Forfatter Emne: Skal køre med defekt toppakning  (Læst 1732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Skal køre med defekt toppakning
« Dato: 06. Februar 2023 kl: 17:40:06 »
Jeg har brug for nogle gør det selv råd og indsigt.

Toppakningen/topstykket er revnet lidt, og der kommer en smule bobler af udstødninggas fra vandbeholderen

Jeg har taget termostat ud af vandpumpen, og kører uden låg på vandbeholderen ved motoren.

Nu undre det mig hvorfor hele mit kølesystem ikke bliver lunt. Køleren er helt kold.
Så jeg har en 50 liter vanddispenser stående over motoen så den ikke løber tør.

Jeg har nu haft kigget lidt på udluftning skruen på køleren, skåret en revne til udluftning og overtryk... Jeg tror mit store spørgsmål er. Skal der være tryk på systemet, for at vandpumpen, kan pumpe vandet rund???

Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sv: Skal køre med defekt toppakning
« Svar #1 Dato: 06. Februar 2023 kl: 23:28:31 »
Altså.. nej den kører jo hele tiden.. dit varmelegeme i kabinen får fx altid væske om den er kold eller varm. Eller om der er tryk på.

Men.. du skal self have tryk på.for at du kan udlufte den ved køleren. Eller det hjælper en del...

Alternativt så har det næsten altid hjulpet på mine (jx og dg) at de fik nogle omdr.

Mvh Rasmus

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Sv: Skal køre med defekt toppakning
« Svar #2 Dato: 03. April 2023 kl: 19:47:23 »
har nogen gange "hjulpet" den lidt op i tryk ved udluftning,  hids den op til ca 15-1600 omdr ... brug en cykel pumpe på studsen til kølervæske beholderen ,det cirkulerer bedst ved tryk ... hæv snuden 10-15cm og luft så ud 2-3 gange med 2-3min mellemrum ..... køre uden kølerdæksel er Absolut kun noget der bruges i nødstilfælde
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX