Forfatter Emne: Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området  (Læst 5898 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #15 Dato: 14. Maj 2013 kl: 08:38:14 »
Har du overvejet muligheden med at lade bilen erklæres totalskadet og så købe "den usælgelige gamle slæde" for en slik af forsikringsselskabet bagefter? Det gjorde min far i sin tid da jeg totalskadede vores gamle Land Rover 109'er pick up. Ladet, kabine og forkarossen var bulet og krøllet, men motoren var nyrenoveret. Bagefter købte vi så stumperne brugt hist og her og byggede den op igen.

Det var tilbage i 1989 og bilen er fra 1971. Og ja, bilen kører stadigvæk som dagligt køretøj for mine forældre.

Ellers kig på www.gowesty.com og se lidt om hvad T3erne handles til i "guds eget land". Det er stort set samme priser som i DK, men bare i dollers!!! og så har de ikke engang 180% afgifter på.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #16 Dato: 14. Maj 2013 kl: 17:15:29 »
Hvad med nogle billeder af bilen med skaden på det ville hjælpe meget
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #17 Dato: 16. Maj 2013 kl: 00:50:29 »
Midlertidig dom fra DAS er - totalskadet.

Nu afventer jeg kampen om endelig værdisætning, og imens holder bussen hjemme. Jeg holder en lille fest for og i bussen sammen med familien .... min ældste piger blev oprigtigt ked af det i dag, da jeg sagde, at vi skulle sige farvel til bussen i weekenden - fordi de havde glædet sig til sommerferien, hvor vi skulle "busse rundt" i svenskeland og der hvor de norske skovtrolde bor - ja, jeg blev sgu helt blød om hjertet, da jeg hørte, at de blev kede af det.

DAS startede med 20k dkk i rep omkostninger, men i dag nævnte de 35k dkk, fik indtryk af at de hellere så den i graven og de mente også, at det ville være svært at skaffe tværvange ...... prisen er jo en del i forhold til den værdi, som jeg selv tror bussen har ... så ... totalskadet.

Bussen har fået et tryk bagfra, nok en smule skævt påkørt. Beholderen med kølevæske bag nummerpladen er trykket ind på dækslet til kileremmen, så DAS var bange for, at der også var problemer der mht motoren og dermed en omkostning. Så er der et nyt bagstykke samt kofanger - at det løber op i estimeret 35k dkk, kan jeg ikke vurdere, men en opretning vil af gode grunde være en dyr sag at komme igang med.

Se selv billederne :)

@Mary's chauffør: Jeg har tænkt tanken om muligt at købe den tilbage for skrotpræmien, da jeg regner med at skal have en anden T3, når det her cirkus er vel overstået, og vil så bruge camper delen ovre i den nye - for slet ikke at tale om de helt nyt dæk ... de repræsenterer jo nærmest 20% af bilens værdi ...... Resten af bussen eller dele deraf kan nok bruges af andre på T3nettet efterfølgende.

@Aran: DAS har sagt, at den måske blot håndteres pr mail (billeder) - men at bussen skal være der, således taksatoren har mulighed for at se den.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #18 Dato: 16. Maj 2013 kl: 07:37:37 »
Er den registreret som personbil eller camper. En camper takseres højere.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #19 Dato: 16. Maj 2013 kl: 07:41:41 »
Har du snakket med NIels Erik Thing fra Sydfyns Autocamper?
Han vil helt sikkert kunne hjælpe enten med gode råd, eller en snak med taksator. Han har i hvert fald mere end rigeligt at gamle stumper liggende, så det er ingen problem for ham at skaffe det nødvendige.
http://www.sydfynsautocamper.dk/

Kig også lidt på denne tråd. Her er en komplet reservedelsbil.
http://www.t3nettet.dk/forum/biler/91524-bil-salg.html#99075

Og ellers kontakte "de grønne syncroer i Køge". De er også gode til at bygge biler (de er i hvert fald flotte og de ligger ikke så langt fra dig).

Men modsat, hvis du kan få 20-30.000kr i erstatning og så købe bussen tilbage for skrotpræmien, så skal du nok blive fint kørende igen inden længe.
Kan den køre som den er nu? Hvis det bare er fra ekspansionsbeholderen at der løber vand ud, så kan du nemt lave en nødløsning og køre en lang tur til en god mekanikker.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #20 Dato: 16. Maj 2013 kl: 20:26:07 »
Umiddelbart tænker jeg, om der er noget der hedder opretning og reparation med brugte dele i vore dage ? Et komplet bagpanel og en kofanger burde kunne findes hos en ophugger / Niels Erik Thing - eller en af pusherne.
En ekspansionsbeholder kan vel næppe berettige til en totalskade, og lakering af en " bagdel " kan vel heller ikke løbe op i det store ?!
Det virker lidt uforståeligt, at man næsten spekulerer i, at slippe for arbejde ?
Der mangler folk som A.L der var taksator i min læretid. Han havde hjertet på rette sted og forståelse for, når folk hægede om - ja, selv en gammel DAF 55. ( Jeg HADEDE ham for, at han ikke dømte den skrotbunke ude ) men tiderne og tabellerne var anderledes, og det gav os noget, at trække i og tæve buler ud på.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #21 Dato: 16. Maj 2013 kl: 20:46:47 »
Aran

Der er i høj grad noget der hedder reparation med brugte dele nu til dags. Jeg kom til at "bukke" vores bagdør i vor 5 år gamle Toyota, og Codan forsikring i samarbejde med Toyota Nyk F, satte da en brugt dør i, oven i købet med spoiler. Indmaden fra den bukkede dør blev genanvendt. Jeg lurede lidt, men værkstedet sagde at det var ganske normal kotyme.

