Forfatter Emne: Karburatorhjælp søges i Østjylland  (Læst 1140 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sika3

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
    • Vis profil
Karburatorhjælp søges i Østjylland
« Dato: 10. September 2013 kl: 00:01:00 »
Er der nogen som kan hyres til justering af min karburator, en Pierburg 2e3 som sidder på en DG motor(1900). Gode råd modtages også gerne på: 24650944

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Karburatorhjælp søges i Østjylland
« Svar #1 Dato: 10. September 2013 kl: 22:31:28 »
Det er ikke anbefalelsesværdigt, at justere på dem! Hvad er problemet ?
Ofte er det chokeren der hænger hvis den pludselig går urent, bruger voldsomt meget benzin eller evt. forsluger sig.
En hængende nåleventil er heller ikke ualmindeligt i en karburator med en del år på bagen og som har åbnet / lukket for benzin og urenheder i mange år. Ofte vil bilen have svært ved at gå tomgang. Udblæsningen er gråsort og den drukner sig selv. Det kan kortvarigt afhjælpes ved et par dask med skaftet af en mellemstor skruetrækker der, hvor benzinen kommer ind i karburatoren. Hvis den "retter sig" bør nåleventilen udkiftes asap.  Når man så har lettet øverste del af den berømte / berygtede karburator, kan man med fordel tage dyserne ud og blæse dem igennem med trykluft. Een ad gangen! Så får man ikke byttet rundt på dem. Lige inden de monteres igen tager man et "strå" fra en stålbørste og stikker igennem. Nogle vil vægre sig ved dette, men det fjerner evt. vanddråber og andet, som luften ikke fik med ud.
Når så den endelig går rent, som en boxer skal, stikker du den en sjat karburatorsprit HVER gang du tanker.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Karburatorhjælp søges i Østjylland
« Svar #2 Dato: 10. September 2013 kl: 23:15:00 »
:sick:  Aran
Tak for den :)
Karburatorsprit, hvorfor har jeg helt glemt dette dejlige produkt, der fanger "løsgående" vand i tanken.
Tak for "den" i disse tider hvor temperaturen går op og ned.
Der ryger en dunk på i morgen !  :cheer:

Hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline sika3

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
    • Vis profil
Karburatorhjælp søges i Østjylland
« Svar #3 Dato: 11. September 2013 kl: 23:01:37 »
Hej Aran tak for dit svar.
Til at begynde med var fejlen at den mistede kraft efter 2-3 minutter på landevejen og siden hen kunne den slet ikke accelerere. Tændingssystemet er nyt, så jeg valgte at starte ved luft/brændstof delen. Den havde ligende fejl i efteråret, det blev løst ved at skifte brændstofpumpen og stangen til pumpen, da den var slidt lidt kort.
I denne omgang skiftede jeg brændstofslange fra tank til pumpe incl. filter. det fjernede ikke fejlen, så lagde jeg karburatoren i en balje med isopropylalkohol i 3 dage, rensede og blæste den, checkede pakninger og vaccumdåser og så til sidst fulgte jeg dit råd og tog den ene dyse op og gav den med stålbørste-tråd og kompressorluft, de 2 andre blæste jeg mens de var monteret i karburatoren da de ikke umiddelbart kunne komme forbi studsen. Det hjalp og den trækker og acclerere nu som en drøm:)