Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gungho

Sider: 1 [2] 3 4 ... 12
16
Diverse / Ekstra indvendig brændstoftank
« Dato: 22. December 2016 kl: 00:08:15 »

Jeg tænker på, at installere en indvendig mindre brændstoftank (10 liter eller 20 liter) under bagsædet. Nogen som har erfaring - her tænker jeg sikkerhed og jeg tænker lugtgener. Grundet sekundær batteri under sædet til kabinevarmeren, så er der også lidt småt med plads, som dog kan løses med lidt ny innovativ placering.

Baggrund er, at jeg i min benzin-bus tidligere har installeret en eberspacher kabinevarmer (D1L) - dvs. en dieselvarmer. Jeg har en mindre tank i motorrummet, og det er træls idet 1) Tanken er lille (dvs jeg skal tanke ofte eller er bange for at løbe tør for brændstof til varmeren), 2) Det er forholdsvis "træls" at komme til motorrummet for at fylde diesel på tanken, 3) Jeg har lidt brug for pladsen til et andet lille projekt. Derfor ønsker jeg at placere en intern tank til diesel - rent praktisk er det nemmere at tanke og den kan have mere brændstof end nu. Men men men - træerne vokser ikke ind i himlen og selvom diesel ikke er så letantændeligt som benzin, så tænker jeg dog over det med at have brændstoftank inde i bussen under sædet/der hvor man sover og så tænker jeg også på eventuelle dieseldufte i kabinen. Jeg tænker på en brændstoftank i plast som bruges til både (evt. en af metal). Hvad siger I - erfaringer på området?

På linket kan I se opstilling fra en T2'r (midt på siden) - det er lidt det, som jeg har i tankerne.

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?t=62707

Jeg har lidt tænkt på, om man kan placere en tank under selve bussen et sted - eller måske foran ved køleren eller blot ... sige farvel til reservehjulet og trylle en tank ind der ... mange tanker ... Og - det er jo ikke noget, som skal koste for meget for i bund og grund, så kører kabinevarmeren faktisk ikke så tit, men den er rar at have.

Lad mig høre tanker ... lad mig høre erfaringer ... :) takker på forhånd.

17
Diverse / Sv: Motorvarmer - alternativ tilkobling.
« Dato: 15. December 2016 kl: 20:17:01 »
@BlackChart - det er godt nok tre år siden du svarede, men min løsning blev kabinevarmer .... synes dog nu, at en motorvarmer også er på sin plads ... og det er så nu, at motorvarmer er noget som skal bringes til virkelighed ... du nævnte, at du havde placeret dit fyr ovenpå motorophæng. Du har vel ikke et par billeder, som du kan sende af dette? Og hvordan (præcis hvor) monterede du det? Takker.

18
Mekanisk / Sv: Reparation af T3 Kbh området (bagbremse)
« Dato: 01. August 2016 kl: 20:30:49 »
Tak Rabundus - har kontaktet ham, og håber han snart svarer tilbage.

19
Mekanisk / Reparation af T3 Kbh området (bagbremse)
« Dato: 01. August 2016 kl: 11:19:24 »

Min bus gik ikke gennem syn, og min normale mekaniker er gået på ferie - to ting som hver for sig kan håndteres. Men - ikke på samme tid .... så hvor er der i Kbh en mekaniker, som laver busser (jeg har været tre steder og de er enten på vej på ferie eller vil ikke rode med gamle køretøjer)? Det drejer sig om bussen bremser skævt på baghjul, speedo kabel virker ikke, kontakt til horn ustabil.

Hvis nogen i klubben selv skruer og vil lave det, så sig til - jeg betaler selvfølgelig for det.

20
Skrotten.. / Transformer/omformer fra 220 til 12v søges
« Dato: 27. Juni 2015 kl: 18:41:09 »
En lille men vigtig detalje ved inverter 12/230 - når producenten opgiver effekten, så skal man være opmærksom på, om det er spidsbelastning eller om det er ved kontinuerlig belastning, at der opgives for inverteren.

Min inverter er solgt som 1000w og har "overload" LED (den er importeret billigt fra asien), og når jeg belaster den, så stopper festen lige over 600w når jeg belaster kontinuerligt med minimum 15 minutter inden jeg springer 100 w op. Ved nærmere gennemlæsning af produktbeskrivelsen kom det også frem, at kontinuerlig belastning er opgivet til 700w.

I mine øjne er det den kontinuerlige belastning, som skal danne grundlag for dimensioneringen - spidsbelastningen af forbrugselektronik skal tænkes ind, hvis der tilkobles udstyr, som har stor startstrøm (feks køleskab med kompressor). For min 1000w inverter vil jeg dermed kun koble forbrugselektronik ind, som har op til 600w i spidsbelastning.

21
Diverse / Dækmønster
« Dato: 27. Juni 2015 kl: 17:46:46 »
Ja, Aran - det var egentlig også det, som jeg tænkte så jeg havde fælg og dæk til dækcenter. Men min undren opstod ved dæk-manden ... for han forstod ikke, at jeg ville skifte dæk, for det var ikke nødvendigt .... jeg "pev" lidt over mønsteret i midten, hvor der ikke var så meget, og så gennemgik han alle 4 dæk efterfølgende. Altså - som han sagde, så ville han da gerne sælge mig 4 nye dæk ... men det var ikke nødvendigt.

