Forfatter Emne: Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.  (Læst 48104 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #75 Dato: 04. August 2011 kl: 11:54:49 »
Citat fra: "jbjerrum"
Jeg har dog stadigt varmeproblemer ved march-hastigheder på over 85km/t (GPS) og hælder mere og mere til, at en frisk køler må være sagen.
 


Host....     :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #76 Dato: 04. August 2011 kl: 12:10:02 »
En ny køler er simpelthen Gud. Det skal du sgu onde dig selv. Mon ikke man kommer langt med 100 € på ebay, og så kan du med is i maven trampe alt, hvad du vil på pedalen - nålen står klippefast.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #77 Dato: 04. August 2011 kl: 13:17:56 »
Tak til Jens for at bringe mig i tvivl, om jeg har skiftet dyserne - jeg fandt heldigvis selv svaret længere oppe på denne side og de ER skiftet for 15.000 km siden. ;-)

Tak til Lagoni for et passende røm... ;-)

Og især tak til Jarl for at fjerne enhver tvivl om, at en frisk køler er vejen frem. So be it... ;-)

- og Jarl... Nu, hvor du har bevæget dig ind på en JX-et side, kunne man så lokke din paratviden til at lække pumpeindstillingen ved dyseåbningstryk på 155 bar...??  :roll:
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #78 Dato: 04. August 2011 kl: 13:58:21 »
Jamen, sågerne - man skal jo vise sig fra sin bedste side, når man er gæst;-) En rimelig frisk JX er vel bedst tjent med en timing på omkring 0,91. Med alderen - no offence - får alle jo brug for lidt mere tilløb, så man plejer at sige op til +10% for slitage, så hvis du - trods gode dyser og gløderør - får en lidt sur koldstart til vinter, så kan du roligt nærme dig 1,00. Det er også lidt vigtigt, hvilke dyser du har i - 297 og især 294 er lækre, 293 er klassiske, men knap så letstartende, og sidstnævnte har derfor lidt større behov for tidlig indsprøjtning. Ak ja - en rusten faglighed, der engang fyldte ens nætter - nu skal man igen til at underholde sig selv... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #79 Dato: 04. August 2011 kl: 14:47:04 »
Tak Jarl.

No offence taken - faktisk kører jeg lidt rundt med et lunt smil på, da en JX'er over 200.000 er en gave for hver km, den tilbagelægger.
Jeg hygger mig ved et tåleligt olieforbrug og et (tilsyneladende rigeligt) tæt kølersystem.
Jeg kan da godt mærke, at der ikke er optimalt spræl i maskinen, men jeg kører nok også rigeligt nænsomt med et råddent æg under speederfoden indtil den bliver lun og uden sejtræk og høje omdrejninger - og lidt tomgang til at slutsmøre turboen inden motoren stoppes.

En skønne dag kunne jeg finde på at få ordnet de knækkede manifoldbolte, så møllen får bedst mulige arbejdsbetingelser (og maskinrummet ikke bliver så sodet) - og der er såmænd også en oliekøler under opsejling.

Der er jo hele tiden noget med en JX i sit livs efterår...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #80 Dato: 03. November 2011 kl: 23:25:37 »
Alle dem, der har fået synet bil uden anmærkninger idag rækker hånden op... ;-)

Jeg tog chancen og kørte den bare til syn som den var - ingen speciel forberedelse.

Som følge af en opdatering af transmissionslinien kører jeg pt uden kardan og det var jo en god mulighed for at se, hvad bremseprøvestanden sagde til jord-ankeret. Perfekt parvis udsving på viserne både for, bag og på håndbremsen - præcis som jeg oplever bremserne (som jo aldrig er overbelastede i en T3)...

Udstødningen viste 1,51 og det var endda med trukket koldstartshåndtag (glemsom, hvem?? mig???)

Jeg må bare glæde mig over, at rettidig omsorg betaler sig - og jeg, der troede, at jeg skulle ha' en spiseseddel over dét, jeg skulle nå at lave i den næste måned.... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #81 Dato: 04. November 2011 kl: 10:04:30 »
Cool!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #82 Dato: 06. Februar 2012 kl: 17:44:33 »
Nå - efter en begivenhedsrig weekend med Røde Mor på værkstedet, kommer lige et lille kapitel mere i historien...

