Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 114349 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #165 Dato: 03. September 2010 kl: 12:52:17 »
Fuc.... awesome, som min 14-årige søn ville sige - den motor er jo slet ikke slidt trods 214.000 km! Jeg lettede lige låget, og kig med her:

Lige et hurtigt overblik - forbløffende pænt, men hvad siger grundigere undersøgelse?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #166 Dato: 03. September 2010 kl: 13:00:02 »
hej jarl . du er håbløs  :shock:  :P  :P mvh. a.jespersen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #167 Dato: 03. September 2010 kl: 13:03:28 »
Du siger intet om rustne manifoldbolte som knækkede bare du så på dem pga mange års varmepåvirkning?

Hvad med udstødningsbolte ved turboen som sad fast?

Hmmm der må være eet eller andet at snakke om?

Tændrør hvor man skal passe hysterisk på gevindet?

Ventilslør?

Ellers - på med en fløjte, den kan jo holde til det den blok .-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #168 Dato: 03. September 2010 kl: 14:05:57 »
Hva' så, bliver den ikke lige kørt igennem med en honer inden den bliver samlet igen ? Bliver de gamle ringe i ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #169 Dato: 03. September 2010 kl: 14:09:22 »
Jo - blokken får nye ringe, plejllejer, mellemaksellejer. shimmerringe ved mellemaksel og i begge ender af krumbassen. Og så får den lige en hurtig deglassering, så de nye ringe kan sætte sig. Lige nu er problemet, at jeg skal rense sporene til stempelringene, og det er et hadejob...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #170 Dato: 03. September 2010 kl: 14:15:33 »
Citat fra: "Jarl"
Lige nu er problemet, at jeg skal rense sporene til stempelringene, og det er et hadejob...


Har hørt noget om det hjælper at lægge stemplerne i blød i diesel  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #171 Dato: 03. September 2010 kl: 14:34:55 »
@WbxM: :-D

@Jarl: Medens stemplerne ligger i blød i diesel, kan du læse lidt her om udstødningen:
http://www.members.shaw.ca/albell/exhaust_1.html

Der er et problem med at udstødning knækker på livet løs, pga vibrationer hh varme-ekspantion omkring kat.
Glæder mig til at se hvordan du laver din udstødning.

Den smukkeste løsning ville jo være at sløjfe frem foran bagerste mellemvange, dreje rundt, lægge en mellempotte, og så bagud til lydpotten (noget ala SA-setup)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #172 Dato: 03. September 2010 kl: 15:52:06 »
Næste skridt:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #173 Dato: 03. September 2010 kl: 16:04:02 »
hej jarl .det der ser sku rigtig godt ud  :P   :P  :P mvh a.jespersen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #174 Dato: 03. September 2010 kl: 19:07:09 »
Hvad var det jeg så, en banner-reklame for OJ-ABS? Nej, jeg må have taget fejl ;-D

Jarl det ser gody ud - og jeg er imponeret over hvor hurtigt du renoverer en motor. Virkkelig imponerende - og en kilde til inspiration.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #175 Dato: 03. September 2010 kl: 19:34:22 »
Tak, tak - men det er jo også lidt snyd - det er jo bare en diesel-light rent renoveringsmæssigt.

Nå, men nu blev blokken helt færdig - mellemaksellejer, shimmerringe, pilotleje, pakninger usw.

Nu skal jeg så til at have bundkar på den, men inden da jo selvf. en oliepumpe. Og her kommer spørgsmålet til alle ABS-kørere?

Hvilken oliepumpe har I på? Ja, en med JX-sugesnabel selvf., men med hvilke tænder? Oprindeligt sidder der 30 mm i en ABS, men jeg har en 36 mm liggende, og olietryk er jo altid dejligt. Når jeg så ikke bare klasker den på uden videre, så skyldes det overvejelser over belastning af tandremmen. Jo mere den skal slæbe (og den er jo tynd som frisk pasta på sådan en benzinmaskine), jo mere belastes den. Og selvf. er der en omløbsventil, der lukker op, men alligevel... der er jo heller ikke hverken turbo eller oliesprøjt under stemplerne. Hvad tænker I?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #176 Dato: 03. September 2010 kl: 19:57:40 »
Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad der sidder i Frk G. Tror du er godt kørende med den originale. Og du kører med oliekøler så vidt jeg husker? Så får du ikke problemer med hverken olietemperatur eller ditto tryk.

:-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #177 Dato: 03. September 2010 kl: 20:06:00 »
hej jarl .det var da et godt spørgsmål, jeg er sikker på jeg tog toppen fra di den med snabel.og det med tandhjul var fra abs motoren, den blev skildt ad ,det er jeg sikker på .jeg kan se det i morgen når jeg kommer ned.mvh a.jespersen

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #178 Dato: 03. September 2010 kl: 20:17:12 »
Hvis du vil bibeholde din oliekøler gør det vel ikke noget at oliepumpen har lidt ekstra kapacitet til at flytte det ud foran?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #179 Dato: 03. September 2010 kl: 20:18:00 »
Hva øhh, Allan..??

Har hun puttet andet end salt, i den bagte kartoffel, siden du lige skal " komme ned " først..?? :lol:
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)