Det er i bund og grund ret enkelt at afsløre, om en blok passer på dieselgearkassen:
Tjekmetode 1:
Sidder strømfordeleren i enden af knastakslen, så passer den ikke. Sidder strømfordeleren og peger lidt skråt opad ved siden af cylinder 4, så passer den.
Tjekmetode 2:
Er vandpumpen monteret på siden af blokken ud for cylinder 1, så passer den. Sidder vandpumpen inde bag tandremsdækslet og trækkes med af tandremmen, så passer den ikke.
Tjekmetode 3:
Sidder oliefilteret og stritter vandret ud fra blokken, så passer den ikke. Sidder oliefilter lodret eller lidt skrånende på sin egen flange ud for cylinder 3, så passer den.
Tjekmetode 4:
Efter sandblæsning ses tal og bogstaver på forreste del af motorblokken på samme side som oliefilteret. Her skal cifrene "827" fremgå.
Tjekmetode 5:
Motorkendingsbogstaverne befinder sig på en lille fladslebet del af blokken ud for cylinder 3 - helt oppe, hvor blok mødes med top. Aflæs og spørg her.
Og dermed har Dokajønne ret, for alle mellemakselmotorer vil bekræftes af ovennævnte testmetoder