Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gungho

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Elektrisk / Sv: Bil starter ikke - startmotor/ledning
« Dato: 21. Juli 2017 kl: 13:09:02 »
Det viste sig, at det var selve connector til bundstykke, som ikke havde ordentlig fat - hvor er tingene ofte nemme, når man først ved, hvad der er galt ....

2
Elektrisk / Sv: Bil starter ikke - startmotor/ledning
« Dato: 19. Juli 2017 kl: 18:52:05 »
Tak - og fin youtube video, det ser jo umiddelbart ud som om, at det er til at gå til - videoen er kort, men mon ikke det alligevel tager tid første gang. Vil dog også lige få testet forbindelse fra tænding og ned til startrelæ først.

3
Elektrisk / Bil starter ikke - startmotor/ledning
« Dato: 19. Juli 2017 kl: 17:51:39 »
Efter nogle måneders dril fra bussen side, hvor jeg oplevede, at den ikke ville starte når bussen var varm - så har bussen i dag eskaleret til mere end blot dril. Den vil ikke starte! Jeg kan høre, at relæ klikker der hvor sikringerne er, når jeg forsøger at starte.

Har troet det var kul, som var slidt, og fået input på dårlig stelforbindelse - men i dag tog jeg ledning af til startrelæ og gav den direkte 12V på startrelæ. Og startmotoren kørte rundt - lidt overraskende men absolut glædeligt. Med ledning til startmotor afmonteret målte jeg spænding på den, når jeg forstøgte at starte motoren, og der var ikke udslag. Så - mistanke om manglende forbindelse ned til startmotor ..... T3nettet nævner nogle steder bundstykke i tændingslåsen - det siger mig ikke noget, bortset fra at bundstykke er vital del i et våben ... men det er nok i en anden sammenhæng. Hvordan kommer jeg ind til det bundstykke? Og er det muligt ved instrumentbord eller sikringenhed at trække lus, så jeg dermed også kan teste gennemgang af ledning?
Sommerhilsner og tak på forhånd.

4
Elektrisk / Sv: Købes: Ur til Eberspacher motorvarmer
« Dato: 18. Januar 2017 kl: 22:55:45 »
Tak - det var dog rørende billig programmerbare ure .... og jeg skal ikke bruge fjernbetjening af Eberspacher - men kan da nævne, at gsm fjernbetjening kan købes for 40 Euro incl telefon .... nok en ældre (gammel) brugt nokia, men den kan det, som den skal ..

http://www.ebay.de/itm/EBERSPACHER-WEBASTO-GSM-CONTROLLER-/322364890243?hash=item4b0e71dc83:g:kSoAAOSweW5VYwdO

Jeg synes godt om det ur, som du linker til. Tak for input.

5
Elektrisk / Købes: Ur til Eberspacher motorvarmer
« Dato: 09. Januar 2017 kl: 18:44:41 »

Jeg søger et ur til min motorvarmer (Eberspacher) - nogen som har et på lager?

6
Diverse / Sv: Temperaturviser
« Dato: 08. Januar 2017 kl: 18:42:59 »

tra tra tra tra .... hmm ... er det så fordi, at der sidder flere termostater v. køleanlægget v motoren? Jeg kan godt se formålet med termostat ved vandpumpen så "den store" kreds styres af temperaturen og dermed gennemstrømning v. vandpumpen. Men - det er vel også en termostat (billede jeg vedhæftede) - som så også åbner op? (og det var vel der, at jeg antog, at man målte temperaturen).

7
Diverse / Sv: Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 08. Januar 2017 kl: 18:37:12 »

Det er fanme i mine øjne en god løsning - jeg vil jagte en passende tank til det. Tak for input! Super.

8
Diverse / Temperaturviser
« Dato: 08. Januar 2017 kl: 16:45:39 »

Jeg vil gerne have en temperaturviser i bussen (måling af temperatur af kølervæske) - som supplement til den analoge, som der er i instrumentbord. Hvor skal føleren placeres, og hvad bruger I som instrument? Jeg har en benziner med Golf 3 motor.

På billedet ses min termostat - tænker, at det måske er der, at føler skal placeres? Og - jeg kan se, at der er nogle ledninger som går ind der i forvejen?

[attachment id=1 msg=128396]

9
Diverse / Sv: Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 03. Januar 2017 kl: 15:08:35 »
Det vil være dejligt med et par billeder, såfremt det er muligt.

10
Diverse / Sv: Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 02. Januar 2017 kl: 22:18:30 »
Ahh ... interessant. og lidt snedigt - det er sådanne noget, som man kan på Fyn :) ? Er det noget, som du har et billede af? Jeg mener, at den tidligere ejer har lavet bussen lidt smart med en smule sænkning mht støddæmper, hvilket så er noget, jeg skal tage lidt højde for ... og jeg så heller ikke skal have for meget kænguro-kørsel.
Påfyldning indefra - gennem motorrummet eller hvad mener du med indefra? Og måske kan du fortælle hvilken tank du helt konkret brugte (jeg synes jo ikke, at jeg umiddelbart kan tænke mig til, at der er meget plads)? Hvor stor var kapaciteten på tanket? Hvordan blev den "sat fast" så der også var noget sikkerhed i løsningen?
Jeg synes din løsning lyder ret interessant ... tak.

