Forfatter Emne: Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.  (Læst 473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pawel

  • Gæst
Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
« Dato: 04. Maj 2009 kl: 23:12:13 »
Det pisser ud med motorolie mellem blokken og gearkassen, ja faktisk begyndte den at glide i koblingen i dag, selvom koblingen blev skiftet for 7000km siden.. Så der er godt med olie i koblingshuset..-øv!
Mit spørgsmål er hvad der skal skiftes derinde for at det atter bliver tæt. Hedder det schimmerring ved krumtapslejet?? Og hvad mere skal man tjekke nu når man har afmonteret koblingen?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
« Svar #1 Dato: 04. Maj 2009 kl: 23:17:50 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

pawel

  • Gæst
Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
« Svar #2 Dato: 04. Maj 2009 kl: 23:50:59 »
Tak for linket! Jeg har spurgt videre i den ovenstående tråd.. :wink:

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
« Svar #3 Dato: 05. Maj 2009 kl: 09:04:28 »
Det er ikke gearolie vel? Har du lugtet til det?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

pawel

  • Gæst
Olieudslip mellem motorblok og koblingshuset.
« Svar #4 Dato: 05. Maj 2009 kl: 09:25:06 »
Jeg har lugtet til det, det ligner mest motorolie. Gearolien er jo meget tyndere, og var ikke nær så sort da jeg aftappede den igår. Så jeg går ud fra at det er fra motorens side den lækker olien ind i koblingsklokken..
Og nu så meget at den glider i koblingen..øv  :cry: