Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 16 17 [18]
256
Diesel Fora / Olieskift - skruen løser sig ikke :-(
« Dato: 21. Juli 2008 kl: 21:36:07 »
Har prøvet på at løse skruen nede i oliebunden, der sker ikke en dyt :-( skruen er nær for blød, har prøvet forskelligt grej til det ... nødden ruscher over og den der "Vielyahn" nøgle hopper over ...

Flere tips til den der skrue på 17" ???

Jeg er kørt 11.000 KM og nu skal der skiftes, men forgængeren til min LLE TD har nok haft for mange kræfter, ellers er det lidt underligt.

Inden jeg går igang med svejseværket (varmechok) ... med et større varmepunkt og montering af en 17" ringnøgle der bliver ofret til dette projekt ...

Jens

257
Hi folks

Jeg læste lige i de tyske aviser, at Dieselprisen er steget med de nævnte 100% i de sidste 10 år i Tyskland.

Mængden på salg af Diesel er steget med 6,5% i de sidste 10 år i Tyskland, mængden på salg af Bensin er gået ned med 29,5%.

I dag har 55% af bilerne Diesel her i Tyskland, omsætningen er reduceret og for 10 år siden var det kun 45% af bilerne der havde Diesel.

----

Dermed igen klare signaler om, at det hele udvikler sig til ren spekulation ...

Her en del tysk tekst:

Diesel-Preis hat sich in den vergangenen zehn Jahren verdoppelt
WIESBADEN (dpa-AFX) - Der Preis für Diesel hat sich in den vergangenen zehn Jahren an den Zapfsäulen verdoppelt. Der Preisauftrieb war deutlich höher als bei Benzin und Super-Kraftstoff, die zwischen 1998 und 2007 um knapp 69 beziehungsweise 66 Prozent teurer wurden. Das teilte das Statistische Bundesamt am Dienstag in Wiesbaden mit. Die jüngsten Preissteigerungen der vergangenen Monate sind in dieser Statistik bis Ende 2007 noch nicht enthalten.

In den vergangenen Jahren wurden die als verbrauchsarm geltenden Diesel-Fahrzeuge trotzdem immer beliebter: Während der Benzinabsatz laut Steuerstatistik zwischen 1998 und 2007 um 29,5 Prozent sank, stieg der Diesel-Absatz um 6,5 Prozent. Damit hat sich das Verhältnis umgekehrt. 1998 war noch mehr als die Hälfte (56 Prozent) des verkauften Kraftstoffs Benzin - im vergangenen Jahr war es nur noch 45 Prozent. 2007 hatte Diesel mit einem Anteil von 55 Prozent die Nase vorn. Die Autos auf Deutschland Straßen verbrauchten dabei immer weniger Kraftstoff: Wurden 1998 noch 201 Millionen Liter pro Tag abgesetzt, waren es 2007 nur noch 174 Millionen Liter./

258
Diverse / Svensk BENSIN full of SHIT - Bug Run blev til Stop Run ...
« Dato: 09. Juni 2008 kl: 11:54:10 »
Også nævnt i VW nettet - men mit spørgsmål er til bensineksperterne - luftbobler og fordampning i ekstreme hedebølger????

---

Hi folks
Oppe i Mantorp Bug Run oplevede jeg fantastiske problemer med det svenske BENSIN. Efter at have tanket 95oktan i Mantorp, løb maskinen af sporet.

Den utrolige varme medførte, at der ikke kom BENSIN ud af systemet (og den havde klaret 17.000 KM siden generalrenoveringen ..) Jeg skiftede bensinpumpen, der skete desværre ingen forandring. Så hældte jeg bare bensin ind i carburatoren og lavede nødstartsekvensen - så kom den med mindst 2.000 UPM og jeg bibeholdt de store omdrejninger.

Vi vendte om - fik en hurtig tur hjem til Flensborg og med løbende motor tankede jeg i Kastrup lige efter broen over Øresund.

Problemfinding:
Iflg. de helt gamle anekdoter taler man om bensinens fordampning i de utrolig varme grader oppe i Sverige. Fordampningen skete hver gang efter 15-20 minutters pause hos slots- og kirkeruinen (ja, jeg kigger ikke kun på biler og FULDE NORDMÆND!). Bilen startede og kørte i 20 sekunder, så var carburatoren tom og hedebølgen må have forårsaget en ekstrem bensinfordampning i systremet, sådan at pumpen løb tør ...