Hos DOKA ved sidste træf, fik jeg et renoveret frontdiff. sat op. Det viste sig desværre, at hverken gearkasse eller det nye diff var det originale og derfor var der forskel på udvekslingen ift det "nye" diff. Efter prøvekørsel besluttede jeg af hive kardanen af og køre med baghjulstræk. Det fortsatte så indtil igår..

Fik fremskaffet en gearkasse-kandidat og tog altså fat på projektet. Adskillelse af gearkassens mhp at få spærfunktionen lækker. Ikke meget metal på olieproppens magnet tydede på en ok kasse. Fint såvidt...

Ned med den gamle kasse, skifte kobling, trykfod og udrykkerleje på "poleret styr" og op med den "nye" kasse. Som nævnt i en anden tråd, flækkede bundkarret ved montering af gearkassen. Vældigt morsomt.. Fik fremskaffet et friskt bundkar og byttede det. Vi taler ikke om antallet af runde unbrakosskruer i dette tilfælde - ligesom knækket returløbsolierør heller ikke behøver nærmere omtale. Det blegner nemlig i lyset af en turbolader, der var noget leddeløs - men den blev altså udsat til den definitivt dør.

Nu idag - efter en grundig nattesøvn - må jeg konstatere, at det er sjovere med glatte veje, når Syncro'en er fuldt funktionsdygtig - med superletgående spær und alles...

Den nye gearkasse er gearet noget anderledes, hvilket giver lavere omdrejninger ved march-hastighed - og det passer mig fint...

CV'et er udvidet med endnu et par T3-rep punkter og jeg er endeligt klar til at byde kulde og sne velkommen - og gerne sne i rigelige mængder.... ;-)

Stor tak til Mølle, Rabundus og DOKA for hjælp med stumper og opløftende assistance og kloge ord endervejs - I er sgu' søde....
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Nissen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • By: 3200 Helsinge
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #83 Dato: 06. Februar 2012 kl: 17:52:07 »
Så kan Røde Mor klare et par km igen, sådan :D
L. Nissen
wbx 2.1 dj (multivan) 1986

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #84 Dato: 06. Februar 2012 kl: 19:03:33 »
SÅDAN Jeppe... Skulderklap for vedholdenhed.. :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Mølle

  • Gæst
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #85 Dato: 06. Februar 2012 kl: 19:44:11 »
Dejligt at du er kørende igen.. Vores nye syncro guru ganz oben in Tisvilde....

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #86 Dato: 07. Februar 2012 kl: 18:41:17 »
He he, har du aldrig set de programmer på Discovery Channel hvor de renoverer gamle biler ? Man ifører sig ca. 50 par gummihandsker pr. bil. Op på liften, alt er ( tilsyneladende ) klaret på under 5 minutter. Ned med kareten og VUPTI!  Hvad er det lige jeg ikke har forstået ??!!!  Man har aldrig set HAM kæmpe med fastgroede og "runde" bolte, knækkede støttebolte etc.

Men fedt sådan "bare" at cruise igennem syn uden forberedelse. Det gi`r en go` fornemmelse, ikk`? :lol:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #87 Dato: 07. Februar 2012 kl: 18:53:07 »
hvor blev billederne af....

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #88 Dato: 07. Februar 2012 kl: 21:33:20 »
Tak for de pæne ord - der er jo bare ikke ret meget med en ældre T3, der er bare - borset fra mavefornemmelsen, når det virker igen - det er til gengæld BARE fedt.... ;-)

Der kommer ingen foto's - mine fingre var på intet tidspunkt egnede til kamerahåndtering - men jeg vil gerne give maleriske beskrivelser næste gang, vi ses...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Røde Mor - Jeppe\'s Syncro.
« Svar #89 Dato: 18. April 2012 kl: 20:53:24 »
Ihhhhhh... Jeg er vild med den bil.... :-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)