Forfatter Emne: Ebersprächer d1l i T3 ?  (Læst 3710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Dato: 16. Oktober 2010 kl: 11:02:15 »
Hvor skal man placere sådan en svend?
under klapbænken, under sædet? i motorrummetmmet?
Jeg tror at jeg vil recirkulere luften i kabinen på trods af kondensfaren.....medmindre at selve fyret skal sidde ude i motorrummet....
Er der nogen der har billeder, links eller erfaringer. Jeg starter fra 0 da jeg aldrig har set et fyr monteret i en bil.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #1 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 11:42:55 »
Havde vi ikke engang en manual i biblioteket?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #2 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 11:44:17 »
Citat fra: "dokajønne"
Jeg tror at jeg vil recirkulere luften i kabinen på trods af kondensfaren.....


Så tror jeg hurtigt du får iltmangel.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #3 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 12:06:45 »
så tæt er vognen vel næppe.......alligevel er jeg meget i tvivl
I min bog er det rigtige at tage luft udefra, men det koster jo noget effekt når det fryser 10grader og blæseren må også skulle arbejde hårdere når der kun bliver blæst luft ind i kabinen (ikke at jeg er bange for at vinduerne popper ud, men alligevel....
...jeg mener at fyret er monteret med recirkulation ab fabrik.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #4 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 14:48:32 »
Den letteste og bedste placering er under bagsædet, og med recirkulation. Ingen problemer i det  :!:
Sådan er det monteret i mange biler, uden at føreren dejser om under kørslen..  :wink: ..indsugningsluften til selve forbrændingen tages jo udefra.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #5 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 16:39:39 »
og kontrolenheden? op i instrumentbordet, eller kan den sidde i sidebeklædningen modsat skydedøren?.....er der tempføler i den
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #6 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 17:11:31 »
Hvad har du af styreenheder ? selve styrerelæet sidder jo tæt på fyret, men andre styreenheder som timer eller rumføler
 kan du sætte hvor du har lyst, det er kun et spørgsmål om længden på ledningerne.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #7 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 17:41:05 »
Jeg har en timer, jeg tænkte at hvis den også fungerede som rumføler ville det være dumt at sætte den for tæt på udblæsningen. Hvis den bare er timer tror jeg at den kommer bag i kassen
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline kenhin

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #8 Dato: 16. September 2014 kl: 16:19:56 »
Hej Alle,

Vdr Eberspracher, jeg har en B1L på min Syncro, som kun varme op når bilens motor er i gang? Batterierne er fuld op og i gode stand...Any help? :(

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #9 Dato: 16. September 2014 kl: 22:27:43 »
prøv at kigge i biblioteket her på t3nettet, der ligger en del dokumenter, måske også et ledningsnet til dit fyr, for det lyder som et strøm problem du har, måske har det altid virket på den måde, men så må du i gang med lodkolbe og ledninger :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline kenhin

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #10 Dato: 17. September 2014 kl: 06:58:05 »
Tak Verner, jeg kigger i biblioteket. Den er lidt sjovt, da blæser og pumpen går i gang og det hele, men den kun varme når motoren er i gang. Håber ikke jeg skal laver alt for meget rewiring.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #11 Dato: 17. September 2014 kl: 11:12:03 »
Da jeg i sin tid indbyggede min kabinevarmer (cirkulering af luften) placerede jeg den under bagsædet - der skal laves et par huller i bunden. Hvis du kontakter porteren herinde, så har han en fin billedserie af det. Jeg skal sige, at jeg også i den forbindelse monterede ekstra 12V batteri, og fødte min ebserspacher den vej - kombineret med en styring af ladning (primær batteri er bilens og sekundær er til eberspacheren). På den måde tapper bilvarmeren ikke startbatteriet.

Du kan også se følgende på youtube - hvordan indbygning sker "live":  https://www.youtube.com/watch?v=7RpFZ3vpIs4

Porterens billeder og videoen fik mig igennem - jeg lavede det over flere dage, men tror jeg samlet brugte 8 timer på det (jeg var mest bekymret for hullerne i bunden, men det viste sig at være uden problemer - dog med respekt for at det skulle placeres korrekt). Min største udfordring var (nu må der gerne grines lidt) var at min bus er benzin, og mit fyr var diesel samt fra lastbil (og dermed 24 volt), så jeg skulle håndtere en ekstra tank til disel samt in 12 til 24volt converter.

Happy hunting - mine børn er glade for varmeren (det er jeg nu også selv) - næste projekt bliver dog en bilvarmer, som gør ind over kølevæsken.

Offline kenhin

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
Ebersprächer d1l i T3 ?
« Svar #12 Dato: 17. September 2014 kl: 19:34:00 »
Tak Gungho,

Vild du klarede din Benzin/Diesel 24V udfordring! Jeg kontakter porteren vdr billede. Jeg har i forvejen et ekstra batteri kun varmeren (og eventuelt køleskabet mens man kører)

Tænke at måske glødelampen ind i varmeren er ikke i god stand, og kun bliver varmt nok når bilen er i gang og give eksta strøm?

Jeg går i gang.