Hvordan garderer man sig imod den gamle kendte fejl (bortset fra elektrisk pumpe som backup) ???

Måske var der fejl i den der tankautomat, måske var der skidt og for mange rester i tankstationen, måske var der E85 med inde i blandingen ...

Jens fra Flensborg

Anmærkning:
Jeg synes ikke ret meget om alle de fulde nordmænd der lå rundt på pladsen deroppe. Der var ret så mange vandkølede biler, men pyt med det. Bug Run går i retning af et drukgilde med lidt bilopshining, ellers var der dog interessante ting og emner. Hygieneforholdet kan man sagtens se som en pinlig katastrofe, især i betragtning af modregning af entreprisen.

259
Diverse / demontering af armaturbrættet T3 - tysk link
« Dato: 05. Juni 2008 kl: 13:46:42 »
Jeg fandt den her lige nu - husk at øremærke linket - alle de der problemer med elmotoren i forreste blæser er jo en kendsgerning.

Tysk link med billeder:

http://www.ottigers.com/index.php?content=typ2/armaturenbrett.htm&rubrik=typ2&sub=werkstatt%20(ohne%20Text)

260
Diverse / Olie, voks, Tectyl og HASH til bunden ...
« Dato: 27. Maj 2008 kl: 12:59:38 »
Hi folks
Sidste uge blandede jeg i en Tupperskål følgend hemmelige ingredienser:

300 ml rød cykelolie
300 ml gearkasseolie
300 ml motorolie 10W40 VW 50.500
250 ml rød bilvoks til polish
250 ml fedt - smørefedt (Maschinenfett)
500 ml Tectyl til hulrum

Det hele blev mixet med en såkaldt pyrerstav eller hvordan kaldes det? og då kom der flere ladninger ind i farvedåsen til kompressorlakering af bilen. Dermed sprøjtede jeg bunden med tryk på, det luktede nær af HASH i garagen efter dette rituale og der var HASHlugtgenskyer ...

Har jeg glemt noget i min hemmelige opskrift? måske VODKA som fortynder?

Jens

261
Hi folks
Min kamert Jørg ringede lige på mobilen. Min gamle Bluestar JX med normal TD havde for en times tid på motorvejen i Flensborg med 100kmh pludselig en kæmpe hvid røgsky. Han kørte på sidesporet, ned fra banen og nu står bussen et sted i byen.

Jeg formoder at toppakningen er gået ...

Det værste i det er, at motoren er en splinterny motor fra VAG fra marts 2006, den har kørt 30.000 KM i mellemtiden. Skruerne til topstykket blev finjusteret original hos VAG med NM efter 500 KM ...

Jeg håber faktisk, at det kun er toppakningen. Hvad siger i til det?

I marts 2006 betalte jeg i alt 4.500,- Euro hos VAG i reprationsudgifter til en ny motor, gearkasseskift, renovering af ESP og finjustering af dysserne.  Det er lidt grovt ...

Jens

262
Diverse / Montering af skydedør - hvordan skal det ske?
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 09:26:21 »
Hi folks
Jeg demonterede skydedøren på min LLE i går. Jeg var lidt uheldigt, skjørten brækkede i 2 af de der montagedimser, den skal nu limes med EPOXY.

Hvordan skal skydedøren monteres?

Skal det der store lejer i midten af døren først monteres, når døren hænger øverst og nederst i skinnerne? Jeg kan ikke klare jobbet alene, i aften får jeg besøg af en kamerat til dette arbejde. Jeg har prøvet på at sætte døren på med begge leger - den i midten fitter absolut ikke.

Hvordan skal det laves?

Kører nu med Bugmobilen ...

Jens

263
Diverse / 4 monteringshuller til loftskab bagerst søges - men hvordan?
« Dato: 17. April 2008 kl: 22:50:03 »
Jeg fik købt et Westfalia loftskab på ebay, nu vil jeg montere skabet. Det er med fire stænger hhv. krog og på hele breden, disse skal ind i loftets himmel, men hvor finder jeg hullerne til dimserne? Er der nogen med erfaringer på området?

Tyskerne på www.bulliserver.de har ingen anelse ...

Jens

Sider: 1 ... 16 17 [18]