4
« Dato: 21. August 2011 kl: 18:26:04 »
Nu kan jeg snart ikke trække den længere, koblingen halter, og dieselpumpen er stadig utæt. Og så er den jo lidt sløv i betrækket sådan en CS'er.
Jeg skifter motoren, men jeg har brug for gode indspark til hvad jeg skal vælge at putte i den, for jeg synes efterhånden det er blevet svært at finde rundt i mulighederne. Jeg har en 1Y på hånden til en god pris, og jeg har en ABS liggende, der skal købes lidt dele til (ledningsnet + box + diverse). Og så kigger jeg da efter hvad der dukker op rundt omkring.
- og så skal der indkøbes en ny tank, kobling og nogle stumper.
Det er en gulplade, afgiften hedder 4030 årligt. Med benzin bliver den på 3140, så der er ikke den helt store besparelse - især når man tænker på hvor lidt prisforskel der efterhånden er. Mit kørselsbehov er ikke mere end 5 -7000 om året.
Som jeg kan se det er det nemmest med 1Y'eren - der løber jeg heller ikke ind i en ny reg-afgift pga 20% reglen. Her har jeg også ledt efter en AAM, men de er ikke lige til at finde. Jeg forestiller mig at det hurtigt kan blive en halvdyr affære med en benzin konvertering.
Men hvordan er de to hvis man sammenligner side om side?
Et realistisk km/l regnskab?
Driftssikkerhed?
Er den ene så meget sjovere end den anden?