0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "Jarl"Du har sikkert ret. Måske er løsningen herunder. Og samtidig giver dette muligvis også perspektiver til alle de 5-trinsgearkasser, der er ved at tære igennem i det forreste skjold. Er der nogen, der kender det eller ligefrem har prøvet det? http://video.google.com/videoplay?docid=-85515200479269460#Det produkt er afprøvet på et alu-hus til en starter fra en havetraktor, det SUX!
Du har sikkert ret. Måske er løsningen herunder. Og samtidig giver dette muligvis også perspektiver til alle de 5-trinsgearkasser, der er ved at tære igennem i det forreste skjold. Er der nogen, der kender det eller ligefrem har prøvet det? http://video.google.com/videoplay?docid=-85515200479269460#
Hvad var det egentlig at Poot gjorde?
Aluminium and aluminium alloys Aluminium and aluminium alloys are predominantly brazed with AlSi brazing alloys. The working temperature of these brazing alloy is ca. 600°C and hence only aluminium base materials with solidus temperatures above 630°C can be brazed with these brazing alloys. Pure aluminium and Al-Mn, Al-Mg and Al-Mg-Si alloys with less than 2% Mg and Si can be successfully brazed. For alloys with higher Mg and Si levels, brazing is not possible because the solidus temperature is too close to the working temperature of the brazing alloy. Higher Mg and Si contents also make wetting by solders more difficult.
Der er jo ikke deciderede mekaniske kræfter på spil - det skal bare holde tæt. Jeg har nogle intakte skjold liggende, som jeg bare kunne klaske på, men det er jo sjovere at reparere det eksisterende. Jeg er sikker på, at kemisk metal - plastik padding - kan gøre jobbet fint, men jeg prøver på at udforske mulighederne for lodning. Jeg tror ikke, at alusvejsning er vejen her, for materialet er så usselt legeret, at alt tilsatsmateriale vil være alt for godt. Desuden vil jeg nødigt risikere spændinger, der måske en dag kan blive til en revne. Derfor er lodning spændende. Som sagt har jeg haft et vist held med karrosseritin på galvaniseret stål, og jeg er da indstillet på at prøve på alu også.
Man kan godt lodde i aluminium, men personligt vil jeg helst svejse, da alu er så uædelt et materiale, at de fleste loddematerialer vil korrodere aluminiummet....
Alu kan svejses med TIG og med MIG, det kræver bare at svejseværket, der bruges kan svejse med vekselstrøm.
Citat fra: "andreas"Man kan godt lodde i aluminium, men personligt vil jeg helst svejse, da alu er så uædelt et materiale, at de fleste loddematerialer vil korrodere aluminiummet.... Altså indbygget kontaktkorrosion Citat fra: "andreas"Alu kan svejses med TIG og med MIG, det kræver bare at svejseværket, der bruges kan svejse med vekselstrøm.Det er for at brænde igennem det beskyttende oxidlag, ikke ?
durafix er udmærket, jeg har loddet et 3mm fortærkning på en kina kopimotor dæksel for ca 1 år siden og det er ikke faldel af endnu. maskine bruges dagligt.