Jeg har tænkt lidt på om det mon er muligt at få sig en forsikring, hvor man kan angive en værdi, og selvfølgelig så betale derefter.
Det kan jo lade sig gøre hvis man har Veteranforsikring, eks betaler jeg ca 1900,- årligt incl fuld kasko for en veteran til en værdi af 250.000,-, som naturligvis kun må anvendes til hobbykørsel, og ikke vinterkørsel.

mvh
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #22 Dato: 16. Maj 2013 kl: 22:37:16 »
Dette er min hjemme bane  men gider sku ikke alt dette skriveri ring  det kan være jeg kan guide eller hjælpe  21770306
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #23 Dato: 16. Maj 2013 kl: 22:40:44 »
Citat fra: "vw_madsen" post=99128
Dette er min hjemme bane  men gider sku ikke alt dette skriveri ring  det kan være jeg kan guide eller hjælpe  21770306


Madsen fik jo en præmie for sit omfattende karrosseriarbejde på flere T3'ere i 2012... Bl.a. min... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #24 Dato: 16. Maj 2013 kl: 23:38:28 »
@VW-Madsen: Kan du ikke fortælle lidt mere om "din hjemmebane"? Hvad er det nærmere, som det drejer sig om?

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #25 Dato: 16. Maj 2013 kl: 23:52:43 »
@Jønne: Ja, den er registreret som camper, og tak for info om, at de vurderes højere.

@Mary's chauffør/far/værge: At den drypper kølevæske er "blot" et tryk og i mine øjne en mindre ting. Bussen er kørt hjem og kan godt køre, men skurer og piver en del. Jeg har talt med Sydfyns autocamper - og har egentlig lyst til at få ham til at give input, men jeg må indrømme, at efter at have kørt i den i går og i dag og lagt mærke til de "nye lyde", så hælder jeg til ønsket om en "ok" pris i erstatning og så købe den tilbage som skrot (papirer inddrages vel, så den ikke må komme på gaden mere) - så kan jeg få en god pris for bussen, så hælder jeg nok til at købe en anden, som er i bedre mekanisk stand end min, og så med tiden få den over i camperretningen igen.

Reelt savner jeg denne her uvildige mekaniker med T3 erfaring, så jeg kan få en objektiv vurdering (jeg forstår ikke selv, at det koster så meget at få rettet den op, men min viden rækker ikke til at være kritisk) - men har ikke lyst til at forlade Sjælland.

tulle

  • Gæst
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #26 Dato: 17. Maj 2013 kl: 08:17:47 »
Prøv at kigge på hjemmesiden www.wagenteile.com de har hvis de dele som er defekte på din bil
Vh
René

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #27 Dato: 17. Maj 2013 kl: 08:57:37 »
Jeg vil uden tøven opfordre dig til at ringe til vw-madsen. Du finder ikke mere kvalificeret pladesmed i Kbh-området.

Faglig stolthed og fantastisk håndværk...

Se hér, hvad han gjorde ved min bil: http://t3klubben.dk/forum/index.php?action=gallery;su=user;cat=21;u=128
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #28 Dato: 17. Maj 2013 kl: 09:06:48 »
Jeg havde for noget tid siden samme problem - en anden drønede ind i siden af min T3.

Der var lidt bøvl frem og tilbage, men da de fattede at det var en camper lavede de den bare. En camper skal åbenbart være skadet for mere en 80% af handelsværdien, før de må skrotte den. Undersøg først om de har forstået at det er en camper. Lige nu er der faktisk en del campere til salg på dba - og i den dyre ende - det er vel bare at sige at de gerne må skrotte hvis du får penge til at købe en af dem der er til salg!

Det virkede for mig...
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline gungho

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Påkørsel bagfra - værksted i Kbh området
« Svar #29 Dato: 23. Maj 2013 kl: 13:27:11 »
Hjælp - hvor er stelnummeret placeret, jeg ved det ikke og taksatoren ved det heller ikke?

Endelig afgørelse - bussen er død, og jeg får en pris, som jeg er tilfreds med. Desværre må man hos Tryg ikke købe den tilbage ved totalskade, men jeg får at vide, hvilken hugger, som har købt den (og vil se, om jeg kan købe den tilbage).

Så - jeg jagter ny T3 i mekanisk god stand.