Forfatter Emne: Har mistet tilliden til vore multivan.  (Læst 18378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #30 Dato: 22. August 2009 kl: 18:22:14 »
Vi er nogle flere der tager til Tønder festival
vi håber at vi kan få samme plads som i fjor
Det er på Gade 19 næsten ude ved brandtårnet
så kik forbi vi bliver 6 biler her fra T3 nettet
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #31 Dato: 22. August 2009 kl: 19:24:42 »
Jeg kan lige tilføje, at havde jeg kendt til det her forum, da min motor kapitulerede, havde jeg garanteret sparet dyre lærepenge og MÅSKE også fået lidt mere nattesøvn. I første ombæring købte jeg en "reservedelsbil" med løfter fra sælger om, at motor var tip top 112 %. Det var den ikke. Der var et hul i blokken ved generatoren, hvor kølevandet tog flugten, når der kom tryk på. (Men det var behændigt lukket med en gummiprop ) Den gode friske Castrol motorolie fordelte sig i nattens løb - ud over værkstedsgulvet. Blokken kunne ikke spændes tæt, kølevandet ville ikke blive. Så var beslutningen om renovering ikke så langt væk. En beslutning jeg aldrig fortrød. Prisen for pakningssæt, lejer m.m. kom aldrig i nærheden af, hvad en  (godt ) brugt "huggermotor med tvivlsom garanti på daværende tidspunkt kostede. Men til gengæld fik jeg et kursus i boxermotoren som gav mig et noget specielt forhold til den. Der er noget HELT unikt ved, at dreje nøglen og høre den veltrimmede lyd af en motor, som man selv har "pillet i".

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #32 Dato: 22. August 2009 kl: 19:50:13 »
Mentalt set er det håbløst at have med at gøre, hvergang man skal starte på nyt projekt er det forfra med indlæring. Samtidig opdager man jævnligt nye projekter der BØR startes op.

Jeg føler med dig.

Når så projektet er fuldbragt, kan man næsten ikke stige ud af bilen, for det spiller jo bare så fedt og man kan sende de nedladende blikke til alle de kønsløse afbetalingskøretøjer på afbedrag.

Kurt
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #33 Dato: 23. August 2009 kl: 10:05:24 »
Citat fra: "pho2graph"
Ha ha, det er en aftale, Mads.
Jeg er der fra fredag kl 18 og til lørdag aften eller søndag formiddag :-)
Er du også dernede i T3 en ?

Paul


Ja, det er planen. Jeg skal arbejde på torvet, sansynligvis som ølkudsk, så jeg kan ikke garantere for mine evner :wink:  Jeg kan ikke lige huske hvornår jeg skal arbejde, men jeg har dit nummer, så jeg ringer når jeg er dernede...

/Mads

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #34 Dato: 24. August 2009 kl: 20:58:45 »
især det med de KØNSLØSE plastik biler..... Og afdragene
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #35 Dato: 31. August 2009 kl: 20:32:12 »
Hej,
Hvad skete der på Tønder - vi venter spændt på at høre - og håber på det bedste for bilen og jer alle.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #36 Dato: 01. September 2009 kl: 21:36:09 »
Det gik både godt og skidt. Mads Kaa var stået tidligt op søndag morgen(i pivende regn og rusk), klar til at hjælpe mig. Men det lille notoriske kolikbarn, Mulle-Multivan lagde sig igen i selen for at udfordre mig.
Bilen havde simpelthen valgt at gå tør for strøm på BEGGE BATTERIER da vi skulle op og møde Mads søndag morgen. Det ene batteri var spritnyt og det andet nyopladet inden turen til Tønder.

Vi fik med møje og besvær og uforklarlige grunde lidt gang i bilen og Mads fik løsnet et stik til en lille boks i tændings systemet og sat det sammen igen, og vupti har bilen startet hver gang siden(hvis der var strøm til stede..)
Vi måtte dog grundet strømproblemer opgive at gøre noget ved bilen, men lagde lige an til at justere tænding inden han drog hjem, men bilen gik desværre helt tør for strøm, og Mads tog hjem. Jeg valgte frivilligt at gå 3 kilometer ud til Thansen (for at rase lidt ud over ....bilen) og købte et nyt batteri.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige... ud over en kæmpe tak til Mads for hjælp og for at slå til med sine magiske fingre de få øjeblikke der var strøm.

Jeg har lagt et par billeder fra Tønder. Undskyld den lausy billedkvalitet, det er fra et tudse gammelt Nokia 6300.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #37 Dato: 01. September 2009 kl: 22:08:10 »
Det var dejligt at høre at Mads kunne hjælpe. Virkelig dejligt. Har du fået modet tilbage?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Mads-kaa

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #38 Dato: 03. September 2009 kl: 20:40:49 »
Citat fra: "jensjakob"
Det var dejligt at høre at Mads kunne hjælpe. Virkelig dejligt. Har du fået modet tilbage?


Altså hjælpe synes jeg nu ikke jeg gjorde, i og med fejlen ikke blev fundet. Hvis det viser sig at problemet ikke kommer igen tror jeg det er rent held. Det eneste vi fik prøvet var at pille tomgangsstabiliseringen fra, og så startede bilen???
Da vi desværre løb tør for strøm og jeg skulle hjem blev der ikke tid til at gå tingene ordentligt igennem.

/Mads

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #39 Dato: 03. September 2009 kl: 21:04:56 »
var det tilskudsluft ventilen eller relæet ved højre baglygte i pillede ved?

pho2graph

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #40 Dato: 04. September 2009 kl: 08:04:23 »
Nej, det var en lille hvid plastikboks som sidder mellem tændspole og det tændingsslutmodul som blev skiftet for nylig. Det er helt sikkert den som ikke har det for godt. I går gik bilen i stå, da den skulle gå i tomgang, det har den heller ikke gjort før, så jeg tror det er i den lille hvide boks, tomgangsstabiliseringen at vi nok skal finde drille-peter. :-)
Og, ja Mads du har ret, det var held. Men som man siger, de dygtige opsøger også heldet.

Er der nogen som ligger inde med sådan et tomgangsstabiliserings modul, som virker og som vil sælge det ?

Paul

Mads-kaa

  • Gæst
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #41 Dato: 04. September 2009 kl: 09:25:50 »
Jeg er ret sikker på at Hasse har en sidende i en bil i Solrød, men om han vil sælge??? Det er boksen som sidder mellem hallgiveren på fordeleren og tændingsmodulet.

/Mads

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #42 Dato: 04. September 2009 kl: 21:08:44 »
Har du prøvet at sætte de to stik sammen; også prøve en tur. Jeg ha da også et par stykker liggende. Er de ens på DJ, CU, DG, DF ?

Hinze

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #43 Dato: 04. September 2009 kl: 21:32:03 »
Om inte slagteren har kört iväg bilen så är det bara att ta den om du behöver men lämna gärna tändspolen den behöver kanske någon annan.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Har mistet tilliden til vore multivan.
« Svar #44 Dato: 04. September 2009 kl: 21:38:52 »
Jeg har da også en i Næstved , men der må da være en enkelt benzin mand på den anden side af broen der har en , eller køre de kun diesel ovre på de store vider  :lol:
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700