Jeg tænker, det må han da have styr på - men omvendt, så er det jo også mig, som løber risikoen.

22
Diverse / Dækmønster
« Dato: 27. Juni 2015 kl: 16:21:52 »
Hvor måles dækmønsteret - se vedhæftede af mit dæk.

I siderne (brede parallelle riller 1/4 inde fra hver side ) er der omkring 5 mm hvilket der også næsten er i de brede riller, som går 45 grader ind på dækket. Men der er i midten af dækket (miderste to parallelle riller i midten ca 4 cm fra hinanden) kun er ca. 2 mm.

Hvor måles - for i svenske og norskeland kræves der minimum 3 mm ....

Sommerhilsner herfra

23
Alt andet / Købes: Gearstang
« Dato: 19. Juni 2015 kl: 11:53:54 »
Gearstang er skaffet - så skruetrækkermodellen eller fruen under bilen er ikke nødvendigt at afprøve :)

Tak for input og hjælpen.

24
Alt andet / Købes: Gearstang
« Dato: 18. Juni 2015 kl: 13:41:27 »
Min gearstand i kabinen (til T3'rn altså) er knækket - og skal skiftes. Jeg holder i 3. gear og kan ikke skifte gear - ikke så godt.

Nogen som har én liggende til salg - geografisk helst Kbh området? (og gerne med 5 trins indikering på).

Man kan jo undre sig over, at den knækker - jeg ved, at Fruen her i huset altid har brugt en del kræfter på at kæmpe med gearet, så jeg tænker, at lidt metaltræthed over tiden har haft indflydelse (og hun er også småstærk med temperament).

[attachment=19949]gearstang.jpg[/attachment]

25
Diverse / Ebersprächer d1l i T3 ?
« Dato: 17. September 2014 kl: 11:12:03 »
Da jeg i sin tid indbyggede min kabinevarmer (cirkulering af luften) placerede jeg den under bagsædet - der skal laves et par huller i bunden. Hvis du kontakter porteren herinde, så har han en fin billedserie af det. Jeg skal sige, at jeg også i den forbindelse monterede ekstra 12V batteri, og fødte min ebserspacher den vej - kombineret med en styring af ladning (primær batteri er bilens og sekundær er til eberspacheren). På den måde tapper bilvarmeren ikke startbatteriet.

Du kan også se følgende på youtube - hvordan indbygning sker "live":  https://www.youtube.com/watch?v=7RpFZ3vpIs4

Porterens billeder og videoen fik mig igennem - jeg lavede det over flere dage, men tror jeg samlet brugte 8 timer på det (jeg var mest bekymret for hullerne i bunden, men det viste sig at være uden problemer - dog med respekt for at det skulle placeres korrekt). Min største udfordring var (nu må der gerne grines lidt) var at min bus er benzin, og mit fyr var diesel samt fra lastbil (og dermed 24 volt), så jeg skulle håndtere en ekstra tank til disel samt in 12 til 24volt converter.

Happy hunting - mine børn er glade for varmeren (det er jeg nu også selv) - næste projekt bliver dog en bilvarmer, som gør ind over kølevæsken.

26
Biler.. / Retrade
« Dato: 26. August 2014 kl: 21:59:06 »
Det bemærkes, at der er brandslukker ..... som ser fin ud :)

27
Din bil... / Nybagt T3 camper-ejer.
« Dato: 21. Juli 2014 kl: 21:22:47 »
Den ser fin ud på billedet - det får mig til at tænke på min gamle bus, som også have "kasket" og var camper. Min to børn var helt vild med at lege på 1. salen, og den var ganske praktisk med masser af plads - selvom det begyndte at knibe da barn nummer 3 meldte sin ankomst.

Sommerhilsner herfra og held og lykke med bussen.

28
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 21. Juli 2014 kl: 21:17:37 »
Det går fint med engelsk - der er dog en del, som ikke kan engelsk. Sjovt nok, så var der mange tyske turister og flere gange svarede ekspedienter tilbage på tysk. Jeg gætter på, at det skyldes tysk turisme, hvor der er nogle, som skal se deres historisk rødder.

Hvis man lærer det kyrilliske alfabet inden sådanne en tur, så kommer man ret langt da man så kan læse hvad de forskellige butikker sælger, det er faktisk overkommeligt med deres alfabet.

Hvis jeg skal derover igen, så vil jeg ikke rejse over Karlshamn til Kleipeda og retur, men hellere tage turen gennem det nordlige Polen og så op den vej til Kaliningrad.

Hvis man drømmer om at se gamle 3 cylinder Volga og mange russiske motorcykler (Ural og Dnepr) - så bliver man skuffet, den tid er forbi, hvor de køretøjer prægede bybilledet - også mht udenfor byerne.

Storke skal nævnes, det var rigtig mange - til sidst bliver dog man træt af at stoppe op på vejen for at se storkerede med unger på telefonpælene.

29
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 15. Juli 2014 kl: 20:45:36 »
mærkeligt billederne lægges ned

30
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 15. Juli 2014 kl: 20:44:19 »
[attachment=17920]h35f5d93.jpg[/attachment]

Sider: 1 [2] 3 4 ... 12