Forfatter Emne: Er det kedeligt  (Læst 12640 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Sv: Er det kedeligt
« Svar #15 Dato: 06. Januar 2016 kl: 22:55:41 »
Allerførst tak for de pæne ord. Jeg har sgu ikke de vises sten om, hvordan man holder liv i sådan et forum. Jeg tror, der er en hel serie forklaringer, og alle har sikkert deres gode grunde til at være mere passive. For nogle år siden var der nok nogle af os "veteraner", der oplevede en vis metaltræthed over at svare på de samme spørgsmål for 117. gang. For den nyankomne på T3nettet er det selvfølgelig urimeligt, men der er grænser for, hvor mange gange man orker at beskrive et tandremsskift eller en pumpetiming, når man ved, at der ligger adskillige indlæg, der forklarer det. En anden forklaring, der sikkert også gælder mange af os, er, at livet løber afsted med os - jobskifte, børn, alder osv - fokus flytter sig simpelthen. En tredje forklaring er måske, at det efterhånden er ret få, der har T3 som dagligt transportmiddel. De fleste af os har sikkert et projekt eller flere stående i værkstedet, men det er for mange kun noget, man har tid til at pille ved i overskudssituationer - i ferier osv.
For mit eget vedkommende har jeg stadig min elskede Carat stående i værkstedet - den står og venter på at fylde 35 år, så den kan blive veteran. Med tre andre daily drivers på vægtafgift og forsikring ville det nok være lidt luksus derudover også at have en T3 stående på fuld forsikring og vægtafgift. Men den kommer igen - det er sikkert, for det er jordens skønneste bil til lejlighedsvis kørsel, og det vil helt sikkert øge mit aktivitetsniveau på dette forum.
I mellemtiden er det superhyggeligt at kigge herind - møde gamle kendinge og og se inspirende projekter - det giver gejsten til selv at gå ud og svejse en skærmkant på. Derfor håber jeg meget, at T3nettet består, så man kan kigge ind og blive tændt en gang imellem.
Jeg tror aldrig, det kommer til at ske, at FB kan overtage den tekniske dybde, T3nettet har, når det er bedst. For mit vedkommende ligger begejstringen ved det tekniske - lidt frækt sagt, så er jeg ret uinteresseret i, om man nu har maltrakteret sin bil med en ny solskærm eller man har fået nogle fine vindafvisere fra en kinesisk provinsby - jeg er her for at snakke motorteknologi, gearkasser, bremser, styretøj, lejer, karrosserirestaurering og alt det, jeg oplever som væsentligt, men det er bare mine personlige særheder. Alligevel vil jeg tillade mig et ydmygt forslag til fremtiden: Back to basics - lad os også huske at snakke om det vigtige - teknologien - så det hele ikke bliver bling-bling og plastik-ekstraudstyr. Det ville være i T3-ånden og måske oven i købet interessant. Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke sigter efter nogle personer med dette - det er bare en generel opfordring, som man kan synes om eller vrænge af.   
     
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Sv: Er det kedeligt
« Svar #16 Dato: 07. Januar 2016 kl: 11:20:43 »
Som altid godt skrevet Jarl. Og jeg har også læst/søgt på dine tråde og læst dem, igennem de 8år jeg har været med her på T3nettet. Og syntes også vi skal have noget mere af det. Men om du vil så skal der også være plads til det hele inkl Solskærme/Vindafviser/Spil/Lygter og andet.

Mvh Frank :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Er det kedeligt
« Svar #17 Dato: 07. Januar 2016 kl: 22:39:56 »
Jarl, du skriver bare skidegodt.

Hvis du tog alle dine indlæg og udgav dem i bogform ville jeg garanteret være køber til en sådan. Håber du en dag får tid og lyst, og supernice at høre fra dig igen på disse sider.

Du var den allerførste T3nørd jeg rystende ringede til. Efter samtalen, fik jeg modet til at ringe til mange andre. Hinze,  Jønne ukendt, Jens Jakob og Rabundus har specielt været mine foretrukne ofre. Tak til dem også.

Dengang for snart 6 år siden, var du dieseloser, så jeg har ikke brugt din ekspertise sidenhen, men du er et strålende eksempel på T3nettets ånd alligevel.

Men, så vidt jeg husker er du blevet klogere siden, mht diesel fanatismen, altså.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Sv: Er det kedeligt
« Svar #18 Dato: 08. Januar 2016 kl: 13:54:48 »
Ja der har været meget stille de sidste år.....det er ærgerligt. Jeg synes selv jeg har prøvet at holde bidraget oppe men jeg er blevet ramt af stormen: hus, kone og børn. Men det er ikke en undskyldning.

Men der foregår meget i kulissen.
 
Jeg husker stadig dengang man lavede motorskift af 2 OJ diesel motorer på samme, og glædet sig til at at poste billeder af ens arbejde om aftenen (gammeldags download af billeder fra digitalt kamera eller mobil) ja det var tider :)

Desværre blev mange af mine tråde slettet da de var oprettet i en kategori som automatisk slettet tråden hvis der ikke var aktivitet på den i mere end 1 år.

Jeg ved ikke om det er begrebet at være "flashy", det kalder jeg det, at man kan med det samme poste på Facebook med det samme og blive set :( , eller om folk bare ikke nørder motorteknik så meget mere.

Jeg beskylder lidt den høje vægtafgift for at T3´eren er parkeret i garagen til bedre tider.

MEN nu talte jeg med VWnettes administrator forleden og de oplever det samme :(

Håber vi kan opfordre folk til at skive på t3n istedet for FB.
 
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.