Forfatter Emne: Nye gasfjedre  (Læst 767 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Nye gasfjedre
« Dato: 12. Oktober 2013 kl: 08:39:38 »
Vi har fået nye gasfjedre på hævetaget, da de gamle var lidt småflade og led under den ekstra vægt tagboksen giver.

Jeg ved ikke om der er andre som har haft bøvl med at skifte gasfjedre på deres hævetag. Men, at skulle stå og rode med at trykke 50 kg sammen, mens man prøver at ramme kuglekoblingen, holder bare overhovedet ikke. Det er ikke tilnærmelsesvist ligeså nemt som f.eks. at skifte gasfjeder på en bagklap.
Fandt ud af at opgaven pludselig bliver en overkommelig enmandsopgave hvis man holder gasfjederen sammen med en bæltestrop/bagagerem af nylon.

[attachment=15819]h183d51c.jpg[/attachment]

[attachment=15820]habb0aef.jpg[/attachment]

Kan i øvrigt anbefale, www.fjedre.dk hvor jeg købte både mine fjedre til tagboksen og til hævetaget. De har en meget smart hjemmeside, hvor man selv kan designe sin erstatningsfjeder (eller en helt ny fjeder med koblinger og beslag til en nyt projekt) - og prisen er overkommelig.

Og før og efter billedet af tagteltet, taler vist sit eget sprog - selv himlen blev helt blå af det  B)


[attachment=15821]h1c35ccc.jpg[/attachment]
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk