Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Emner - noes
Sider: [1]
1
« Dato: 04. Februar 2018 kl: 13:52:03 »
Motor: 2 x AAZ (1.9 TD). Blok skulle være ok på den ene og top på den anden. Der er lidt dele på og der følger lidt med, men ingen pumpe eller turbo: Samlet 1000 kr.
1 x JX ca. 180000 km. Mangler pumpe og rør og bundkar (sidder på min 1Y). Kørte ok til jeg tog den ud. 1200 kr.
Diverse andet.
1 x Skydedør med tonet rude. Rigtig fin, lidt overflade rust i bund, men ellers intet: 600 kr.
1 x 1Y pumpe. Skal have nye pakninger, men ellers ok. Pakningssæt medfølger. 500 kr.
Vh
Søren 41415598
2
« Dato: 14. Oktober 2015 kl: 22:26:13 »
Hej
T3 skal til at have lidt opmærksomhed og jeg har længe bemærket at den ydre skinne til skydedøren er på vej væk. Det er indtil nu gået med lappeløsninger, men inden længe skal det hele have en tur.
Jeg er på udkig efter en sådan skinne til skydedøren og køber gerne. Der er tale om skinnen på siden af bussen som holder det bagerste af skydedøren.
Søren
3
« Dato: 07. Januar 2015 kl: 20:46:16 »
Hej
Jeg har bestemt mig for at springe ud i at skifte 1. gear samt synchromesh på vores 5 gears T3, der er tale om en 3H gearkasse. Den springer ud af første gear og det er ikke olie eller gearforbindelsen det er galt med.
Jeg har en ekstra 3H der er tærret op og vil tage gear hjul samt synchromesh herfra, her kan jeg også se hvorledes man skifter det og det er lettere end jeg troede. Men når jeg nu er i gang vil jeg skifte nålelejerne bagerst i gearkassen samt det på synchromeshen, men jeg kan ikke finde res numre på disse dele? og vil jo gerne bestille det rigtige.
Nogen derude som kan levere en oversigt over reservedelsnumre til en 5 trins gearkasse, således at man kan se hvor de forskellige dele hører til?
Det er vores anden gearkassse på 130000 km. og Ja hun er lidt hård ved den, men jeg er ikke imponeret over kvaliteten og kan godt forstå at de tabte på østfronten med den salgs materiel.
Søren
4
« Dato: 13. Juli 2014 kl: 07:48:42 »
Hej
Så er der kaffe hvis man kommer forbi, der er god rabat til T3 folket!
[attachment=17900]h6a2f5d8.JPG[/attachment]
Syntes vi giver god mening til Multivan begrebet; Cafe, børnecontainer, autocamper og henter koks syd for grænsen i den skønne vogn.
God sommer
Søren
5
« Dato: 07. September 2013 kl: 10:30:11 »
[attachment=15475]h526860f.JPG[/attachment]
UPS!! Det er vist det der hedder galvanisk tæring.
Heldigvis opdagede jeg det lige inden vi kom på motorvej, ellers havde det været en ny motor.
Jeg kan ikke finde denne type studs til salg nogen steder og må skifte til det nyere system. PT har jeg sat studsen på fra en Golf (1Y), men der er ingen følere, så indtil jeg får styr på en løsning så er det altså uden temp. måler og temp føler til forvarmning.
Spørgsmål. Jeg har et stik fra 1y som har fire poler, er det begge følere i et stik, altså forvarm og temp føler? Tænker nemlig at den skal i en studs af plastik som på de senere modeller.
Har nogen kendskab til et sted hvor jeg kan købe den gamle studs, da det ville gøre livet nemmere?
Det skal siges at jeg siden skift til 1y har haft problemer med læsning af temp måleren (den har kun virket en smule) og det har så taget 20000 km at finde ud af problemet som må have været det her, der har været for ringe stel forbindelse.
Søren, Heldig igen.
6
« Dato: 20. August 2013 kl: 06:33:27 »
Jeg har ellers haft det fint med dem det sidste stykke tid, men forlede fik min nabo en reg afgift vurdering på en vw doka 1.6 (cs) fra 1985 på 13000 kr. De mente at den havde kostet 240000 kr fra ny og ville kunne sælges for 24000kr.
Jeg mangler dokumentation for prisen på en sådan i 1985, kan nogle hjælpe? Jeg har liste priser fra Tyskland som siger 25000 DM (25000 x 3.80 + 50% det må blive noget med 142500 kr.
I skat eget register er der ikke en t3 pt med en afgift på over 5000 kr, så jeg tænker at vi har en god sag.
Det ville dog være rart med et dansk dokument, prisliste eller andet.
Søren
7
« Dato: 06. Juni 2013 kl: 23:41:40 »
Så er hele familien (Svend 4 år, Ingrid 10 måneder, Jane og Søren) kommet sikkert hjem efter to måneder og 10456 km rundt i Europa i vores T3. Der er tale om en 1986 allrounder TD som vi har bygget om til en Multivan og motoren er skiftet ud med en 1Y med JX pumpe, timing 0.93 og 294 dyser. Jeg påfyldte en halv liter olie to gange og sprang venstre baglygte pære, ellers intet. Tophastighed ifølge GPS var 118 km/t og der var tale om nogle få sekunder ned af en lang bakke på vej mod Madrid. Ellers lå vi mellem 90 og 100 km/t det meste af vejen. Vi har i snit kørt 12 km/l.
Overalt bragte den gule T3 glæde, ikke mindst når vi benyttede os af camper rastepladser hvor den stod ensomt mellem alle de store hvide legoklodser som for det meste indeholdte et par pensionister og var minimum tre gange så store som T3'eren.
Lidt T3 fakta fra Europa. Vi mødte 19 T3 i Tyskland, 22 i Frankrig, 8 i Spanien, 3 i Belgien og 1 i Danmark.
[attachment=14651]IMG_3650.JPG[/attachment]
Her et billede ved Nurburgring i Eifel bjergene.
Til Tony: Der er en kasse øl på vej til Klovborg.
Søren
8
« Dato: 05. Marts 2013 kl: 15:50:36 »
Så var jeg klar i dag, sæderne skruet I og jeg glædede mig til syn. Jeg havde stadigvæk de gule plader på så jeg kunne komme rundt med bilen (ved godt det ikke går, men der må da være fornuft til).
Så viser det sig at man ikke kan købe prøveplader hos synshallen og de kan dermed ikke kører i bilen efter den er afmeldt som varevogn. Vi bliver så enige om at tjekke papirerne, således at jeg ikke skal køre forgæves igen, hvis de ikke er i orden.
Jeg havde typegodkendelsen med som jeg havde fået besked på. Det var så ikke det man skulle bruge. Jeg skal have en dokumentation for at S04878 (varevogn) kan omreg. til S04813 (Personbil M1).
Spørgsmål: Er der nogen som ligger inde med sådan et dokument, fra en eventuelt tidligere omreg? Hvis ja, vil jeg gerne have en kopi. Eventuelt at vi fik det i biblioteket.
JEg har skrevet til SMC, som burde kunne hjælpe.
Så vil jeg i gang med at bestille prøvenumre over nettet.
Søren
9
« Dato: 08. Februar 2013 kl: 11:14:38 »
Hej
Er i gang med at omregistrere vores T3 til hvide plader. Skal af med 3394 kr i afgift og en formue i vægtafgift.
Min synsmand efterspørge en typegodkendelse eller dokumentation på at den kan godkendes som personbil. Det ved vi alle at den kan, men jeg mangler et dokument der siger det.
Har kontakte SMC, men tænkte at nogen her måtte have det.
Jeg vil gerne have en kopi.
Vh
Søren
10
« Dato: 14. Januar 2013 kl: 20:12:46 »
Hej
Skal i gang med renovering af dieselpumpen på vores t3 med 1Y motor, den er utæt der hvor fordelerhuset (eller hvad det hedder) er sat sammen med pumpen. Jeg har en JX pumpe siddende på den gamle TD motor og tænker så at den skal på i stedet eller bare indtil den anden er klar igen.
Nogen der ligger inde med erfaringer med JX pumpe på en 1Y?
Mere eller mindre krudt? Forbrug?
1Y er timet 0.97 tænker det samme med JX pumpen.
Hvorfor sker den slags altid om vinteren og lige som frosten kommer igen.............
Søren
12
« Dato: 26. Februar 2012 kl: 14:49:35 »
T3 1.6 TD 175000 km 1986
Forleden var der panik på da kæresten ringede og oplevede bankelyde ved kørsel. De forsvandt igen og jeg sagde naivt at det var noget træ bag i bilen der gav den lyd. En uge efter oplevede jeg det selv, og bemærkede at bankelyden tog til ved højresving og lod til at komme fre venstre side. Lyden forsvandt ved højere hastighed.
Jeg bemærket for ca 25000 km siden at venstre yderst manchet til trækasel var gået, så det hele gav god mening, det var trækakslen. Den blev ikke skiftet dengang da 3 af die 6 umbracosbolte var drejet runde og derfor ikke umiddelbart kunne skiftet. Jeg købte et nyt led hos ATP teile ebay til 22 euro (billigt sikkert også for billigt (de nye bolte der fulgte med blev runde inden jeg nåede de 45 nm de skal spændes med!! Har sat andre i)).
Det yderste led er nu skiftet, men ved testkørsel er lyden der endnu? Den forsvinder ved udkobling, så det må være noget med forholdet mellem gear og hjul, eller? Der er en smule slør i begge baghjulslejer, men de larmer ikke.
Nogle ideer eller erfaringer med denne type problem? Har jeg skiftet det forkerte led? Må der være slør i baghjulslejerne på en T3?
Søren
13
« Dato: 24. September 2011 kl: 10:43:30 »
Hvor meget slør må der være i en vandpumpe til TD 1.6?
Har lige skiftet kilrem og der er meget slør i vandpumpen, men den er tæt og det hele ser rimligt ud når det hele kører rundt. Jeg har dog vandpumpen mistænkt for at være skyld i en raslende lyd som jeg tidligere har givet generatoren skyld for.
Søren
14
« Dato: 28. August 2011 kl: 15:26:26 »
Så er projekt retro T3 næsten færdig. Mangler nye bremser og bremserør samt lidt bøsninger inden syn. Det er ikke perfekt, men her på adressen er vi glade for den "nye" T3. Ja måske lidt selvtilfredse, men det forsvinder snart igen. Det er en TD fra 1986 med 165000 km og manglende manifoldspakninger, så der er lidt boxer lyd over den.
Vh
Søren
15
« Dato: 28. Juni 2011 kl: 12:51:28 »
Westfalia hævetag. Komplet (kun madrassen mangler). Nyt telt der aldrig har været monteret. Flot og god stand. Lille revne i baggage toppen. Gummilister trætte.
4500 kr.
Søren
Sider: [1]
|