Nå.
Har skiftet mit arbejdsrelæ mellem Exide forbrug og startbatteri til et Septor 1275 skillerelæ..
Mit startbatteri er helt nyt.
Har skiftet regulatoren på generatoren.
Jeg står stadig med det problem at generatoren ikke lader nok. Til at starte med ligger den og roder rundt under 11 V, efter nogle minutter kravler den lige så stille op på næsten 13 V. (målt på B+ og stel på batteri).
I de her dage hvor solen skinner, og jeg ikke bruger mit køleskab, er der rigeligt med overskud til at lade startbatteriet fra solpanelerne. Men det er jo ikke en holdbar løsning.
Jeg overvejer at køre bilen til en autoelektriker for at få undersøgt om det bare er generatoren, eller om der er andet galt.
Er der en autoelektriker herinde på T3nettet. Eller måske en som kender en god autoelektriker, som er til at tale med, og evt. en som har efter-fyraftens-takster?
Jeg kunne godt tænke mig at være med, mest for at se hvad der bliver gjort, og for at suge til mig.
Alternativt, kunne det være fedt, hvis der er en herinde som ved noget om el, måske har en generator liggende, som jeg kunne prøve af, blot for at konstatere om det er den som er gået (igen igen). Jeg giver gerne en kop øl (hvis solen skinner bliver den kold, for så er der strøm nok til at have køleskabet tændt) - og kommer gerne kørende til dig - helst på sjælland. :cheer:
Jeg fik et råd i sommers fra Aran, om at checke stelforbindelse med et startkabel fra generator til karrosseriet. Det har jeg ikke fået gjort. Det skal jeg selvfølgelig have checket.
Aran skrev også at jeg kunne trække et kabel fra D+ til batteriets + pol for at checke om ladekontrollen er i stykker. Er lidt i tvivl om nogle detaljer vedr. dette setup, men er frisk på at prøve det af.
Håber der er nogen som kan hjælpe, ellers må jeg punge ud i næste uge hos en autoelektriker.... :pinch: