Forfatter Emne: Har mistet tilliden til vore multivan.  (Læst 18422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #60 Dato: 15. September 2009 kl: 09:27:48 »
Der er ikke så meget at lave på jobbet i dag faktisk så lidt at jeg giver mig i kast med at svare på indlæg der omhandler BENZIN T3. Jeg har ingen forstand på det så tag ikke mine bud for andet end at det var værd at overveje.

Bilen hugger. Var det samme problem som Mr. Thing løste 1, gang ? Og hvad var det ? Har du undersøgt om tanken er tæret eller om det bare er en at udluftningsslangerne der ikke er sat ordentligt på. En rustkage eller snavs kan blokere for benzinafgangen fra tanken og lave mærkelige gerninger der.
Er det muligt at trække indsprøjtningsdyserne op en for en. (Her er min manglende viden om denne motor åbenbar) Jeg spørger fordi vi her på værkstedet havde en Golf med huggeproblemer. Ingen tester afslørede fejl. Efter 2 dage kom jeg tilfældigt forbi og trak en dyse op uden at motoren ændrede nævneværdig lyd. Fejlen var fundet.- Defekt indsprøjtningsdyse. (Når ikke man har så mange sejre husker man dem bedre. Til gengæld er variationen heller ikke så stor når man skal fortælle dem ) :D  Jeg tænker en defekt dyse vil give ujævn motorgang omdrejningsregulatoren vil forsøge at kompensere for det og slå til og fra og så har vi huggeriet.

Støjen fra muligvis højre forhjul..... Forsvinder lyden når du træder på bremsen eller bliver den kraftigere ? Forsvinder den er det et bremseproblem muligvis bare yderkanten af bremseskiven der skal frigøres for rustflager. Skurer det kraftigere når du bremser mangler der helt sikkert belægning på klodserne. Se at få det ordnet før skiven tager skade. En rustflage kan også være kommet mellem klods og skive.
Er lyden der uanset vil jeg bedømme det til at være lejet.

Afladte batterier ? Når du har ladet batterierne helt op så prøv at tage stikket af generatoren når du standser bilen. Er der stadig power på batterierne efter et par dage med aftaget stik er der en afladning i generatoren.

Med dette indlæg ihukommes jeg bønnen "Kære Gud. Hjælp mig til at holde min store mund lukket indtil jeg ved hvad jeg taler om".....men for sent . Jeg har trykket på Udfør  :D
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #61 Dato: 15. September 2009 kl: 12:16:24 »
den tikke lyd fra forhjul har jeg også haft periodisk, det viste sig at være ankerpladen der gik på bremseskiven pga. rust, den skulle bare have et buk med en stor skruetrækker, måske det er samme problem på din??

du kan se det når du har hjulet af, der vil være blankt metal der hvor den er gået på!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #62 Dato: 15. September 2009 kl: 12:43:04 »
Ha ha, hvor er i skønne alle sammen.
Tak for løsnings foreslag.
Det er ikke bremserne, det er noget mekanisk der kører rundt og skurer. Jo hurtigere jeg kører, jo højere. Jeg kender ikke lyden men tipper selv på et afbrændt leje i højre forhjul..Please..., det vil være det billigste og det er ikke så svært for mig at skifte selv :-)
Huggeriet fik Niels Erik Thing sat en brat stopper for. Det var et tændingsmodul der er blevet skiftet.

Men nu har jeg lovet mig selv ikke at gøre det store væsen af mig herinde i en periode, og kun tage ET problem af gangen.
Men I har været så rare at give mig nogle ideer til hvad det forskellige kan være, og dem vil jeg gå ind og kigge på efterhånden som jeg når igennem.
Jeg skal nok melde tilbage hvis/når jeg finder fejlene.

Lyder skønt med træf i start oktober Kurt. Jeg er freelance, og ved ikke altid hvornår vagterne kommer ind, men hvis det flasker sig kunne jeg godt tænke mig at kigge forbi :-)

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #63 Dato: 15. September 2009 kl: 14:20:22 »
lyder godt du ikke har tabt lysten til at bygge videre på din bil   :D

og gør du bare opmærksom på dig selv det kan næppe blive for meget
der er ikke andre der holder sig tilbage så hvorfor skulle du
hellere spørge en gang for meget og så være sikker end at skulle lave det samme arbejde flere gange og så kører træt i det  :wink:

så FYR LØS
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Mads-kaa

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #64 Dato: 15. September 2009 kl: 14:26:06 »
Citat fra: "pho2graph"
Det er ikke bremserne, det er noget mekanisk der kører rundt og skurer.


Hvis bremser ikke er mekaniske, hvad er de så? :wink:

/Mads

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #65 Dato: 15. September 2009 kl: 14:27:19 »
Nu for at tage to ting på en gang... :D
Dit kører lys og afladningsproblem kan godt hænge sammen, så afmonter kørerlys og se om det ikke løser det andet. :idea:
MHT .din skurerlyd kontroler dine bagnavs møtriker hvis de ikke har været spændt som de skal kan de godt give ballade.

Mvh Jan
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

ibber

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #66 Dato: 15. September 2009 kl: 14:27:34 »
Citat fra: "Mads-kaa"

Hvis bremser ikke er mekaniske, hvad er de så? :wink:

/Mads


Hydrauliske , mekaniske bremser er med kabler , som håndbremsen, på alle 4 hjul - kan ikke anbefales

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #67 Dato: 15. September 2009 kl: 14:29:10 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "pho2graph"
Det er ikke bremserne, det er noget mekanisk der kører rundt og skurer.


Hvis bremser ikke er mekaniske, hvad er de så? :wink:

/Mads
Hydrauliske. !

Kurt
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #68 Dato: 15. September 2009 kl: 14:46:22 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "pho2graph"
Det er ikke bremserne, det er noget mekanisk der kører rundt og skurer.


Hvis bremser ikke er mekaniske, hvad er de så? :wink:

/Mads
Hydrauliske. !

Kurt


Godt så, er det hydraulikken i mener skurer???

/Mads

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #69 Dato: 15. September 2009 kl: 15:23:49 »
NEJ NEJ NEJ ! Glem alt om om bremserne er mekaniske eller hydrauliske og lad være gøre forvirringen komplet. Lav en anden tråd om nødvendigt og nej der kan ikke bruges skurepulver  :D
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Kkrogsgaard

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #70 Dato: 15. September 2009 kl: 22:31:52 »
Det må da være et hjulleje, der er røget. Bilen op på en donkraft, et hjul ad gangen indtil du finder et der er slør i.

Forsvinder lyden, når du drejer til en bestemt side? For så er det sandsynligvis lejet i samme side, som du drejer til.

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #71 Dato: 02. Oktober 2009 kl: 18:02:18 »
Et par små kommentarer og updates til min bil.

Den er sørme begyndt at starte mere regelmæssigt nu. Så det lysner...

En fyr med forstand på biler har kørt en tur sammen med mig i Multivanen et par gange.

Det at bilen ligesom vugger frem og tilbage når jeg kører mener han er mekanisk slitage. Kan det passe der sidder nogen gummi ting et eller andet sted inde i transmissionen som kan slides væk og ligesom lave slør?
Det er ofte så meget, at jeg må koble ud.

Den skure lyd som jeg mener kan være et afbrændt leje, tillægger min bilkyndige ven i stedet dækkene. Det er nogen nye ret dyre og kraftige helårsdæk fra Semperit jeg fik sat på forhjulene og sporet, hos Ovethi i Odense.

Han har før oplevet noget af det samme, og sagde at nogen biler bare har det bedst med nogen bestemte mærker dæk.

Jeg ved ikke om jeg er enig. Har I nogen erfaring med dæk som pludselig efter nogen tusinde kilometer begynder at støje meget og lyde som om man kører på vågn op stregerne på motorvejen ? Vi prøvede at lukke lidt luft ud, så dæktryk var præcis efter foreskrifterne på disse 205/70/14. Men jeg syns bare det er blevet værre...

Kører ud i Harrald Skrald nu og køber noget frisk motor olie. Min ven anbefaler noget tykt olie som fandtes den gang bilen blev konstrueret, og ikke for meget moderne syntetisk selvrensede olie. Han er inde på at det kan blive for tyndt og det kan være årsagen til at bilen smider lidt olie ud.
Skal lige ha tjekket herinde om ikke der skulle stå lidt om erfaring med motor olie...

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #72 Dato: 02. Oktober 2009 kl: 18:10:55 »
Du behöver skaffa en annan bilkunnig ven.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #73 Dato: 02. Oktober 2009 kl: 18:26:33 »
Hej,

Kan du komme til Kbh en dag?

Ellers finder jeg gerne en måde at komme forbi Fyn på.

Hvis ikke noget af det gode folk tæt på dig kan - så kommer jeg forbi og hjælper dig - med stor glæde og fornøjelse.

Du skal have T3net assistance så du kan få gode oplevelser med din bil.

Ring.

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #74 Dato: 02. Oktober 2009 kl: 20:24:55 »
Din hjulstøj synes jeg også kunne lyde som slidte baghjulslejer
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!