Vi besøgte Gowesty tilbage i 2010.
De er nogle flinke fyre, men de er også meget forretningsorrienterede.
Vi snakkede bl.a. med dem om deres lange fjedre til syncro til Mary. Vi endte ret hurtigt med at fravælge dem af flere årsager.
Især fordi de kun er beregnet til at hæve bilen og ikke på nogen måde til at kunne bære en stor last.
Fjedrene så også meget spinkle ud i "tråden".
I min optik, findes der andre og bedre fjedre til Syncro'er som kan fås i Europa for stort set samme pris som ved Gowesty. Og så sparer du fragten. F.eks. Trailmaster, som Andreas har sat på sin grønne Doka. Der er også Seikel, men dem bryder jeg mig overhovedet ikke om (min mening, de er alt for bløde og 3 af vindingerne lægger sig i direkte berøring med hinanden selv ved svag last og herved mister man fjedreeffekten).
På Mary har vi nogle Sydafrikanske heavy duty fjedre foran og bagpå nogle speciallavede ekstra heavy duty som vi er ekstremt tilfredse med. Jeg vil skyde på at vores bagfjedre i dag kan fås for ca. 1.500kr til 2.000kr plus fragt fra firmaet i Lima i Peru.
Hvad er dit formål? At øge frihøjden eller at øge lasteevnen? Vores behov og ønske var begge dele.