Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gungho

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12
31
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 15. Juli 2014 kl: 20:43:36 »
[attachment=17919]h055a9c3.jpg[/attachment]

32
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 15. Juli 2014 kl: 20:42:43 »
lidt mere

33
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 15. Juli 2014 kl: 20:37:12 »
[attachment=17918]h203cad4.jpg[/attachment]

34
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 15. Juli 2014 kl: 20:36:22 »
Et lille udpluk.
[attachment=17917]h8118f86.jpg[/attachment]

35
Gode rejsesteder/Rejsetips / Kaliningrad (Koningsberg) - T3 landet
« Dato: 14. Juli 2014 kl: 23:36:12 »
Efter en motorcykeltur til Kaliningrad Oblast via Lithauen så kan jeg konstatere, at der kører rigtig mange T3'r rundt i Kaliningrad. Jeg så ingen synkro og ganske få doka/sika. Det var mest busser til persontransport. Umiddelbart så standen på deres T3'r god ud.

Kører man via Sverige og sejler fra Karlshamn til Kliepada og retur så er turen på på ca. 1200 km, det er især smukt ved tangen på vej mod syd fra Kleipda. En del tyske huse eksisterer stadig og vidner om en smuk arkitektur og der er masser af allé'r med træer (træerne kaldes Hitlers sidste soldater). Vi tog kysten mod syd gennem Svetlogorsk til Baltiysk og ind til Kaliningrad by og retur gennem Chernyakhovsk og Sovetsk.

Det interessante var også at høre, hvordan indbyggerne ser sig selv som native/indfødte, uagtet det først blev russisk områder omkring 1945. Vi boede privat nogle dage hos Ekatarina i Kaliningrad by i et gammelt tysk hus. Hendes bedstefar var skoleleder i en lille by 200 km syd for Moskva, og dagen hvor skolen startede sommerferie juni i 1941 var den dag, hvor tyskerne erklærede Rusland krig, således han gik direkte fra skolegerningen og ind i den røde hær - han endte som de styrker som "befriede" Kaliningrad, hvor han blev tilbudt at blive. Herefter kom hans kone dertil - Ekatarina er 30 år og ser sig selv som russer i et russisk land.

Hvis man tager turen dertil er domkirken i Kaliningrad by værd at se - især det store orgel. Putin skulle efter sigende have doneret 6 mio dkk til at bygge det. Vejene - der er fine veje, når man holder sig til de store veje. Vi kørte på mindre veje, hvor en del var af brosten men i fin stand. Landet bærer præg af mange huse og mindre "borge" som er i forfald. Vi oplevede en venligindstilling og åbenhed. Strandene ved Svetlogorsk var helt fantastisk. Brændstof - benzin koster lige under det halve af det, som der betales i Danmark. Hotel koster ca. 300-400 kr. pr nat - fin standard. Hvis man bor privat via airbnd så kan man få anderledes oplevelser til under 100 kr pr. nat.

36
Generelt / Profil eksisterer ikke mere T3søren?
« Dato: 20. December 2013 kl: 11:16:52 »
Tak, havde godt set ham i den tråd - men kunne ikke skrive til ham. Heldigvis står han tlf nummer der :). Tak for hjælpen.

37
Generelt / Profil eksisterer ikke mere T3søren?
« Dato: 20. December 2013 kl: 11:03:02 »
Jeg kan ikke finde T3søren's profil herinde mere - og skal have kontaktet ham. Nogen som kan hjælpe?

På forhånd tak.

38
Alt andet / Sæder søges
« Dato: 05. December 2013 kl: 22:59:55 »
Jeg har et par to brune sæder liggende fra min forrige bus. Sæderne er placeret Nord Jylland.

Hvis du ikke får handlet, så sig til, de kan erhverves for et symbolsk beløb, da de blot står og står - og jeg har fået megen hjælp her, så tænker det kan være en måde at give lidt videre på.

39
Diverse / Motorvarmer - alternativ tilkobling.
« Dato: 24. November 2013 kl: 18:13:02 »
Tak, giver god mening mht. beskyttelse af fyret i forhold "ydre" påvirkninger.

Og de der to T-stykker- er det fordi du bibeholdt din kabinevarmer? (min kabinevarmer er afmonteret, så jeg tænker, at jeg koble fyret direkt ind på de to tynde slanger)

40
Diverse / Motorvarmer - alternativ tilkobling.
« Dato: 24. November 2013 kl: 13:55:18 »
@BlackChart: Det lyder som den løsning, som jeg søger - godt med bekræftelse af løsningen. Kan du fortælle lidt mere - hvor havde du konkret placeret fyret (og hvor højt), siden det  fik så meget skidt og møg? (jeg har ikke plads i siderne pga batteri og luftfilter - men tænker den placeret umiddelbart ved eksisternde udtag).

Og - hvad er det for en ekstra tilslutning, som du omtaler, hvor var den, og var det i stedet for en af de to kølerslanger - det forstår jeg ikke. Jeg har blot to køleslanger, som er afsluttet i motorrummet.

41
Diverse / Motorvarmer - alternativ tilkobling.
« Dato: 23. November 2013 kl: 21:19:48 »
Tak for input Andreas, og pænt af dig at spørge specialisterne.

Umiddelbart tænker jeg, at "varmeapparatet under bagsædet" har været tilknyttet samme system mht kølervæsken, som kølerenen, og varmeapparatet så har været styret af en pumpe elektronisk (når man havde brug for det). Mit gæt er, at det er en kreds for sig selv, som kører parallelt med det eksisterende kølesystem og "fødes" af det. Det vil simpelten være nemt og enkelt at koble eberspacheren ind  der fremfor at skulle sætte det ind i serie, hvilket kræver ændring i eksisterende system  (som du/specialisterne også påpeger, at der er den normale måde).

Men - hvis jeg sætter den ind der hvor jeg ønsker, så kan jeg desværre ikke gennemskue, hvordan flowgennemstrømningen af væske kommer til at gå (da jeg tror det er parallelt forbundet) - den "mindste modstandsretning" vil givetvis være bestemmende, men det kan så måske være modsat den retning, som kølevæsken vil løbe, når motoren starter .... (køleslangeudtaget er væsentlig mindre diameter end "hoved" kølerslangen, så ingen tvivl om, hvordan det så derefter vil udvikle sig).

Så mange tanker blot fordi der eksisterer et gammelt udtag ....

Jeg er stadig lutter ører, hvis nogen har hexet sådanne  en alternativ indkobling.

42
Diverse / Motorvarmer - alternativ tilkobling.
« Dato: 22. November 2013 kl: 23:29:49 »
Du har helt sikker ret JensJakob - og din forklaring giver god mening, tak.

Mine tidligere køretøjer med varmer havde køler og motor placeret sammen og kunne der konstatere, at varmeren var placeret umiddelbart under køleren, så jeg antog at det var køleren og dennes placering, som var bestemmende.

43
Diverse / Motorvarmer - alternativ tilkobling.
« Dato: 22. November 2013 kl: 22:07:51 »
Min Eberspacher motorvarmer skal indbygges - min bus er benziner, så der er plads i mortorrummet. Bussen har haft varmeapparat under bagsædet, men da jeg overtog bussen var det afmonteret, og køleslangerne i motorrummet eksisterer stadig og afsluttet med prop.

Min overvejelser går på, hvorvidt motorvarmeren kan kobles ind i de afsluttede kølerslanger, selvom  motorvarmeren normalt er placeret tæt på køleren.

Nogen som har erfaring med dette?

44
Interiør / Købes: dobbeltsæde
« Dato: 30. Oktober 2013 kl: 20:34:59 »
Tak for tilbud fra Andreas og Polle955 - jeg fandt et sæde lokalt.

45
Interiør / Købes: dobbeltsæde
« Dato: 29. Oktober 2013 kl: 00:03:36 »
Efter 5 måneder  med to solosæder foran i bussen må jeg give mig - jeg savner (efter stærkt pres fra familien) et dobbeltsæde foran i bussen - hvem har sådanne et til salg? Mit nuværende er sådan en traditionel grå sag, og det skal det nye dobbeltsæde passe til - incl nakkestøtte.

Min gamle bus - der var der lavet en maskemekanisk statisk anordning fra køkkenbordet og bag dobbeltsædet til dørstolben - nærmere betegnet et firkantprofil svejset fast samt på sæde. Det virkede - men er der andre måder at stabilisere ryggen af sædet?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12