0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "casper"Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
Citat fra: "Bettemads"Citat fra: "casper"Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?Er der også reklamationsret hos E-bay?? -og slanger og skiver?? Hmmmmm
hvad er dit formål med at sætte de dyser i er det 200 hk du vil ha eller hvad fortæl hvad det er du vil helt præcis og vi kan jo rådgive dig meget bedere Mvh Djurs :lol:
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Citat fra: "Mølle"hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt. Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..
Citat fra: "Bettemads"Citat fra: "Mølle"hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt. Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..jamen så bare gi den noget mere ladetryk. rørdimensionerne er ikke den begrænsende faktor. Turboen skal nok klare ærterne, og mere tryk og mere olie giver flere hk. så simpelt er det vel? Jeg er helt sikker på at hjertet i motoren giver fortabt inden turboen får åndenød og ikke kan levere mere. Jeg synes at det er spændende.
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!? IK :wink:
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.