Forfatter Emne: Hjælp til afgift for syncro (Doka)  (Læst 2437 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kongen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
  • By: Cold Hawai
Hjælp til afgift for syncro (Doka)
« Dato: 25. Februar 2018 kl: 21:25:16 »
Hej T3nettet.

Var på t3nettet for små 10 år siden, da havde jeg en hvid syncro JX van med muderdæk, som jeg solgte den gang pga. rust, SU og andre ting der skulle fikses før et syn. Ja, jeg skulle aldrig have solgt den, men tror den røg til et godt hjem, til en fyr fra Helsingør(har desværre ikke set den siden.)

Nå men nu er tiden og økonomien (forhåbentlig) til at finde mig en syncro igen. Jeg vil rigtigt gerne have en doka på hvide/camping plader, benzin (PGA afgift). Jeg har måske fundet et rigtigt fint eksemplar, men den er på grænsen af mit budget 45.000 u.afgift og jeg bliver derfor nød til at finde ud af hvad afgiften ender på[attachment id=1 msg=131318]. Jeg har prøvet skats hjemme side, men syntes det er svært at blive klog på. Så hvad koster en syncro doka på hvide plader i afgift?
Den sælges evt med en camping løsning, som kan af og på monteres. Men er vores afgift system skruet sådan sammen, at det rent faktisk er en lovlig løsning i DK? og hvad kan bedst betale sig, camper el hvide?

Hvis man valgte camping løsningen, må man så afmonterer camping delen og kører rundt uden? Har hørt om folk der er blevet krævet afgift, fordi vask, seng m.m....ikke var tilstede i deres camper, hvilket vel er svarende til den oven nævnte situation.

(Skulle nogen have en syncro doka tilsalg, er de velkommen til at kontakte mig) 

Håber i vil hjælpe, så jeg igen kan blive et fuldgyldigt medlem af dette herlige forum og få syncro skidt under neglene igen;)

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Sv: Hjælp til afgift for syncro (Doka)
« Svar #1 Dato: 26. Februar 2018 kl: 18:55:14 »
Ja de danske regler er desværre skuet håbløst sammen, men jeg ville til hver en tid gå efter at betale fuld afgift, så den bliver indreg. som personbil, da den må bruges som du lyster. Jeg har lige været igennem hele møllen i sommers, med afgifter på min T3 halv panel syncro, 2,1 WBX 112 hk fra 1988 (Benzin) (Importeret fra Norge) og jeg valgte at betale fuld afgift på den, altså som personbil, da der er alt for mange regler når det kommer til Camper. Og afgiften lød på 10,900 kr  :) Så det kunne man ikke klage over, den hade gået 185000 km cirka den gang og blev sat til 350.000 kr i nyværdi. :)

Offline Kkrogsgaard

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 55
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia Multivan, AAZ 1990
  • By: Løgstør
Sv: Hjælp til afgift for syncro (Doka)
« Svar #2 Dato: 28. Februar 2018 kl: 08:53:28 »
Skats afgiftsberegninger er en jungle...

Jeg har hørt mange forskellige priser på afgifter, lige fra 10.000 og op til 23.000.

Tilgangen, i min verden, til at få afgiften ordnet, er: Søg, betal og klag efterfølgende... Og ja, det er et lotteri!
Westfalia Multivan, AAZ 1990

Offline rka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro - MV
  • By: Brande, 7330
Sv: Hjælp til afgift for syncro (Doka)
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2018 kl: 05:54:52 »
Du kan evt. benytte quickimport.dk
De har tilladelse af SKAT til at beregne registreringsafgifter og opkræve betalinger på vegne af SKAT.
Jeg har brugt dem flere gange og det fungerer bare og de er mega flinke.
En forhåndsvurdering koster 399kr.