Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Emner - Jens Flensborg
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18
226
« Dato: 16. August 2009 kl: 19:23:04 »
227
« Dato: 14. August 2009 kl: 23:34:16 »
Hej folks Min datter er helt vild med min T3er .. hun sidder i den og hører CDer når jeg roder i garagen, hun klapper bordet ud og maler på papir, hun roder i Westfaliaskabet og finder tingene frem ... kæledyrene sidder næsten spændt i seler og AC/DC høres med fuld drøn midt imellem de der normale historier fra playeren ... hendes veninder og venner hygger sig med hende i bussen og skydedøren bliver lukket, jeg skal helst ikke kigge ind i bussen ...
Er det normalt for unger? hun er 6 ...
Jens
228
« Dato: 28. Juli 2009 kl: 22:49:26 »
Hi folks Vores kære ven Michael MDohna flytter ind på en gammel flyveplads med sit T3 sammelsurium projekt. Dermed er der mulighed for special air service på stedet ... såfremt der er behov ...
check this out ...
Jeg kommer nok kørende med en øl til manden ...
Jens
229
« Dato: 22. Juli 2009 kl: 09:44:57 »
Hi folks En underlig oplevelse var i går, at en ny skræddersyet kilerem til min JXèr ikke passer ind på systemet, den er for kort. Der må være yderligere forskelle med størrelser op til 920 - 950 mm pga. større remhul på vandpumpen ? Kender i til det? Er ikke overens med håndbogen ... En bobbelrem på 905 mm passer i nødtilfælde ind på bussen system hos mig, men den monteres "stram". Jens
230
« Dato: 22. Juli 2009 kl: 09:40:43 »
Hej folks
Efter sidste nødstop kl. 3 om natten med sprænkt kilerem foran lillebæltsbroen, kommer der her nu en yderligere forklaring på JXèns problemzoner ...
I går aftes havde jeg besøg af MDohna og vi havde en fed Pizza og lækker øl. Samtidig skiftede vi de der plastik vandstuds på min JXèr i min 1992 LLE. Prøv at se på billederne, de der deformeringer af materialet sker i løbet af 18 år - studsene havde nummer fra 1991 på ...
Det er her den drypper og mister kølevæske ... de der lyse pletter på de gamle vandstuds er fordampet kølervæske ...
Jens
231
« Dato: 14. Juli 2009 kl: 12:42:24 »
Hi folks Jeg snusede lidt rundt på igittbay ... der kan man købe separate oliekølerset til mellem 200 og 275 euro. Forskellen er størrelsen af selveste køleren, der enten har 10, 13 eller 16 elementer. Dertil hører der 4,5 meter oliettrykledning og småting.
Den der køler monteres foran vandkøleren ?!? - how - mister man ikke lidt nedkøling så på det sted?
Hva er nu den rigtige størrelse til en helt normal JX 1,6 TD med en maks last på 120 kmh i timen på motorvejen? Jeg aner intet - bliver man klogere her på stedet?
Jens
232
« Dato: 12. Juli 2009 kl: 06:05:51 »
Hi folks Jeg er lige kommet hjem efter et mindre mareridt. På vejen fra Sj.Odde til Flensborg sprang remmen (1,6 TD JX) 1000 meter lige foran lillebæltsbroen.
Kl. 3 om natten ...
Først tændte generatorlampen, jeg opdagede det med det samme, så holdt jeg øje med temperaturen ... og pludselig gik den hurtig op, så jeg slukkede for motoren og den rullede ned på sidste udfart inden broen ...
Remmen til vandsystemet var væk og remmen til servoen hang løs ... Heldigvis havde jeg en bobbelrem i bussen, den fik jeg monteret på systemet og servoremmen kom også på igen ...
Vandet var kogende i starten da jeg stoppede, men jeg tror ikke at den fik en skade. Jeg hældte vand på igen (0,5) liter og kørte til rastepladsen 300 meter fra stedet og den blinkede igen. Efter at jeg hældte 1,3 liter ind i det normale system inde i motorrummet (ikke den bagerste beholder) var den der igen. Med 80kmh klarede jeg broen og så kørte jeg 90 kmh til næste rateplads for at tjekke vandet i kølesystemet. Efterfølgende endnu to tjek og så hjem med 115 kmh i timen ... Det ser ud til, at toppen ikke har en skade, men er der enkelte tips fra jer for at være supervarsom omkring en mulig motorskade?
Jeg får mig lige en pose søvn... bussen står derhjemme igen ...
og en rem har begrænset levetid, jeg skifter skidtet ud nu ... vilken størrelse har begge rem til en 1,6 TD JX?
Jens
233
« Dato: 21. Maj 2009 kl: 06:48:20 »
Hi folks Jeg har et meget underligt problem på min LBX AS 1600 i boblen.
Den fik efter 5 års pause i garagen et nyt batteri og derefter startede den fint. Pludselig skete der ikke mere en dyt, den var død efter 30 minutters fin reaktion på alle områder.
Jeg har i mellemtiden skiftet: tændingsspolen 12 volt bosch kontakterne blev skiftet i fordeleren fordeleren blev efterfølgende også skiftet afbryderen (Abschalter) på cab 34PIC3 blev skiftet
tændrør testet separat og gnisterne kommer på ledningsstrømmen ...
Jeg søger fejlen og det elektriske område har et kæmpeproblem. Jeg er næsten nået så langt, ay jeg vil skifte hele det elektriske system inkl. ledningsnettet (Kabelbaum).
Den er en ombygget AJ K-Jettronik til cab. 34pic3 - det gamle superlortede fuel injection blev demonteret i 1998 ...
Kunne det være generatoren eller det indbyggede relais eller en mulig kortslutning i tændingslåsen foran ved rattet?
Det her er for viderkommende ... Jens
234
« Dato: 19. Maj 2009 kl: 13:36:21 »
Hi folks
Koblingen på min JX fra 1992 er ved at blive træt, den trænger til en udskiftning. Jeg har allerede købt det rigtige pilotlejer til bussen, hvad skal der ellers købes til bussen?
LUK eller SACHS kobling?
Et helt set eller kun skiven til 80 Euro?
Skal man demontere hele gearkassen eller er der triks?
Skal der skiftes pakninger på gearkassen?
Kan jeg læse noget et eller andet sted online?
Jens
235
« Dato: 13. Maj 2009 kl: 23:21:44 »
Efter at Michael have en JX undervogns "ble" med fra Polle fra træffet, kørte jeg i dag AMOK med CO2 svejseværket ... udstødningen var rødglødende i nærheden af turboen, nu ligger der et 5 cm bredt svejsebælte rundt omkring på det sprængte rør Bulli drives again efter 14 dages flænget rørpause ... En OXI Kat fangede jeg i Hamborg ... puh hah med boblen fra 1963 klarede jeg turen på 4 timer ... Mon den holder på svejseAMOKløsningen? Den fik da hele armen ... Det dryppede med glødende perler ... Jens
236
« Dato: 18. April 2009 kl: 23:31:42 »
Hvad sker der med bremsevæsken i bilen, når bilen holder sin 5års pause et tørt sted i garagen?
Jeg købte idag et nyt batteri til min cabbi 1303 (ingen bus) og den var der igen efter 40 sekunder ... wow!
Men bremserne stod stille i 1800 dage, hva nu?
Normal Girling skiver i fronten og 3 RBZ i enden ... og den ruller fint ... men der er lidt fin fornemmelse om rust på skiven etc ...
Jens
237
« Dato: 13. Marts 2009 kl: 20:48:52 »
Hi folks Paa mobile findes til latterlige 500 euro en Icemobil, den ligner Kurts Backmobil ...
Kom nu ...
Det er en 1981 lufti LBX, supersjaelden ...
Jeg er fristet, dog vil jeg have en luftkoelet DOKA ...
Jens
238
« Dato: 12. Marts 2009 kl: 09:19:56 »
Jeg parkerede min 1992 JX TD foran garagen i aftes, stoppede motor og al elektrisk grej. Derefter trak jeg tilfældigvis på venstre lyskontaktblinklysdims, det der kaldes "Lichthupe" på venstre side under rattet. Samme kontakt er ansvarlig for blinklys.
Da jeg trak i lyskontakten for at få det kraftige lys i fronten når systemet samtidig er frakoblet og dermed er død, startede blæsermotoren, alle kontakter var slået fra ... Jeg tjekkede det 3-4 gange, hver gang jeg trak i lysdimsen startede blæsermotoren i fronten.
Blæsermotoren starter nogle gange først efter 5 minutter under normal drift ... hva er det for en fejl?
Jens
239
« Dato: 11. Marts 2009 kl: 23:53:46 »
hva er den originale størrelse på generatorremmen, der samtidig drejer rundt på servopumpen?
Den anden rem drejer på vandkølingen??? størrelse?
Og man skal først demontere rem til kølingen, inden generatorremmen kan skiftes?
Det er længe siden ...
Jens
240
« Dato: 10. Marts 2009 kl: 17:38:24 »
Hi folks På vejen hjem fra Husum til Flensborg spytter omdrejningstælleren pludseligt meget underlige udsving. Den hopper mellem 800-400-1600-0 og så står den på nul i et par sekunder. Den står især i langsom fart, underlige ting sker der ... så hopper den, så stopper den ... så står den fast på 1500 et par sekunder ...
Er det dimsen på gearkassen? Er det noget i tælleren der siger farvel?
Der er en LLE fra 1992 med en JX 70HK
vh Jens
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18
|