Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 127 128 [129] 130
1921
Diesel Fora / Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Dato: 08. Maj 2008 kl: 11:09:22 »
Jeg husker samme problem på min JX i min gamle Bluestar, dengang var hjulet til tandremmen slået ud hhv. ikke i orden.

Den der tand i krumtappen eller hvad det end hedder var slået hhv. deformeret på 1-2mm, dermed forskubbede hjulet til tandremmen sig i selveste justering. Jeg kender ikke de præcise danske udtryk, men jeg fik repareret tanden ved at slibe på tanden og jeg skiftede hjulet.

Mere kommer jeg ikke i tanker om, hele indstillingsritualet var "for the birds" pga. dende defekt.

En snak med min "Motorschrauber" bekræftede fejlfindingen, da det er kendt, at denne tank kan slå ud med følgende deformation af hjulet og medfølgende forkert motorjustering.

vh
Jens

1922
Diesel Fora / Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Dato: 08. Maj 2008 kl: 10:44:17 »
Det er denne udtalelse:

]
starter som en drøm..


Der får mig til at komme med udtalelsen om en for tidlig justering af indsprøjtningen.

Samme funktion har koldstarten, den tænder tidligere og bliver blødere uden den mest grove diesellyd hhv. knald.

Jens

1923
Diesel Fora / Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Dato: 08. Maj 2008 kl: 10:00:38 »
Jeg mener tidligere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
skal tænde tidligere - indsprøjtningen sker for sent

Den skal tænde tidligere - sådan fornemmer jeg min mavefølelse

glem resten, jeg skal ha kaffe

Jens

1924
Diesel Fora / Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Dato: 08. Maj 2008 kl: 09:58:59 »
Hvordan er Diesellyden, er den charmerende blød eller normalt knaldende hårdt?

Måske skal den justeres lidt senere i indsprøjtningen?

De der skyer kan jeg kun forklare med for sent indsprøjtning, ellers tænker jeg på en utæthed i topstykkets pakning, men det kan det ikke være.

Jens

1925
WBX/LBX Fora / Hvad er det
« Dato: 08. Maj 2008 kl: 09:24:36 »
Jeg kender lignende fra den gamle AJ motor på min cabbi 1303 (bobbel). Den havde en amerikansk motortype AJ til Californien med aktivkulfilter til benzindampe. Det er dampene der skal opfanges iflg. den amerikanske lovgivning der var meget streng i 1978, da min cabbi blev eksporteret fra Karmann Osnabrueck til Californien USA.

Jeg har sparket til denne motortype, den er ude af boblen. Systemet er for sensibel, for mange fejlmuligheder, for meget forbrug. Nu kører jeg en original AS eller AD - kommer an på solskin, garagelyst og andet.

Henrik fra ww.herbie.dk har samme cabbi med originalmotor, han har filter på efter det jeg kender til. Altså tal med ham, såfremt der er brug for snak.

Filteret skal opfange dampene fra benzinen i AJ 1600er systemet i boblen - iflg. håndbogen.

Jens

1926
Diesel Fora / Ujævn motorgang
« Dato: 07. Maj 2008 kl: 11:11:25 »
Måske er indstillingen af systemet perfekt, så:

tjek Dieselfilter - er den monteret den rigtige vej - er der skidt i den eller vand? Den mangler måske Diesel i tomgang?

Trækker Dieselledningen luft - er der små bobler i den? Også her er der for lidt Diesel ...

Luftindsugningen er ren?

---

alternativ tror jeg på en desolat detalje hhv. forkert justering af esp, men det er grå teori  

Jens

1927
Diverse / Montering af skydedør - hvordan skal det ske?
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 19:58:37 »
Utroligt, der gik kun 2 minutter at montere skydedøren med 2 mand, det fittede omgående i alle hjørner. Jeg anbefaler, at man laver det i team, ikke alene!

Og i morgen køber jeg mig en lille dåse glasfiberpolyester, så kommer skjørten på igen. Skaderne er minimale, lakstiften rettede omgående.

Og bussen skal renses, den ligner en fynsk grusgrav ...

Jens

1928
Diverse / Montering af skydedør - hvordan skal det ske?
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 13:44:18 »
Hej igen
Jeg prøver det, men ikke alene.
Den faldt ned pga. manglende hænder, jeg har modtaget hjælp i aften, så sker det.

Scheisse med den der skjørte ... grrrr.... men det kan limes med epoxy uden at der er optiske skader  :wink:

Jens

1929
Diverse / Montering af skydedør - hvordan skal det ske?
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 09:26:21 »
Hi folks
Jeg demonterede skydedøren på min LLE i går. Jeg var lidt uheldigt, skjørten brækkede i 2 af de der montagedimser, den skal nu limes med EPOXY.

Hvordan skal skydedøren monteres?

Skal det der store lejer i midten af døren først monteres, når døren hænger øverst og nederst i skinnerne? Jeg kan ikke klare jobbet alene, i aften får jeg besøg af en kamerat til dette arbejde. Jeg har prøvet på at sætte døren på med begge leger - den i midten fitter absolut ikke.

Hvordan skal det laves?

Kører nu med Bugmobilen ...

Jens

1930
Diesel Fora / Hold nu kæft med det evindelige dyseævl Pedant-jarl...
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 09:21:01 »
ahhh!
pistoler var det engelse udtryk - right?

dieselsend er en seriøs alternativ, der købte jeg en del småting. Jeg havde købt 4 dysser til min gamle JX Bluestar, de virkede på mig som ældre renoverede dysser, de var ikke nye.

