0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Kort, ud fra denne forståelse sker der ingen ting med VC´eren hvis jeg en dag punktere på mit grabber, og smider et 15 continental helårsdæk på- halter hjem og får grabberen lappet... Tar jeg fejl? differentialet udligner vel mønsterforskellen?
VC virker begge veje! og altså også når du bakker, derfor er det så vigtigt med ens dæk omkreds!Jeg har sætter bilen på lige vej, maler så en lodret streg på hvert hjul. Derefter køre jeg 100 meter eller der omkring, stopper bilen og makere stregerne på et papir.Udfra hvordan stregerne nu er kan jeg se hvilke hjul der køre hurtigere eller langsommere end de andre. Den forskel justere jeg i dæk tyrk så det til sidst ca passer.Det virker fint for mig, bilen virker ikke stiv nå jeg parkere eller køre motorvej. Det klart at det ændre sig når der er flere i bilen eller læs på! Men de fleste km er jeg alene!
Jens, jeg forstår ikke helt hvad du vil sige med den ovenfor citerede svada, men den nedladende tone, som jeg synes at ane, vil jeg tilskrive sprogforvirring.Jeg vil heller ikke tage det personligt, da jeg jo har set dig svare andre herinde på samme lidt klodsede måde.Jeg fortæller bare hvad jeg har set på You Tube. Om det holder vand ...tjae det skal jeg ikke kunne sige