lejer på alle 4 hjul
16. Nye skiver og klodser
16a. Nye tromler og bakker
17. Nye motorophæng
18. Nyt gearkasseophæng (Duraflex)
19. Sidebars
20. Nyt batteri
21. ABS motor (1.8i R4, 90 hk - og 5-trins 3H gearkasse)
22. Nyt gummi i stræberarme og torsionstænger oppe og nede.
23. Nye kødben foran.
24. Ny benzinpumpe (Bosch)
25. Michelin Agilis 195R14C sommerdæk med masser af mønster (ca 85% mønster tilbage, 1½ år gamle) (Nypris 4000 kr)
26. Pt monteret med gode vinterdæk med masser af mønster.
27. Kobling, udrykkerleje og leje-styr skiftet for 30.000 km siden (2 år).
28. Ny udstødningsmanifoldpakning (Maj 2013) - multilayersteel. Monteret med nye støttebolte med keramisk fedt - og nye kobbermøtrikker.
29. Fjedre og støddæmpere skiftet hele vejen rundt.
30. De fleste bremserør skiftet til kobber
31. Nye bremseslanger for og bag.
32. Nye bremsekalibre foran
33. Nye bremsecylindre bag
34. Nye, galvaniserede ankerplader bag
35. Nye, galvaniserede ankerplader foran
36. Forreste centrale håndbremsekabel (det hen over tanken) skiftet
37. JX Luftfilterkasse (støjdæmpet optimalt)
38. Tændspole, tændkabler, rotor og strømfordelerdæksel skiftet indenfor de siste 1½ år
39. Bagruder med tvangsudluftning.
40. Nyt koblingstrykrør i kobber fra for til bag.
41. Ny Lambdasonde.
42. Ny tomgangsmotor.
43. Ombytter spjældhus.
44. Ombyttergenerator med nye kul.
45. Gode pigdæk
Og generelt meget lidt rust.
Priside: 24.500.
Ekstra ting som også skal sælges:
Pænt stort lager af brugte dele, fx pigdæk, motorvarmer (Hydronic), Kabinevarmer 5kw, 40% spær, blæserkasse, lygter, chromekofangere, styrestang, spindler (83-model), bærearme foran (83 model), ABS spjældhuse (2-3 stk), motorstyring, JX bundkar, generatorer, startmotorer, rustfri fordøre, extra forrude, sideruder, tank, fjedre osv osv osv.
En pænt stor samling nagelneu dele, fx lejer, bærekugler, styrekugler, tankfittings osv osv.
Hvad er der så af mangler på bilen? Jeg har lavet en liste nedenfor med de udeståender der står på min todo-liste, efter 5 år med bilen.
Det er ting man kan vælge at lave og få en 500% perfekt bil, eller vente med, og tage dem som de kommer - intet af det er kritisk "nu og her" ting - de er medtaget for at give det bedst mulige billede af bilen til en kommende ejer - som gerne skulle blive ligeså glade for Frøken Grå som vi har været:
* Lave rust i skærme ved selefæster. Jeg lavede den i begge sider da den skulle til syn, med karosseriplade og punktsvejsning - og dne gik fint gennem syn. Men på et tidspunkt fortjener det nok at blive lavet om af en prof hvis det skal være rigtig flot.
* Rust i skærmen - foran der hvor jeg har reppet det ifb med syn, ruster skærmen også. Det bliver til gennemtæring hvis det ikke laves.
* Rust under ruden i skydedøren, på størrelse med en 1-krone, der er ikke hul, men det kan komme.
* Ledning til spjældhus driller indimellem - samling skal laves om.
* Rustplet i bunden inde bag skydedør (ligeunder bagsædet) - kan blive til en gennemtæring på sigt.
For komplethedens skyld: der "bør" laves på et tidspunkt (3-5 år - men det "bør" der jo på alle T3'ere):
* Skift af bøsninger ved bagsvingarme (kan medfølge)
* Skift af bøsninger ved nederste svingarme foran hvor de sidder ved karosse (kan medfølge)