0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
man spartler på det rene metal hvis man er bange for at spartlen skal revne bør man nok lægge tin i først da dette ikke vil slippe eller revne ..og grundmalingen skal virke som en grunning (altså en start før den næste lak, grundmaling er ikke vandtæt ihvertfald ikke ret længe)
Ja, VW-Madsen - jeg er helt enig. Man spartler på det blanke stål og efterfølgende grunder man. Hvis man gør det omvendt får man en sølle vedhæftning af spartlen.Men Brian: Spartelmasse - ligegyldigt, hvad dåsen lover - er en meget midlertidig løsning. Hvis du har ruden ude, så tager det ikke mange sekunder at svejse et nyt stykke i, og så får du en varig løsning. Er det et lille hul eller nogle "nålestik", så kan tin være en fin løsning.
nu er det sådan at jeg svare kun på det jeg har forstand på .hvis det funker for jer andre og spartle oven på frisk grundfarve så gør det er jo ikke min bil ,grund farven er typisk nogle dage om at hærdeaf og inden da ville jeg ihvertfald ikke spartle på det.
thomas husk edvendig er det lakken altså malingen der rustbeskytter og lukker af så i det her tilfælde villeen rød spraydåse være sagen
thomas ja det er nok eneste løsning eller måske en plastbinder indimellem