Forfatter Emne: Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?  (Læst 9263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #15 Dato: 28. Januar 2008 kl: 19:23:48 »
Citat fra: "Bettemads"
Citat fra: "casper"
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.

Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.

Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.


De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?


Er der også reklamationsret hos E-bay????? -og slanger og skiver?? Hmmmmm

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #16 Dato: 28. Januar 2008 kl: 19:30:23 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "Bettemads"
Citat fra: "casper"
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.

Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.

Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.


De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?


Er der også reklamationsret hos E-bay????? -og slanger og skiver?? Hmmmmm
Nej det er det vidst ikke... Men ved jo ikke hvad merc 300 td spidserne hedder?

Djursland

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #17 Dato: 28. Januar 2008 kl: 19:32:43 »
hvad er dit formål med at sætte de dyser i

er det 200 hk du vil ha eller hvad

fortæl hvad det er du vil helt præcis og vi kan jo rådgive dig meget bedere

Mvh Djurs  :lol:

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #18 Dato: 28. Januar 2008 kl: 19:35:24 »
kunne du ikke poste et link til ebay, så vi snakker om det samme ?
Mvh. Casper

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #19 Dato: 28. Januar 2008 kl: 19:37:44 »
Citat fra: "Djursland"
hvad er dit formål med at sætte de dyser i

er det 200 hk du vil ha eller hvad

fortæl hvad det er du vil helt præcis og vi kan jo rådgive dig meget bedere

Mvh Djurs  :lol:


Har ikke rigtigt noget mål vil bar hive så mange ud jeg kan med std t3 eller k24 turbo... 3" forør, 2,5" resten af vejen , 3" indsugningsrør og så skal de 9mm stempel udskiftes med et 12mm i pumpen..


Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #21 Dato: 28. Januar 2008 kl: 20:02:03 »
Det er Delphi dyseholdere og ikke Bosch.
Om de deler shims og andre indmadsdele med Boschholdere ved jeg ikke.
De skriver heller ikke hvilke spidser der er i, så uden den information kan du ikke vide om du opnår det du forsøger.

Hvis du kigger lidt på ebay kan du se at prisen er langt under hvad der ellers tages, og når vi nu er ved det så er prisen på ebay ca.

960 kr dertil kommer:
flammeskiver
slanger
blændprop
monteringsfedt
adskillelse og recalibrering til det nye tryk for ? kr.
Fragt fra Tyskland 80 kr.
Samt at du skal sende de gamle dyser derned, skal vi sætte den udgift til 200 kr ?

Og det skal så holdes op mod 1000 kr leveret som du vil have dem _første gang_
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #22 Dato: 28. Januar 2008 kl: 20:17:37 »
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.

God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #23 Dato: 28. Januar 2008 kl: 20:39:26 »
Citat fra: "Mølle"
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.

God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..

Mølle

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #24 Dato: 28. Januar 2008 kl: 20:47:02 »
Citat fra: "Bettemads"
Citat fra: "Mølle"
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.

God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..


jamen så bare gi den noget mere ladetryk. rørdimensionerne er ikke den begrænsende faktor. Turboen skal nok klare ærterne, og mere tryk og mere olie giver flere hk. så simpelt er det vel? Jeg er helt sikker på at hjertet i motoren giver fortabt inden turboen får åndenød og ikke kan levere mere. Jeg synes at det er spændende.

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #25 Dato: 28. Januar 2008 kl: 20:54:54 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "Bettemads"
Citat fra: "Mølle"
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.

God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..


jamen så bare gi den noget mere ladetryk. rørdimensionerne er ikke den begrænsende faktor. Turboen skal nok klare ærterne, og mere tryk og mere olie giver flere hk. så simpelt er det vel? Jeg er helt sikker på at hjertet i motoren giver fortabt inden turboen får åndenød og ikke kan levere mere. Jeg synes at det er spændende.
Okay men laver det nu alligevel ligesom der også er en stor fmic på og oliekøler.. Og hvis den dør så laver jeg en 1,9 azz..

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #26 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:27:41 »
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?

IK :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #27 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:29:30 »
Citat fra: "verner"
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?

IK :wink:
Jo orkede ikke lige at skrive det:P

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #28 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:31:56 »
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.
Mvh. Casper

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #29 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:33:52 »
Citat fra: "casper"
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.
Hehe så er det med hvor langtid den så holder :lol: