T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 13. Januar 2012 kl: 21:55:56
-
Så er der eventyr at følge:
http://www.easy2design.de/bla/reisen/tiger2asia-201112/
https://www.facebook.com/#!/TravelTiger?sk=info
De er netop startet på turen
(http://www.easy2design.de/serror/ZZ0F33B09C.jpg)
-
Og NEJ hvor kunne jeg godt finde på at "stjæle" designet på bussen som den er vist i starten af dette klip:
http://vimeo.com/31922750
-
Ja, hvem der bare kunne tage afsted igen.
Vi drømmer om at kunne tage en lignende tur om nogle år.
Men som de selv skriver, så er Kina et stort problem at køre igennem, vi har været møllen igennem, og tabte.
-
Jeg har tippet Tigerbus om Mary og jeres erfaringer - og tilbudt at sætte en kontakt op hvis de får brug for det
-
Jeg har tippet Tigerbus om Mary og jeres erfaringer - og tilbudt at sætte en kontakt op hvis de får brug for det
Fornemt Jens Jacob.
Vi har en kontakt i Burma, som sikkert kan arrangere kørsel igennem dette fantastiske land (selvom det er så lukket og topstyret). Det må du gerne tippe dem om, for, hvis det er af interesse og kan lykkes, så vil det helt sikkert blive en større og langt federe oplevelse end en shipping fra Indien (og lidt billigere). Indien har iøvrigt ry for at være et af verdens værste lande mht. shipping af biler...
-
Wilco!
-
Du har email ;-)
-
Første pitstop - 4-gear kvadret i Tyrkiet:
http://www.easy2design.de/bla/en/2012/01/19/erster-halt-getriebeschaden-city-2/
(http://www.easy2design.de/bla/wp-content/gallery/12_getriebeschaden_a/thumbs/thumbs_getriebe_7.jpg)
-
Fint med opdatering JJ.
Det tager lidt tid at oversætte, ikke skrap til tysk.
Men kommer igennem det.
Mvh. KH.
-
(http://www.easy2design.de/stuff/ZZ4663CD70.jpg)
4 gear i en syncro-gearkasse uden tænder.
Gad vide hvordan det er sket?
-
Lidt foto fra Tigerbus.
-
Tigerbus med 3 lærere, og eskorte gennem Belutschistan
-
"Gad vide hvordan det er sket"
Mit gæt.. TDi motor og VW T3 gearkasse.. kombineret med en varm visco.
-
Hov, hvor kommer den varme visco ind? Skal da lige høre om der er et ekstra tip vi skal have givet dem så de kan holde øje med det på den videre færd.
-
Visco kan godt blive varm ved lang tids kørsel og lange stræk, og bliver den varm bliver den hård... ja ja... - og det er selvfølgelig en belastning for transmissionen.. jeg ville dog ikke gætte på at det først går ud over 4. gear, idet jeg vil mene at trækaksler og differintiale er mere udsatte i den situation end gearkassen. -og så vil jeg gætte på at sådan en ekspeditionsbil, hvor der er ofret så meget i forvejen også har monteret ZA, og så kan det slet ikke tilskrives visco... dette er bare min opfattelse...
-
Mølle, hvad betyder ZA?
-
Er næsten sikker på ZA går på de plader de byggede i gearkasserne i Sydafrika for at klare momentet fra de 5-cyl motorer dernede. Det er meget brugt for at gøre gearkasserne mere standfaste overfor momentstærke motorer. Se f. eks. http://ha-projekt.de/index.php?route=product/product&path=18&product_id=64
-
ZA = Zuschaltbare Allrad (På "Dansk" decoupler - kobler fortøjet mekanisk fra på en syncro så den reelt kun er en 2wd)
-
Takker ;-)
-
Ahh, sese der er vist en liste med forkortelser jeg skal igennem igen :) Godt jeg skrev "næsten sikker" :D
-
Nyt billede af gear-skaden som blev fikset i Tyrkiet.