11
Diverse / Sv: Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 02. Januar 2017 kl: 21:11:54 »

Tak til alle for input - ikke overraskende er det udvendig tank, som de fleste anbefaler, og især det med lugtgener gør indtryk. Desværre løser udvendig dieseltank ikke min udfordringer på min benzin'er bus, idet løsningen med tank under vognen er dyr samt svær påfyldning, og der er ikke rigtig plads i motorrummet til den kapacitet, som jeg har brug for. Jeg tænker lidt, at jeg må finde en lille tank med udluftningsskrue til indvendig montering, hvor udluftning på snedig vis kan håndteres via gummirør og ud et sted gennem ved motorrummet. Alternativt må tanken placeres ved reservehjulet, men det er jeg nu heller ikke så interesseret i.

I will be back ...

12
Om sitet / Sv: Billeder i brugernes tråde
« Dato: 31. December 2016 kl: 11:29:14 »
Tak - det må jeg vist hellere huske til næste gang. Mine billeder fra i går hører vist under den kategori, som du omtaler  ;)

Når nogen forhåbentlig svar giver input på mit opslag, så sletter jeg derefter billederne.


13
Hvilken retning bevæger kølevæsken sig i - jeg har en benziner med en golf (3?) motor i. Baggrunden for spørgsmålet er installation af bilvarmer, som skal kobles ind (bliver nok på de to lukkede udtage/propper, som kan ses på billed #2 ved store køleslange til køler og retur).

Jeg kan se, at når motoren er varm, så er der bevægelse i kølevæsken i ekspansionsbeholderen, men indtil motoren er varm, så kan jeg ikke se/forstå hvilken retning kølevæsken løber. Nogen som (let) kan forklare det ud fra nedenstående billeder?

På billedet "total-slange" billede kan jeg se, at der fra motoren til vandpumpen under generatoren går en slange ind. Der er to udgange; en som går op i ekspansionsbeholderen og som går tilbage til motoren via en noget større slange (fra køleren). Det andet udtag fra vandpumpen går direkte til køleren foran i bilen med et par små-udtag på vej inden. Når jeg skriver "går fra motoren til vandpumpen", så er det ikke udtryk for, at jeg siger, at det er den retning, at kølevæsken bevæger sig - reelt er det dette mit spørgsmål går på.

Og - der hvor slangerne "mødes" (venstre side af billedet, midt) - er der en termostat/ventil, og hvorledes virker den?

Og - på tværs af motoren går et kobberrør (kan ses som grønt), som også er koblet til motoren og ind på kølerslangen. Hvad er funktionen af dette?

PS på min laptop, så skal man skrolle billedet for få mulighed for at se det yderste th af billedet.

[attachment id=1 msg=128350]
[attachment id=2 msg=128350]

14
Diverse / Sv: Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 26. December 2016 kl: 00:13:11 »
Den ser ud til at være lækker - og fint sted at den placeres. Det er nok ikke lige det behov jeg har, idet 48 er til flere is-vintre for min kabinevarmer :).

15
Diverse / Sv: Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 22. December 2016 kl: 09:46:56 »

Tak til Budda_Uffe og Porteren for svar.

I sin tid (2012), da jeg installerede min helt nye kabinevarmer havde jeg en dieselbus, hvor jeg monterede den under sædet (faktisk fik jeg dengang info og billeder af dig Portern/Kim ifb. installationen) - men grundet en påkørsel blev min bus totalskadet og en ny bus blev en benziner. Og da kabinevarmeren var under 3 måneder gammel dengang, så tog jeg kabinevarmeren ud og installerede i min nuværende bus nogle år tilbage.

@Porteren: Så - jeg er helt enig i at det vil være bedre, hvis udstyr benytter samme brændstofstype - men da jeg allerede i forvejen har eksisterende god kabinevarmer, så ønsker jeg ikke at skifte den ud (læs: økonomi). Havde kabinevarmen ikke fungeret el. lign, så havde det været en benzin-kabinevarmer, som jeg ville installere.

@Budda_Uffe: Og med udvendig installation - har du en ide om, hvor der kunne være plads til sådanne tank, hvor det også er rimelig enkelt at komme til ifb. tankning? Eller kan det løses med ånde-rør, som føres fra "under sædet" og gennem karossen ud? Hvis man lige ser bort fra prisen så blev jeg da lidt nysgerrig på denne løsning: http://www.dajolka.net/shop/product/brandstoftank7lrund-staltank?tm=&sm=ppo/rapskonvertering/braendstoftanke




Sider: [1] 2 3 ... 12