Forfatter Emne: Juhu... eller nærmere arh pis !!  (Læst 1460 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Solow

  • Gæst
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Dato: 04. September 2009 kl: 21:49:11 »
Ved sgu ikk om jeg skal græde eller grine... vælger nok bare at grine  :)

Har idag været ude og købe min fine nye T3, den har lidt i kanterne men er i overordnet god stand.
 Bilen har stået stille i nærheden af et år, men fik lidt startstrøm og sprang igang, god fin motor som ikke smider vand eller ser utæt ud på nogen måder.. Får handlet bilen og sætter kursen hjemad, på dette tidspunkt har den gået i tomgang i cirka en halv time og viser fin temp ok olietryk..
 Vi begynder så at køre og det hele virker fint, MEN !! efter en kilometers penge sætter den ud som om den er ved at løbe tør... ind til siden.. igen fin tomgang, venter et par minutter og kører igen.. same shit efter en kilometer !!
 Det virker som om den bruger det benzin der er i svømmerhuset og kan så ikke følge med efter et stykke tid... hvad er jeres teori, falsk luft, vand i benzin ?????

Mvh
SoLow som snart igen kører T3..  :D

PARKHAVE

  • Gæst
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #1 Dato: 04. September 2009 kl: 21:51:21 »
Benzinpumpe ?? Stoppet filter ?? siden den godt kan gå i tomgang

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #2 Dato: 04. September 2009 kl: 22:07:01 »
Det kan godt være falsk luft , hvis benzin rørene er tæret , det har jeg prøvet engang , det var svært at se , skiftede benzinpumpe 2 gange først , så blev man så klog , god jagt .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #3 Dato: 04. September 2009 kl: 22:09:06 »
Lyder i mine øre som et stoppet filter...Hvis det har siddet på i den tid den har stået stille ligger der vel en masse slam i det...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Solow

  • Gæst
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #4 Dato: 04. September 2009 kl: 22:09:45 »
Hmm.. lagde mærker til at den øverste slange på benzinpumpen var revnet, og det var derfor jeg valgte ikke at gøre mere før i morgen i daglys.. tænkte nemlig (først på faren ved det) men at det kunne være der den suger falsk luft ind.. er øverste ikk indgang på pumpen ??

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #5 Dato: 04. September 2009 kl: 22:12:23 »
Måske en hængende nåleventil i karburatoren ? Eller som Parkhave er inde på: defekt benzinpumpe. Hvis membranen er "stået af" vil den ikke kunne levere "føde" nok til motoren, når den skal trække. Hvis du kører på en blanding af gammel benzin og kondensvand, kan du med fordel gi` den en gang karburatorsprit.

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #6 Dato: 04. September 2009 kl: 23:53:56 »
bare start med den møre slange skift filtret , og giv den så en gang karburator sprit . kør den så langt ned som muligt . og giv hende så en tank frisk benzin. kan være du bliver nødt til at rense karb også ....... held og lykke  :)
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Solow

  • Gæst
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #7 Dato: 05. September 2009 kl: 19:12:28 »
Så fik jeg endeligt fri fra arbejde.. hjem, hente kone og unger samt fylde bilen med det halve af garagen ;-)

Afsted til greve hvor den gik kold.. startede med at skifte benzinslangen og sætte spændbånd de 4 andre steder hvor det manglede, stillede lige tænding statisk og prøvede så at dreje nøglen.... gæt hvad der sprang igang og kører som en raket :-)

Den tænder ikke rigtigt på en cylinder med mindre den for nogle omdrejninger, men nu er den hjemme og så kan jeg få den tjekket igennem, ja hvis altså det holder op med at pisse ned udenfor..

Dejligt at kører rigtig bil igen.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #8 Dato: 05. September 2009 kl: 19:47:00 »
Citat fra: "Solow"
Afsted til greve


Synes nu ikke jeg hørte nogen komme forbi  :D . Har du værksted i greve?

Hinze

Solow

  • Gæst
Juhu... eller nærmere arh pis !!
« Svar #9 Dato: 06. September 2009 kl: 10:14:33 »
Du burde ellers have hørt mig... lyden af en T3 med 2500 omdr. i tomgang :-)

Og nej, intet værksted i greve, købte bare bilen derude og det var så også der den gik kold.