Forfatter Emne: Bagudvendt sæde  (Læst 3367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sneakerfreak

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • By: 2720 Vanløse
Bagudvendt sæde
« Dato: 20. Maj 2017 kl: 22:09:37 »
Det ser desværre ud til at vores camper er lige lille nok på bagsædet til at huse 3 unger, så jeg har spekuleret lidt i alternativer. Vi har pt. en rock'n'roll bænk med 3 hofteseler, men da vores yngste på 2 stadig sidder i autostol og kommer til det et stykke tid endnu, tænkte jeg at det måske var muligt at installere et bagudvendt sæde bag passagersædet foran. Det ville også give os mulighed for 3-punktssele (antager jeg), da den kan monteres på stolpen. Jeg har set der findes sammenklappelige sæder, men kan man bruge en autostol i dem og er de til at få fat i/montere? Forsædet er et pilotsæde, som kan drejes, men vi kan godt leve med at det ikke kan vendes om, hvis der kommer et sæde bagved.

Er der andre alternativer? Spekulerede også på at lave et decideret 3 personers sæde bagi, men bilen er bygget lidt til campingskabe (tidligere transporter med lille bitte vindue i venstre side), så det er jeg ikke så meget for.

Mvh. Peter
T3 Transporter/Camper 1979 2.0 CU

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Bagudvendt sæde
« Svar #1 Dato: 21. Maj 2017 kl: 00:34:16 »
Hej det nemmeste vil da nok være at søge efter en 3 punkts sele til bag i , jeg har da været med til at monterer i en transporter varebil , der skal selvfølgelig sættes beslag i til selve rulleselen , men resten af skruehullerne burde være der ,søg herinde der er nok nogen der har noget tilsalg .
Hilsen Poul 
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Tobje

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Westfalia Sportster
  • By: Meget langt vest for Holstebro
Sv: Bagudvendt sæde
« Svar #2 Dato: 21. Maj 2017 kl: 01:49:26 »
Alternativt kan det sjette sæde fra en Berlingo også bruges. Det er den med H-sele
Man kan godt spise en elefant, man skal bare starte i den ene ende.

Offline sneakerfreak

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
    • Vis profil
  • By: 2720 Vanløse
Sv: Bagudvendt sæde
« Svar #3 Dato: 21. Maj 2017 kl: 20:50:36 »
Polle95, jeg havde ikke tænkt over en 3-punkts sele på bagsædet, tak! Det giver rigtig god mening også uden autostol. Har kigget lidt rundt på hvordan monteringen er og kan forstå at der sidder et punkt bag i bilen til fastgørelse på siden. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med, der skal sættes beslag i selen? Mener du den del, der sidder fast på siden?

Kunne dog stadigvæk godt forestille mig et ekstra sæde ville være rart, da pladsen nok er for trang til 3, især hvis den ene sidder i autostol. Kan Berlingo sædet bare monteres uden videre eller skal der svejses/bores?
T3 Transporter/Camper 1979 2.0 CU

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Bagudvendt sæde
« Svar #4 Dato: 21. Maj 2017 kl: 21:34:49 »
Hej nu kan jeg se det er en 79 du har en af de første , derfor er jeg i tvivl om der er skruehuller i bagenden til selve rullen , den skal sidde i bunden indvendig i hulrummet lige bag sidste siderude ,så skal der være et skruehul opover og et skruehul i bunden bag ved skydedøren det er det du bruger til din hoftesele ,selen er en speciel lang udgave , Berlingo sæde kan bruges men du skal bore 4 huller og skrue en plade fast under bunden .
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Tobje

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 43
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Westfalia Sportster
  • By: Meget langt vest for Holstebro
Sv: Bagudvendt sæde
« Svar #5 Dato: 22. Maj 2017 kl: 06:35:58 »
To huller i bunden og to huller i Berlingo sædet, der hvor de originale montagehuller sidder. Jeg har bygget "toilet" kassen uden om sædet så vippe sædet fungere som låg. Så mister man ikke opbevaringspladsen.
Man kan godt spise en elefant, man skal bare starte i den ene ende.