Forfatter Emne: Four-Wheel-Drive  (Læst 3769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Dato: 03. December 2010 kl: 20:29:36 »
Nå så er det til til at lave lidt forbedringer på syncroen og ville lige vise hvad jeg går og roder med.
Jeg køre med 30-9,5-15 M/T dæk til hverdag og har oplevet at min visko ikke rigtig kunne følge med de store dæk når den skal bruges.
Hvad gør man så?Man kunne jo købe det sæt der er en kopi af den
orginale der skulle være lidt tvivlsom hvis man brugerden hårdt.
Så jeg gik og tænkte på om nan ikke kunne lave noget selv,og nu blev det
endelig til noget
Jeg har brugt lidt af den gamle visko (Midterste aksel og bund)til at lave den nye kobling.
Jeg har så fået lavet en han del og en hun del der kan køre over akslen
og og gå i indgreb.

Mere senere.


Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Mølle

  • Gæst
Four-Wheel-Drive
« Svar #1 Dato: 03. December 2010 kl: 21:46:11 »
Hej Danel

Det er da et super projekt. Decupler til fortøjet.. Det bliver da spændende at følge...

husk fotos...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #2 Dato: 04. December 2010 kl: 00:19:35 »
Hamrende flot arbejde! Respekt. Glæder mig til at se mere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #3 Dato: 04. December 2010 kl: 20:27:31 »
Så er jeg kommet hjem igen og har lidt friske fotos med.
Jeg fik monteret koblingen og lavet bøsning til skiftegaflen.
Jeg fik også lavet et kabel træk til og slå det til og fra.
Jeg ville gerne have brugt det orginale vakum system men pga af
tidsmangel (og vakumdåse) valgte og og lave det med kabel træk,
det virker også fint.
Men nu må vi se i morgen om det virker som det skal..

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #4 Dato: 04. December 2010 kl: 20:33:52 »
Lige en ting til.Er den her ring standard?
De sider i fortøjet og kan ikke lige se hvar de skulle gøre godt for.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #5 Dato: 05. December 2010 kl: 00:30:38 »
Ja, det tror jeg, den sidder også på min
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #6 Dato: 05. December 2010 kl: 14:48:23 »
Så blev jeg færdig med bilen.Og så var det bare ud og finde de største snedriver.Og dem fandt vi også..
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #7 Dato: 05. December 2010 kl: 15:59:36 »
Hej Mortensen, nederst i dine indlæg står der: snart EJ 22. Må vi ikke høre lidt om det?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #8 Dato: 05. December 2010 kl: 18:13:21 »
Jammen jeg kom til og købe den doka med subaru motor det var tilsalg her inde sidste fredag.
Så min plan er at motoren den skal laves færdig og ligges over i min ejen her i mellem jul og nytår.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Four-Wheel-Drive
« Svar #9 Dato: 05. December 2010 kl: 22:21:34 »
fedt projekt :)
det du har lavet er det af samme funktion som en decoupler eller ??
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #10 Dato: 06. December 2010 kl: 10:15:26 »
Ja den har samme funktion som decoupleren men sider i fortøjet,og jeg lavede den dobbelt så
krafitigt som det andet.
Den decoupler man kan købe har ry for ikke og være så holdbar.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Four-Wheel-Drive
« Svar #11 Dato: 06. December 2010 kl: 11:25:47 »
ok, men så har du jo så ik muligheden for at kobinere med en sports-visco!
kunne man ik lave aktiveringen elektrisk? tænkte det ville være hurtigere at montere, hvis man altså kan finde en aktuator der er kraftig nok og som kan holde til at sidde under en syncro ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Four-Wheel-Drive
« Svar #12 Dato: 06. December 2010 kl: 11:47:12 »
Er der ikke mulighed for , at du kan ligge de tegninger her på T3Nettet.
Alså af de 2 dele der går i indgreb med hinnanden. Eller er det evt. en mini produktion du vil starte op  8)

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #13 Dato: 06. December 2010 kl: 13:23:17 »
Det var for at slippe for viscose koblingnen at jeg lavede så man kunne slå det fra når man ikke skal
bruge det,så bliver den nemmere og dreje og man spare vel også lidt brændstof når det hele ikke køre med rundt.
Og man kunne godt have lavet det med elektrisk tilkobling eller luft styret det ville ikke være noget problem og lave.
Og det orginale varkum systen er meget kraftiger end man lige skulle tro og skulle nok kunne holde den i indgreb når jeg for lavet det.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Four-Wheel-Drive
« Svar #14 Dato: 06. December 2010 kl: 23:46:43 »
Man får knap en km mere pr. liter når man "decoupler" 4wd og kun kører 2wd
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk