Forfatter Emne: Jeg turde ikke...  (Læst 3000 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Dato: 16. Februar 2014 kl: 00:35:40 »
Jeg turde ikke......... Ganske enkelt. IKKE:
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline dieselpower

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 71
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #1 Dato: 16. Februar 2014 kl: 02:06:42 »
:P  jaa der er bedre måder at få spænding i hverdagen på ;)  Jeg skal i hvert fald ikke ind under og kravle..


Meeeenn  kunne være sjovt med hurtig tur i firmabilen...

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Jeg turde ikke...
« Svar #2 Dato: 16. Februar 2014 kl: 08:13:02 »
Tjae...hvis du har en hævet syncro, sker der alligevel ikke noget hvis den braser... ;)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #3 Dato: 16. Februar 2014 kl: 10:28:44 »
Faren ved den er ikke om den braser, men om den vælter gr. ustabilt underlag. De ser solide nok ud men uden fiksering af afstanden mellem de to platforme er det farligt.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Jeg turde ikke...
« Svar #4 Dato: 16. Februar 2014 kl: 13:51:49 »
Jeg ville ikke tøve et sekundt den ser stabil ud.
J.J opsætningen er da ligeså god som dit profil billed
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #5 Dato: 16. Februar 2014 kl: 22:42:48 »
God pointe.

På min opstilling stod der en 6T buk i hver side af bilen - men - de kan jo altid skride, eller der kan være en materielfejl....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #6 Dato: 16. Februar 2014 kl: 23:33:35 »
Uanset om den vælter, braser eller om syncroen har frihøjde nok - en lille brun streg bagi vil der nok komme
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #7 Dato: 16. Februar 2014 kl: 23:35:03 »
Citat fra: "jensjakob" post=108075
God pointe.

På min opstilling stod der en 6T buk i hver side af bilen - men - de kan jo altid skride, eller der kan være en materielfejl....


Jeg dobbel sikre altid - livet er sgu kort nok i forvejen !!!
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #8 Dato: 18. Februar 2014 kl: 00:26:54 »
Skal vi lige blive enige om een ting: "CE Mærkning er en narresut".

Dette nævner jeg "også i denne forbindelse" fordi snart sagt alverdens auto bukke fra 2-6 ton er CE mærkede. Hele balladen kommer "fra den store fabrik", det vil sige Kina. Vi er enige om at det første sæt bestod en test, det vi ikke er enige om, er hvad der skete, da den "store fabrik's pris kom under pres. Sænkede man dækningsbidraget, eller kvaliteten ? Det gætter i så på, har i rejst til Kina (på arbejde) så behøver i jo ikke at gætte. ;)

Min garage, værksted, har et lavt loft, så jeg har fået lavet et par ramper i aluminium, eller det man kalder Aluminium dørkplade, også CE godkendt, og lavet i England
Disse understøttes af en konstruktion, baseret, på rustfri stålrør. Men uagtet al denne sikring, har jeg hele vejen, under denne/disse ramper, placeret,  "Kina Bukke" og dækstabler foran og bagved.

Knaser hele balladen, og jeg ligger under min US bil, er der 10 cm mellem værkstedsgulvet og bilen , det er mine 10 cm.
Er det en folkevogn, er der nok lidt mere, men det er vel ligegyldigt.
Jeg talte med "Bussemand" og han bruger betonfliser.

Vi kan købe en Stenhøj lift med garanti, vi kan købe alt muligt andet, vi kan tage risiko og chancer: men når vi ruller ind under bilen, med rullebrædtet, så synes jeg, i det mindste, at vi skal komme hele ud igen.

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Jeg turde ikke...
« Svar #9 Dato: 18. Februar 2014 kl: 18:58:54 »
Det er ikke min bil, men mine ramper er de samme:


[attachment=16817]h30fa96d.jpg[/attachment]

Selve "rampe delen" er sikret på "fødderne" med gennemgående rustfri stålrør og sikringslåse. Konstruktionen er testet og godkendt af British Standard. Systemet er for at sige det rent ud "pisse besværligt" at stille op, når man kører op af ramperne, har det forreste "fodstykke" en tendens til at ville "nikke" fremad.
Men når alt er iorden, så er det en glimrende arbejdsplads med min begrænsede lofthøjde. Jeg lægger lyspaneler (lysstof rør) på rampedelene, værktøj og ragelse, det funker.
Men at sætte det op til en "hurtig rep", det er "ikke sagen".

Der er denne løsning måske bedre:

http://www.raceramps.no

eller en rigtig lift/servicelift/grav.

Venlig hilsen
Bent




Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Jeg turde ikke...
« Svar #10 Dato: 18. Februar 2014 kl: 19:27:53 »
hvorfor alt det bevær når man kan få en helt ny klargøringslift til 8000kr eller en helt ny 2 søjlet lift til 10000kr eller en helt ny 1meter saxelift til 12500kr

kvaliten kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har testet nogen af dem

men mulighederne er mange, de fleste har dog mulighed for at grave en grav :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D