Problemet med at justere hhv. indstille ventiler er jo, at man ikke har alle de der forskellige små plader liggende til det. Det er nok kun dig, jeg selv har ikke en eneste. Det er heller ikke smart at købe flere forskellige tykkelser, det er noget til en centraliseret opgave. Dem der skruer mest på motorer, de har dimserne liggende.

Den der "Flammscheibe" skal ny, det er klart. Jeg købte mig en special ventilnød til at skrue dysserne fast. Jeg kender ikke meget til NM på den, dysserne begyndte i sig selv at dreje 1/8 omgang, så jeg blev lidt bange.

Så nu skal jeg bare finde en mand der har lyst og tid til det, så kommer jeg forbi til en ventil- og dyssechek. Det mår aldrig være gratis, det hører med til reglerne. Skal heller ikke misforstås, man kan jo optrænes til selv at blive dygtigere til det.

Jens

1931
Diesel Fora / Hold nu kæft med det evindelige dyseævl Pedant-jarl...
« Dato: 06. Maj 2008 kl: 08:51:32 »
Hi Jarl
Du var for længe ude i Solen ... på tysk hedder det "Du warst zu lange in der Sonne" ... en smøg er heller ikke samme niveau som om at sniffe til udstødningen  8)

Er det ikke også rigtigt, at pistolen smelter pga. dyssernes forkerte justering? Jeg husker en eller anden snak for flere år siden, hvor en dysse ikke var justeret rigtigt, den tissede efter - på tysk slang kalder de det "nachpissen" ... det er lidt schrauberslang, håber det er ok.

Eller skyldes smeltede pistoler forkert justerede ventiler hhv. stramme ventiler?

Hvordan indstiller man dysser? Her skal jeg køre til BOSCH Koenig i Suedebrarup, det er 45 KM væk ...

Jens

1932
Diverse / Rustfrit stål og rust.
« Dato: 05. Maj 2008 kl: 10:25:20 »
Hi folks
Såfremt man svejser rustfrit og normal stål sammen, så opstår der kemiske reaktioner i svejsningen. Selveste ar på svejsningen er et kemisk marerudt ... Samtidig er det kendt, at rustfrit stål optæres af syre, ikke af rust.

Jeg har været i gang med denne erfaring på min cabbi 1303 fra 1978 (luftkølet 1600er AS) rustfri udstødning regnede sig ikke ....

---

Syren opstår i forbrændingsprocessen i motoren, man skal aldrig være for sikker...  Pga. de kemiske processer er den der 5 til 10% andel af ethanol også farlig for metallet. Såfremt det hele ikke er behandlet med nickelgalvanisering, så er der fare for optærede tanke og carburatorer.

Jeg har beskæftiget mig i længere tid med problemet omkring de der syrereaktioner i en luftkølet, selveste aluminiummotorblokke, carburatorer og andet var tæret af syrereaktioner.

Samme princip gælder for udstødningen ...

Check this out - brazilmotorer med alkohol:

http://www.sebeetles.com/last_series_86.htm

Er der nogen der har anelser om at bygge en distelle til den her med alk-motor? Jeg er omgående med i projektet!!!!!!



Jens

1933
Diverse / T3\'ere udelukket fra tyske storbyer :(
« Dato: 25. April 2008 kl: 09:47:55 »
De seneste uger blev emnet kogt op i Tyskland. Politikerne mistede troværdigheden med 10% projektet i Benzin, det hele blev aflyst. Nu har vi 5%, men man konstanterer samtidig enorme prisstigninger på madvarer i den tredje verden (Hvede til Ethanol etc ...).

Samtidig har man beregnet, at den såkaldte "Feinstaubverordnung" går over til at blive et lidt latterligt argument. Kun 3-4 % af dette støv stammer fra bilerne, over 60% fra naturlige processer, især i varme sommertider. Kraftværker, Skorsten og andet tager resten af tallet. Såsnart der ar varme og kolde lufttiltag og manglende luftudskiftning fra havet, så støver det til ...

Alt det fis har været ansvarlig for, at hysteriske politikere uden forstand finder på sådan underlige reglementer. Lad os se hvad der sker fremover.

Man kan købe EuroII og EuroIII katalysatorer og der kommer biler fra Koeln og Hamborg området i fremtiden, såfremt folk ikke bliver rasende til næste valg.

Jens

1934
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 22. April 2008 kl: 13:06:37 »
Hi
Jeg har ingen problemer med små dimser på op til 30-50 Euro, men når man betaler 1.500 Euro til en motor JX i forhåndsbetaling som slet ikke kan leveres, så er man langt ude som tilbyder på ebay.

Derfor køber jeg ikke store pakker hos dem, det er for grov for mit vedkommende. Man har talt meget om det hos tyskerne de seneste år.

Jens

1935
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 22. April 2008 kl: 09:30:29 »
I forbifarten læste jeg ikke den detalje, i har ret :-)
Køb og bliv glad med det!!!!!!!!!!!11

***************

Er det Motorensuche.com med ham Marc?

En anden synsvinkel:
Der er tilbydere på ebay med fine JX motorer og andet (samme navn ville være rent tilfældigt ...), såsnart man så har købt delene online på ebay, så kunne delene ikke leveres ... man skulle først indsende sin egen defekt JX MAN BETALTE FOR EN NY MOTOR FORINDEN ... samme princip gælder i øvrigt for enkelte dele og andet fra samme tilbyder.

Som sagt, man betalte forinden, først derefter dukkede problemet op ...

Vi lever alle med utroligt mange søde mennesker rundt omkring. Motorensuche er måske især blevet skudt ned flere gange på de tyske T3netter hhv. forum. pga. lidt underlige tilbagemeldinger fra flere T3billister pga. køb af dele.

Jens

Sider: 1 ... 127 128 [129] 130